motor WHIRLPOOL AWG 5124C

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

motor WHIRLPOOL AWG 5124C

#1 Příspěvek od lantros7 »

Potřebuji prosím schéma zapojení motoru automatické pračky WHIRLPOOL AWG 5124C.
Jde mě o to,zda se dá originál motor,nahradit jiným,z jiného typu značky WHIRLPOOL.
Případně se dal upravit pomocí konektorů ve svorkovnici motoru.
Děkuji.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Je to komutátorový motor? Kolik má konektor zapojených pinů? Jestli 6, tak tam jsou vyvedené uhlíky, stator a tacho, kam co vede vysleduješ. Pokud jsou to mechanicky záměnné motory, tak je záměna vysoce pravděpodobně možná.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#3 Příspěvek od lantros7 »

Ano,je to motor s uhlíkovými kartáči.
Celkově má 6 pinů,kde 2 z nich jsou asi snímač otáček,a ostatní 4 piny na komutátor a stator.
Jde o to,že jsem tuto pračku dostal bez motoru s tím,že je pračka plnně funkční,a motor byl potřeba na jiné.
Z toho je patrné,že nevím jak u toho původního motoru byly ty piny uspořádány.
Proto to schéma zapojení.

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#4 Příspěvek od KUBO »

Originál motor by tam mal byť 480111102065
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#5 Příspěvek od lantros7 »

To vím,že originál motor tam byl 480111102065,ale nevím jak měl rozvrhnuté piny.

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#6 Příspěvek od lantros7 »

Zkoušel sem tam dát motor který byl též z WHIRLPOOL a na držáky rozměrově pasoval.Když jsem nastavil program na ždímání,otáčky na 1000,a sepnul power,po dvou sekundách se ozvala rána doprovázená zábleskem,a ticho.Když jsem panel otevřel,byl na plastu flek,stejně jako na DPS.
Jenže,v místě odkud šel záblesk není a nebyla žádná součástka,ani není přerušená cesta.
Jsou tam stávající otvory,které tam byly již před tím.
Nevíte k čemu tam mohlo dojít?
Přílohy
20190119_215151.jpg
20190119_215130.jpg
20190119_165329.jpg

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od workhard »

Nepšoukl si ten prokov?
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#8 Příspěvek od lantros7 »

Asi ano,pokud tam byl.
Otázka proč k tomu došlo?

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od workhard »

No nejspíš tam proletěl větší proud, než bylo zdrávo, vysleduj, k čemu to vede, z těch kousků, co jsi sem dal, se to nepozná.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#10 Příspěvek od bu2520 »

podle tloušťky cestičky tipuju na zem k tachu.

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#11 Příspěvek od lantros7 »

Nedá se někde najít schéma tohoto typu?
Nebo je barevné rozlišení vodičů.

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#12 Příspěvek od tatramacek »

Ach jo. To, že je motor stejný neznamená, že má stejné zapojení. Buď došlo k přímému přivedení 220V na stator, anebo na rotor. Vždy je potřeba zkontrolovat a změřit, jak jsou vývody vyvedené. Motor musí být napájen sériově, tzn. stator v sérii s rotorem.
Motor to možná neodnesl. Ale jak vidím, tak elektronika ano :-(
Audaces fortuna iuvat

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#13 Příspěvek od lantros7 »

Motor,byl zapojen dle barevných vodičů,které vedou ze základní desky.
Též sem piny na motoru přerovnal,aby na sebe barevně navazovali.
Jenže,je to jiný motor,a já nevím,zda jsou všechny motory takto barevně rozlišeny barvou vodičů.

Uživatelský avatar
tornado6
Příspěvky: 1392
Registrován: 09 bře 2007, 01:00
Bydliště: Piešťany okolie

#14 Příspěvek od tornado6 »

na druhej fotke ten trand vlavo nema kryt neustrelil si ho?

Uživatelský avatar
lantros7
Příspěvky: 452
Registrován: 22 lis 2010, 01:00

#15 Příspěvek od lantros7 »

tornado6 píše:na druhej fotke ten trand vlavo nema kryt neustrelil si ho?
To není tranzistor,ale mikrotlačítko.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“