mám v autě alternátor Valeo. Preventivně jsem vyměnil regulátor za nový. Uhlíky jsou ok, kroužky vypadají taky dobře. Alternátor už někdy někdo opravoval a měnil kroužky, protože jsou přestřižené vývody u statoru. Byly zapájené podle mě špatně, protože tam byly koule cínu a ukázkové studeňáky. Snažil jsem se to odsát, očistit a znovu pořádně propájet. Ložiska točí potichu a lehce.
Jenže jamile to zabuduju do svý A4 B5, tak po startu všecko ok. 14,2V nezávisle na otáčkách. Rozsvítím 2x50W potkávačky a je tam 13,8V, taky ok. Jenže pak to postupně začne vadnout. Po 20 minutách jízdy už to dobíjí jen 13,3V a začne mnohem víc kolísat napětí s vypnutými a zapnutými světly - klidně o 1V dolů při zapnutí 2x50W žárovek. Po hodině a půl jízdy už je tam i bez zapnutých světel 13V a se světly sotva 12.5V. Alternátor není nijak zvlášť horký ruku na něm v pohodě udržím a je jen teplý). Mám hledat spíš problém v kabeláži k baterii nebo je v háji to znovu připájené vinutí statoru, které někdo dojebal už asi předtím a já to dokončil?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ještě jedna zvláštnost při měření mým multimetrem za cca. 500Kč
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nějaké nápady, co by to mohlo být?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
K.
http://www.kybrex.com/audi_alternator/p ... svetel.3gp
http://www.kybrex.com/audi_alternator/krouzky.jpg