Pravdu má jak Martin_Fio, tak gumi - ano, pokud se spojí 2 Pb aku s různým % vybití, po určitou dobu mezi nimi poteče vyrovnávací proud, kterým se budou obě baterie snažit vyrovnat vzájemně svá napětí - zde hrají roli i miliVolty, protože Pb aku má vnitřní odpor řádu miliOhmů.
Pokud se ale Bat2 připojí se zpožděním, ve vozidle až nějakou tu sekundu po nastartování motoru, poteče proud jen do ní - nebude se spotřebovávat z původní vozidlové Bat1, protože okamžitě po zatížení palubní sítě tou vybitější Bat2 na tuto situaci zareaguje regulátor dobíjení vyšším nabuzením alternátoru. O nějakých úbytcích na vodičích nemá cenu se bavit, pokud baterii 2 připojíme startovacím lanem o minimálním průřezu 10mm2, raději větším - rozdíl mezi napětím konců bude téměř neměřitelný (opět řádově mV). Rozdíl v životnosti poznáš po pár letech - startovacíé baterie odchází zhruba po 4-5 letech, ta druhá, ze které nebude odebírán startovací proud v řádu stovek A (a pokud bude i po částečném vybití okamžitě znovu dobíjena) vydrží klidně i 10 let, akorát už nebude mít tu původní kapacitu. to zpožděné připojení bych klidně udělal nějakým parním stykačem se zpožděním odvozeným od kontrolky nabíjení, ale to zpoždění bych prodloužil monostabilním KO třeba s NE555 na řádově 10 vteřin - kvůli ustálení chodu motoru hlavně při studeném startu, ono to připojení zátěže a nabuzení alternátoru se projeví i na motoru, přece jen rozdíl v proudech třeba 20A (=240W) je docela cítit na zatížení motoru alternátorem, zde půjde krátkodobě klidně i o 50 a více A - než se napětí Bat2 zvedne a ustálí na zvýšené = nabíjecí hodnotě.
Velké kouzlo se ale může podařit instalací ručně ovládaného můstku, kterým by se (dočasně) překlemoval onen zpožděný stykač - v zimě i z velké části vybitá druhá baterie při paralelním připojení k původní startovací RAPIDNĚ SNÍŽÍ VNITŘNÍ ODPOR STARTOVACÍHO ZDROJE - výsledkem jsou velmi usnadněné studené starty, kdy se ze dvou, samostatně nastartovat neschopných baterií, podaří motor vozidla natočit a jeho chodem pak i oba akumulátory znovu nabít. Jeko takováto spojka může posloužit i ruční odpojovač baterie, paralelně připojený k výše zmíněnému stykači. Po nastartování a ustálení chodu motoru už propoj realizuje stykač sám, ale pro start je nutné ho překlenout masivním spojem, který vydrží velký startovací proud.
P.S. Nedávno se mi z 44Ah baterie ve Formanu podobným způsobem podařilo nastartovat 2litrový 6válec diesel v terénním Hyundaii - jeho vlastní baterka (88Ah) TROP, ani neotočila motorem. Samotná moje 44Ah s motorem na 2500ot/min přes 2 páry startovacích kabelů paralelně také ne - jen startér cvakal. Stačilo ale nechat 5 minut "jeho" baterku připojenou přes kabely paralelně k mé, motor jsem držel na cca 1500ot/min, pak jsem zvýšil na 2500 a majitel teréňáku "vzal za startér" - a "ropák" běžel.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)