Snezny skuter Buran - zapalovanie

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

Snezny skuter Buran - zapalovanie

#1 Příspěvek od mikollar »

Zdravim

Riesim problem s tymto sneznym skutrom z roku 1987. Bol robeny vybrus valcov a odlikevane nove piesty. Motor je 2takt 2 valec
To len tak pre info.

Teraz rieism problem, ze po zlozeni nechce hazdat iskru. Skusal som nastavovat odrth (0.3 - 0.35mm), kondky skontrolovane, kladivka vycistene.

Ked som meral kedy rozopina kladivka tak to bolo par cm pred vrcholom. Valce prehodene niesu, aj ked tu by to malo byt jedno, ale nie som si isty. A tu potrebujem radu resp vysvetlit, ako funguje toto zapojenie zapalovania vid schema.

https://photos.app.goo.gl/5Ps3NWnprqRApXN69

Cievky zapalovania su radene do serie (su spajane prepnutim kluca). Neviem prist na to ako to vlastne cele funguje.

Pri jendovalci, kde je jedna cievka mi to je jasne, ale tu sa stracam.

Ak by mi vedel niekto popisat bol by som velmi vdacny.


P.S. motor pred repasom fungoval, startoval bez problemov, zapalovanie fungovalo. Akurat pod zatazou stracal vykon, lebo boli rozbite loziska na piestoch a krizovalo piesty vo valci. Na stenach boli viditelne smuhy kde sa to zasekavalo.

Dakujem

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#2 Příspěvek od Artaban001 »

Nespojuje ta spínací skříňka " 14" ten uzel na kostru? - vidím že v tom "magnetu" jsou dvoje kladívka, který střídavě spínají oba konce toho vinutí na kostru. U dvoutaktu dvouválce podle mě jiskří svíčky střídavě.
Přílohy
zapalovani_v_cinnosti.jpg

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#3 Příspěvek od mikollar »

Takto by mi to zmysel davalo, ale co som pozeral ako to je teraz zapojene tak to fakt spaja do serie, a pri vypnuti to len rozpoji.
A do tohto som nesprtal, elektrika bola zlozena v celku bez rozoberania.

Jedine ze sa v tom niekto povrtal predomnou.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#4 Příspěvek od Artaban001 »

spínačka "14" má podle toho schématu svorku na kostru. Bude tam nějaký element, který ty cívky spojí do série a zrovna ukostří. pro nic za nic by tam to ukostření nebylo. A třeba to máš "vylágrovaný".

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#5 Příspěvek od mikollar »

skusim to napojit natvrdo kablom z cievok na zem a uvidime ci sa to rozbehne

Zatial dik

Uživatelský avatar
fifiju
Příspěvky: 400
Registrován: 05 zář 2010, 02:00
Bydliště: u Kyjova

#6 Příspěvek od fifiju »

když nechce chytit, muže být aktivovaná havarijní pojistka. to je takovej bázmek co by měl být připevněný lankem na ruku...ale nevim jak Buran, máme Tajgu.

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#7 Příspěvek od mikollar »

tento to nemal teda aspon co pamatam (je starsi ako ja), ale mozno to niekedy mal :)

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od renda15 »

mikollar píše:tento to nemal teda aspon co pamatam (je starsi ako ja), ale mozno to niekedy mal :)
Na schématu ale je pod číslem 28, koukni, jestli není ve zkratu.

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#9 Příspěvek od mikollar »

to je STOP tlacitko na pristrojovke, je v poriadku podla merania teda rozpojene

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#10 Příspěvek od Artaban001 »

1. Odpoj od "spínačky" levej a pravej drát (vedou k cívkám).
2. Na spínačce zapni zapalování a prověř, zda má levý a pravý vývod propojení na kostru a mezi sebou. Odhaduji tvar spínacího segmentu uvnitř (modře označeno). Pokud má svod jen jedna strana, nebo žádná, budeš muset propojený otestovat narychlo prostým propojením těch 3 míst. Pokud se využívá přímo šasí, očisti styková místa.
proměřit spínačku můžeš ohmetrem, nebo prozváněčkou
Přílohy
spinaci_skrinka.jpg

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#11 Příspěvek od mikollar »

Kontroloval som to 2x a urcite je to len spajanie do serie, nie je tam ziadne pripinanie na zem.

Bol som sa stym zasa pohrat a asi uz som prisiel na pricinu. Mal som vonku cele magneto, menil som konektory, dal som ho s5 skusal som a iskru uz krasne hadzalo. Tak zapojim sviecky a nic ani jedno bac.

Tak znova som skusil vonku napojit sviecky a ziadna iskra. :roll:

Napojil som pipak na vystupy a a tocil som motorom, zistil som ze jedno kladivko je zatvorene ale aj tak nie je vodivo spojene, az ked sa do neho jemne stuchne tak potom zacne viest.

Budem asi musiet rozobrat komplet kladivka a pozret co sa tam deje.

Kontakty su pekne ciste, jemne som ich prebrusil ako stale.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#12 Příspěvek od pepik9 »

Doufám, žes kladívka nečistil šmirglpapírem. Ten tam nesmí, zrnka brusného materiálu se zadřou do kontaktů a dojde k částečnému nebo úplnému odizolování kontaktů. Jen pilník.
Píšeš, že kladívka "rozopina .. par cm pred vrcholom". To je špatně, má to být několik milimetrů. Tady píšou, že se nastavuje stroboskopem. Buran 28 = 26-28 stupňů, Buran 34 = 22-24 stupňů...
- - -
pozdě
Naposledy upravil(a) pepik9 dne 15 led 2019, 20:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#13 Příspěvek od mikollar »

Ono to zije
https://www.youtube.com/watch?v=BjWwRZ5oWeM

Bolo to presne tym ako som pisal hore :) Dakujem za rady

EDIT brusim to takou tenkou planzetkou, musel som na to zasekavacom poriadne zabrat brusenim aby prestal blbnut ( 2 roky stal bez pohybu)

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#14 Příspěvek od mikollar »

Dnes som sa k tomu dostal znova, poskladat som variator a isel som skusit ako sa bude chovat motor pod zatazou.
No je to bieda, skoro vobec netaha, ledva sa pohne. Ked som pozeral sviecky tak vyzera ako keby vynechavalo zapalovanie. Su dost mokre. Pritom ked mam sviecky vonku a pozeram ci hazdu iskry tak je to stale ok, uz nie je problem s tym ze by to vypadavalo (odtrh skontrolovany, aj predzapal, ale bez strobo, ak by niekto mal niekto overenu schemu na led strobo pre nastavovanie tak by som skusil postavit)

Myslel som si ze to bude karburatorom, ze je zle nastavena zmes, ale skusil som vsetky zarezy na ihle od najbohatsej k najchudobnejsiej a bez zmeny (teda chudobna uz striela do karburatora)

Stale mi vrta v hlave ako to moze hadzat iskru ked zapaolovacie cievky niesu prepojene na zem, ale len do serie.
Ako sa uzatvara obvod cez kladivka ktore skratuju na zem?

Aboslutne nechapem ako to moze teraz hadzat iskru z elektrickeho hladiska :) Asi som velmy hlupy na to.

Tuto cast elektriky som nebabral, ale co som si vsimol tak spinacia skrinka s klucom je nova.

Dik

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#15 Příspěvek od masar »

Snad ti to z tohoto překresleného schematu bude jasnější.
:wink:
Přílohy
zapalování.png

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“