Autoradio mi vytápí místnost

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
padik
Příspěvky: 319
Registrován: 02 led 2015, 01:00

Autoradio mi vytápí místnost

#1 Příspěvek od padik »

:)
Mám levný Kenwood s USB. Používám to doma a protože jsem neměl stab 12 Volt, dal jsem 15 V. V návodu je povoleno až 16 V. Dozadu na ten hliník jsem raději dal chladič, bylo mi ho líto,jak to topí. Pokud nehraju a displej stáhnu na nejmíň, stejně hřeje. Tam jsou obecně nastaveny nějaké vyšší klidové proudy?

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#2 Příspěvek od mi-ro »

To změř, ne? Pořádný poctivý rádia braly bez buzení cca 0,5A při 12V. Při 15V to může být klidně 0,7A. A 10W už topí.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Ano, u autorádií bývají klidové proudy i přes 50 mA na každý konec. Jestli tam máš koncák TA82xx, tak ty berou něco mezi 120 a 250 mA klidového proudu.
Jeden koncák žere kolem 60 - 100 mA i u jiných výrobců. Pokud jich tam je osm (4 můstkové výstupy) máš tam trvalou ztrátu při 16 V napájení kolem 10 W, ať to hraje, nebo ne.
Vždyť co je to pro palubní síť auta nějakého půl ampáru?
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#4 Příspěvek od samec »

Aha, takže preto sa dá autorádiom tak ľahko vytrepať baterka.

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jenys »

Asi proto mám ve Fabce ll automatické vypnutí rádia po určité době. Vybití baterie znám také, takže vypínání rádia po nějaké době jsem uvítal. Jinak s tím topením rádia jsem se setkal při zkoušce rádia Ford. Taky to pěkně topilo. Není tam nějaký stabilizátor? Jsou tam tři koncáky, ale topí jen jeden a to není pro reproduktory. Topí i bez hlasitosti, tak mně napadla nějaká a stabilizace. Ale asi se mýlím.
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Já jsem se přestal závadám autoradií divit , když jsem je hned po provozu vytáhl ze šuplíku .

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#7 Příspěvek od keemo »

jo, je tam klidne 80st... co si pamatuju tak SONY hodne topilo...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Crifodo »

Na to, že se soudruh v Bruseli může {defekovat} z každý žárovky a sprchový hlavice, tohle tedy nějak zanedbal. Při počtu automobilových vozů a na to, že je hrající rádio skoro ve všech, by jejich zesměrnicování muselo přinést významné úspory na spotřebě, na emisích a na celkové pohodě ve Svazu. Co si má co holota vyhrávat.
Přitom technicky je možné se dostat na nějaké procento současné spotřeby.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

V novych radiach sa nepochybne pouzivaju konce v triede D, podobne ako v televizoroch a pod. Je to totiz lacnejsie - takze to funguje aj bez byrokracie.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Crifodo »

Už Hyan v knize Radiopřijímače píše, že to a to schéma má zesilovač v áčku, protože to je do auta, kde spotřeba nehraje roli, a o kousek dál jiné schéma zesilovače s podobným výkonem, které má nepatrný kliďák. Byl to rok 1974...
V ceně auta procpaného elektronikou a servama by neměla cena asijského zesilovače hrát větší roli?
Spíš se divím, že ten kdo nařizuje dírky ve sprchách a watty u vysavačů, nezkrouhnul tuctuc zesilovače a tmavý karosérie, kde musí klima přitopit na několikanásobek. Kam se hrabou vysavače s nájezdem motohodin proti milionům aut denně nonstop.
A vůbec už vlastně povolený počet aut na domácnost a povolený výkon motoru?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

Nestraš, ať se toho zase nějaký mamlas nechytne a nenavrhne to jako rozšíření zákona...
S tou klimatizací ale máš pravdu, v této souvislosti zní komicky, když Rakousko zrušilo povinnost denního svícení v létě, protože "k bezpečnosti to nepřispělo, zato zvýšením spotřeby došlo k úniku .... tun emisí navíc". Kolik, to už si nepamatuju, ale na provoz klimatizací v autech se vyprodukuje nejméně 8x víc emisí (ono by jich bylo víc, ale na rozdíl od svícení ten kompresor klimy občas vypne). Takže, kdyby ke klimatizaci ještě svítili i ve dne, už by těch emisí bylo tolik, že by nejspíš nebylo vidět ani na značky IG-Luft, co se jimi při hustším ovzduší omezuje rychlost.


A k těm autorádiím: právě, že po světě se vyrobily miliony a miliony koncových stupňů (včetně můstkových) převážně ve třídě AB, které se levně doprodávaly. Výrobci levné spotřebky v Číně se zpravidla zásobili na dobu, kdy jiné, než čínské, nebudou, proto se i v nových Sencorech dá najít nějaké 20 let staré TDAčko. Ovšem koupit originál pomalu není kde.
Jenomže třída AB nějaký klidový proud potřebuje. A můstek? Tomu stačí nesymetrie koncových stupňů ve výši pár milivoltů, aby reproduktorem tekl nějaký další proud, přičemž do 25 mA na reproduktor to nikdo moc divoce neřeší. Jsou to další desítky mA navíc, ty zase tečou trvale kmitačkami reproduktorů.
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#12 Příspěvek od Kvicala_r »

Ale stále málo kluci. Co taková povinná optimalizace webů. Kolik žvejká kompů tak zmrvený obsah, používá hromadu RAM a vyžaduje obrovské nároky na CPU jen aby přehrál nějaký jednoduchý multimediální obsah.
A že těch kompů běží současně celkem hodně..

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#13 Příspěvek od samec »

Krátke výstižné video Hotel Europa o tom, ako funguje EU. (nemecky s českými titulkami.)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#14 Příspěvek od Crifodo »

Nestraš, ať se toho zase nějaký mamlas nechytne a nenavrhne to jako rozšíření zákona...
moje strašení žádným strašením není, v Bruseli na to sedí soudruh generátor směrnic s celým analytickým oddělením, v čem by se ještě vesrali lidem do života, ti nepotřebují hledat amatérsky inspiraci po diskuzích.

stejně je jednou bude třeba chytit za krk a ukázat jim finger. Žádnej strom neroste do nebe.

Je to komické, jak se řeší globální úspora v detailech, současně celkově konzum obrovsky a neregulovaně roste. Bruselští se budou jebat lidem do vysavačů a sprch a emisí, ale přitakají na umělý vlnobití v bazénu, klimatizace celoskleněných budov a dvoutunových aut si každý může koupit a používat co chce. Pro břevno v oku svém...

to je dobrej postřeh, s těmi zasekanými weby pičovinama, co roztočí větráky procesorů...

Uživatelský avatar
Jenys
Příspěvky: 2120
Registrován: 11 úno 2008, 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jenys »

A to nám V. Klaus starší tvrdil, že není žádné globální oteplení :lol:
Když něco nevíte...klidně se zeptejte :) Co vás nezabije, to vás posílí :) Jenys :)

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“