Prevod do rýchla - výpočet výkonu
Moderátor: Moderátoři
Prevod do rýchla - výpočet výkonu
Zdravím,
Chcem poprosiť o pomoc s výpočtom:
Mám hriadeľ H1 s výkonom 4kW.
Prevod do rýchla 1:5.
Aký výkon bude na hriadeli H2 ?
Chcem poprosiť o pomoc s výpočtom:
Mám hriadeľ H1 s výkonom 4kW.
Prevod do rýchla 1:5.
Aký výkon bude na hriadeli H2 ?
Výkon bude stejnej. Neměls náhodou na mysli krouťák?
Naposledy upravil(a) MetalGod dne 26 srp 2018, 12:36, celkem upraveno 1 x.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jo, ale za předpokladu správného napnutí, převodu 1:1 a při rozumně velkých řemenicích (Ø 112 mm). Tady se jedná o převod do rychla (5:1) a hnaná řemenice je docela prťavá. Budu optimista, když řeknu 70 %.Crifodo píše:tady uvádějí účinnost ozubených řemenů asi 98%, takže počítej tak s 3,92 kW.
Tak skúsim trocha obšírnejšie.
V prílohe vidíte návrh reťazovej píly poháňanej hydraulickým motorom.
Mám hydraulický okruh poháňaný elektromotorom 5,5kW, 1440ot/min, 36Nm. Ja mám elektomotor MEZ MOHELNICE. Údaje som čerpal s tohoto odkazu -http://elektropohony.sk/produkt/trojfaz ... s-132-s-4/ , kde sa jedná o rovnaký motor, akurát ten môj má skoro 2x takú váhu.
V spomínanom hydraulickom okruhu bude zaradené čerpadlo hydraulickej píly. ktorá je v prílohe. Účinnosť hydrauliky počítam tak 80%. Čiže na hriadel hydromotora dostanem 4,4kW, 29.4 Nm.
Po sprevodovaní by som mal mať na výstupe unášača reťaze 4,4kW, 7200ot/min, 5,8Nm.
Ak to porovnám s motorovou pílou, tak to korenšponduje objemom píl s obsahom 90ccm.
Sú moje výpočty správne, alebo som sa niekde sekol ?
V prílohe vidíte návrh reťazovej píly poháňanej hydraulickým motorom.
Mám hydraulický okruh poháňaný elektromotorom 5,5kW, 1440ot/min, 36Nm. Ja mám elektomotor MEZ MOHELNICE. Údaje som čerpal s tohoto odkazu -http://elektropohony.sk/produkt/trojfaz ... s-132-s-4/ , kde sa jedná o rovnaký motor, akurát ten môj má skoro 2x takú váhu.
V spomínanom hydraulickom okruhu bude zaradené čerpadlo hydraulickej píly. ktorá je v prílohe. Účinnosť hydrauliky počítam tak 80%. Čiže na hriadel hydromotora dostanem 4,4kW, 29.4 Nm.
Po sprevodovaní by som mal mať na výstupe unášača reťaze 4,4kW, 7200ot/min, 5,8Nm.
Ak to porovnám s motorovou pílou, tak to korenšponduje objemom píl s obsahom 90ccm.
Sú moje výpočty správne, alebo som sa niekde sekol ?
Ale ty pořád počítáš s krouticím momentem, který je k dispozici, ne s krouticím momentem, jakým bude řemen namáhaný ze strany spotřebiče.
V autě honí ozubený řemen jen vačkové hřídele (řekněme špičkově 1,5 Nm, průměrně 0,5 Nm každý, v některých odtředivou vodní pumpu, kolem 0,2 Nm). Ostatní spotřebiče výkonu, jako hydraulika posilovače, kompresor klimy, alternátor, od klikového hřídele jsou poháněné drážkovanými řemeny.
Zjisti, jaký moment potřebuje pohon pilového řetězu, aby udržel otáčky, a z něj vycházej při návrhu jeho pohonu.
Osobně bych použil více klíňáků vedle sebe, aby to bylo jištěné prokluzem: jakkoli hydromotor nějaké to kousnutí řetězu pily sežere, případně ten olej přepustí pojistný ventil, nestihne to okamžitě, jde o nějakou rotující hmotu se značnou strvačností, a ozubený řemen ti očeše do hladka.
V autě honí ozubený řemen jen vačkové hřídele (řekněme špičkově 1,5 Nm, průměrně 0,5 Nm každý, v některých odtředivou vodní pumpu, kolem 0,2 Nm). Ostatní spotřebiče výkonu, jako hydraulika posilovače, kompresor klimy, alternátor, od klikového hřídele jsou poháněné drážkovanými řemeny.
Zjisti, jaký moment potřebuje pohon pilového řetězu, aby udržel otáčky, a z něj vycházej při návrhu jeho pohonu.
Osobně bych použil více klíňáků vedle sebe, aby to bylo jištěné prokluzem: jakkoli hydromotor nějaké to kousnutí řetězu pily sežere, případně ten olej přepustí pojistný ventil, nestihne to okamžitě, jde o nějakou rotující hmotu se značnou strvačností, a ozubený řemen ti očeše do hladka.
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Jenže nepočítáš s okamžitým krouťákem při tvrdým zastavení, tam se uplatní strvačnost jak řemenu, tak řemenic, tak rotoru motoru, takže ve výsledku může bejt byť jen na chvilku, nikoliv však marginální, klíďo stonásobnej. A tím zuby poškodit, nebo dokonce očesat můžeš.dudo02 píše:No práve aj ten remeň a remenice mám možnosť kúpiť v rôznych šírkach. Pokiaľ to však porovnám s prevodovým remeňom u auta, kde je výkon a krútiaci moment motora 10x vyšší, tak tam mám asi celkom slušnú rezervu.
Reťazové prevody sú vhodnejšie na aplikácie s nižšími otáčkami.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill