Roomster - zkušenosti, na co si dát pozor pøi koupi

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

Roomster - zkušenosti, na co si dát pozor pøi koupi

#1 Příspěvek od sr71 »

Asi by to víc patøilo na nìjaké autofurum, ale zkusím to i tady. Otec si zamanul že chce Roomstera. Zaèali jsme tedy spoleènì objíždìt bazary. Hned první vyhlédnutý kus (r.v.2008, 1,6 77kW), který se v inzerátu jevil jako bezchybný tak: zaèínající koroze za pøedním kolem ve spoji blatníku a prahu (na obou stranách) a zvuk motoru se mì taky nijak zvláš￾ nelíbil. Pracovník bazaru sám upozornil že je vadné ložisko na hlavní høídeli v pøevodovce a že opravu jsou schopni za cca 6000kè zajistit (najeto údajnì 159000km). Ještì víc mì pøekvapilo jeho tvrzení že tento problém s ložiskem v pøevodovce má každá ètvrtá škodovka kterou dovezou z nìmecka, takže je to vlastnì normální a opravují to zcela bìžnì. A i když by na takto starém autì tento problém nebyl tak by nás to stejnì døív nebo pozdìji èekalo. Mìl jsem za to že u normálních aut není obvykle nutné do pøevodovky bìhem životnosti vozu sahat. Jsou takovéto závady normální nebo øíkal kraviny?

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hubert_79 »

Pokojstra má jeden zdejší vševěd; tak počkej na něj. Myslím, že v celém Pardubickém kraji, ba co dím, v celém universu není většího znalce než je on.
Jinak korozi na blatníku bych asi nepřeceňoval; ta převodovka je horší...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

jj vyèkávám co k tomu napíše Ekkar

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#4 Příspěvek od passion »

Z vlastnej skúsenosti - mám doma Golfa VI s tým motorom - CAYC. Vyhni sa mu. Ten motor je diera na peniaze. Furt čosi. Choď radšej do 2.0

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#5 Příspěvek od sr71 »

CAYC pokud se nepletu je nafta, my sháníme benzín (1,6 nebo 1,4) který se taky shodou okolností dìlal 1,6/77kW

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Jo, ta převodovka je následek tvrzení, že náplň v ní je "celoživotní" = výrobce auta pokládá za životnost auta dobu cca 5 let, pak už za něj neručí prakticky v ničem. Ty současný koncernový mají jednu nectnost - ve zvláštním držáku uložený dvojložisko, který se musí měnit celý a který je háklivý na běh s omezeným mazáním. Způsobuje to v největší míře nechávání auta zaparkovanýho ve svahu jen "přes kvalt" bez zatažený ručky, protože "visením váhy na kvaltu" se při stojící převodovce z dotyčnýho ložiska vytlačuje olej, kterej se tam normálně vtlačuje za chodu otáčením kol - a po rozjezdu několik vteřin trvá, než se ložisko zas dokonale promaže. Přidření se projevuje postupně sílícím tiše skřípavým až chroustavým zvukem z převodovky, vrcholí to nemožností zařadit některý až všecky kvalty až finálně kompletním zablokováním kol, protože když se ložisko vysype dovnitř, buď kuličky zablokujou kola, nebo se pohnou hřídele z rovnoběžný polohy a kousnou se zuby. Takže kdo nechává auto viset "na kvaltu" a zároveň nenechá zhruba po 120 tisících nebo maximálně cca 8 letech vyměnit převodovkovej volej, zakládá na poškození tohohle vnitřního prvku převodovky - a ten vyměnit nejde jinak, než že se převodovka odpojí od poloos i od motoru, komplet vytáhne z auta a na ponku rozkopne na prvočunitele. To dvojložisko stojí kolem 1500Kč a jeho výměna vyjde na zhruba dvojnásobek za práci podle finančních nároků opraváře - těch 6 litrů je opravdu reál s malou rezervou. Postihuje to v podstatě všecky koncernový auta s manuálníma převodovkama řady 02 (do 200Nm přenášenýho krouťáku) s nájezdem vyšším jak asi 300 000km - ale podstatně to urychlí to parkování bez ručky jen "na kvalt pod zátěží". Uživatele na to nikdo neupozorňuje, protože "...proč přeci??? V záruce ani po dobu obvyklý životnosti se to neprojevuje!" = který auto taky najede za 5 let 300 tisíc, že jo ...

Jinak s roomíkama je v bazarech hodně velkej problém - výroba skončila 29.dubna 2015 po vyrobení cca 450 000ks. Velká část jich odešla na export a ty co se prodaly v tuzemsku šly zhruba ze 3/4 do firem jako malý služební dodávkově-obslužný vozidla. Tudíž výbava se moc neřešila, daleko víc zájmu bylo o nízkonákladový pohony - proto jich víc jak polovička byla s motorem 1,2HTP 51kW - až na pár stovek ze samýho začátku výroby nastavenejch na výkon 47kW. Zbytek měl poměrně rovnoměrně zastoupený motory 1,4 16V 63kW a 1,2TSI - ty převážně taky s výkonem 63kW, výkonnějších 77kW variant TSIčka bylo málo stejně jako tebou popisovanejch 1,6 16V - podílel se na tom velkej příplatek za tuhle verzi, protože stejně jako starší 1,6 16V a dýzlová 1,9TDi měla kotouče i na zadní nápravě - všecky ostatní verze roomů mají vzadu bubny. Dýzlovejch obecně bylo málo, raritní je motorizace 1,4TDi 51/59kW - trojhrncová příšernost rvoucí svým klapotem uši. Prostě kdo chtěl levnýho roomstera, kupoval 1,2HTP, kdo chtěl úspornýho ale schopnýho hodně jezdit, šel radši do 1,9TDi, protože ten aspoň jel. Benzínová 1,6 77kW z první generace je sice trochu žíznivější, ale je to motor původně z audiny s hnilíkovým blokem - tudíž lehčí než stejný kubatury s výkonem 55kW montovaný ze začátku do oktávek, který byly původem z golfa a mají blok litinovej. Asi nejlepším kompromisem byla atmosférická 1,4 která nemá žádný velký provozní problémy (ani s kroužkama jako 74kW verze stejnýho objemu z jedničkový fábule - ty odstranila změna materiálu kroužků ještě před začátkem výroby roomstera), akorát je nutný si na ni a na její jízdní projev zvykat - nemá totiž nic z techniky, kterou používají jak "lepší značky" koncernu jako je sama mateřinka VW, tak těžce protěžovanej seat anebo třeba japonci i korejci pro zvýšení uživatelskýho komfortu a zvednutí krouťáku v nízkejch a vysokejch otáčkách, je to jen "suchá atmosféra" a ještě k tomu 16-ventil a jako taková prostě zdola skoro vůbec nejede - musí se točit. Kdo si na to zvykne, užívá si spolehlivost a bezproblémovou jízdu s dynamikou poplatnou váze auta. V bazarech bohužel najdeš jen kusy s nájezdem kolem 100 tkm, míň olítaný kusy jsou vzácný a patřičně drahý.

Kvalita karosérie je dobrá, reznou jen ty prokletý hrany podběhů a prahů, kde zůstává bordel hlavně v zimě - autora pověsit za koule do průvanu. U ročníků 2007 a 2008 se v jednom období objevovala nekvalita laku na zadní části střechy a na skeletu schovaným pátýma dveřma - na vině bylo špatný nastavení překrytí nástřiku vrchní barvou v lakovně v Kvasinách, kde se pásy stříkaný robotem zprava a robotem zleva nedostatečně přestříkly přes sebe - následkem bylo, že se tam některý roomstery loupou jako by měly lepru. Záleželo i na konkrétní barvě, metalízy to například nedělaly - stříkaly se jiným nastavením než "základní" odstíny bez metalový složky. Jinak roomsteru jako takovýmu z pohledu kastle a laku není co vytknout s výjimkou netradičního vzhledu (vypadá jak svařenej ze dvou aut) a bohužel výhledu z místa řidiče dopředu nahoru (hrana střechy je moc nízko a není vidět na semafory nad jízdníma pruhama) a do stran (vadí moc dopředu posazený B sloupky). Nápravy se neserou, vepředu původní fábulový silentbloky spodních ramen už v roce 2008 nahradila silnější = odolnější varianta. Zadní tlumiče trochu trpěj hlavně když se vozí větší váhy, je dobrý je nechávat častějc zkontrolova a případně měnit - jinak auto s velkou boční plochou nepříjemně reaguje na boční vítr. S dobrýma tlumičema přitom drží jak helvítská víra - ale to asi každej předohrab. Spotřebu není dobrý porovnávat se stejnýma motorizacema ve fábuli - roomster je o cca 200kg těžší, o 12cm vyšší a o 4cm širší a má o 2 zuby lehčí zpřevodování než odpovídající motor ve fábuli, takže vždycky bude o něco uchlastanější, než fábula se stejným motorem.


P.S. kód CAYC má 1,6 TDi osazovanej do Golfa VI v letech 2009-2012, výkon 77kW/105HP.
Benzínová 1,6 16V v roomsteru je BTS nebo CFNA, obojí stejnej výkon 77kW/105HP. Benzínová 1,4 16V v roomsteru je BXW nebo CGGB, obojí 63kW/86HP.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#7 Příspěvek od PCmaniac99 »

Jen bych ještě dodal že 1.6 16V benzín má řetězový rozvod který si okolo 200tis km řekne o výměnu a ta nepatří mezi levné. Taky jsem nad roomsterem uvažoval ale nakonec máme doma Tourana 1.9 77kw bkc

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Tak touran je bez debaty o třídu vejš než roomster - to je platforma kompletně odpovídající golfu/leonu/ochcáfce a na tý je postavený MPV. Za to, že v týhle třídě nebyl i roomster může jedině rozhodnutí Vlkohradu, který zakázalo tenhle projekt spustit ve stejný specifikaci, v jaký byl navrženej stejnojmenným konceptem z roku 2003 - protože to co bylo ten rok na autosalónu v Ženevě jako "studie Škoda Roomster", to bylo strukturovaný na plnej podvozek jedničkový ochcáfky s možností použít až 2,5litrovej agregát a zadní víceprvkovou nápravu včetně možnosti pohonu 4x4.

Za to, že bylo škodofce vysloveně pod hrozbou sankce za neuposlechnutí nařízený použít v přední části jen mírně modifikovanou nápravu z jedničkový fábule, což automaticky zrušilo možnost mít větší motory i variantu 4x4 (tak široká převodovka s výstupem na kardan dozadu už by se do užšího předku vedle motoru nevešla) nenese nikdo z Bolky odpovědnost - ta jde plně za soudruhama z Vlkohradu. Přikládám fotky z muzea škody v Boleslavi - srovnejte koncept roomstera s prototypem yetiho (kterej je komplet na mírně zvýšeným podvozku ochcáfky) - foceno v létě 2012.
Přílohy
P9290906.JPG
P9290905.JPG
P9290903.JPG
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#9 Příspěvek od petrfilipi »

Taky mám SUV pro chudé neboli Roomstera, a to v motorizaci 1.4 16V 63kW + přímý vstřik LPG. Na cesty do práce super, LPG samozřejmě nemá chybu, i když se občas nezapne, resp. přepne se na LPG, ale to z nějakého důvodu "neteče". Je pak nutné startovat až po přepnutí na benzín. Ale tohle se děje jen při velkých mrazech.
Několik málo doporučení:
•Podívat se na VIN a zkontrolovat na https://www.kontrolatachometru.cz/
•Vyhnut se turbům, podle mě atmosféra stačí - ale záleží na tom, pro koho to je a jak s tím bude jezdit a co vozit
•Nevím, zdali je možné věřit termínům výměny oleje od posledního majitele, tzn. zdali olej nevyměnit po koupi preventivně. Jenže olej je za pár Kč, s rozvody je to cenově horší.
Já na tom svém měnil zatím jen rozvody a vodní čerpadlo, vodiče do 5. dveří a čekají mě vodiče do ZL dveří, při jejich otevření o tom auto neví a centrál auto po 30s zamkne, jakobych dveře vůbec neotevřel. A taky se mi občas (při mrazech) objeví chyba ABS na PL kole. Čidlo je OK, takže to (snad) bude magnetický kroužek ložiska.

Petr
Naposledy upravil(a) petrfilipi dne 27 úno 2019, 14:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Výměna másla bezprostředně po koupi je nutnost - namá cenu nad ničím uvažovat, prostě prevence. Turbo jak pro koho, rozhodně ty po roce 2011 stojej za zvážení - u těch už nehrozí kompletní devastace motoru vinou přeskoku řetězu. Rozvodovou sadu umím sehnat značkovou za zhruba 3500,-. A do těch kabelů zadních dveří nerejpej, jen se podívej na stránky skodahome.cz a hledej "výměna mikrospínačů v zámku" - je to nemoc koncernu, trpí tím všecky auta. Na vině je vlhkost prosáklá do mikrospínače, kde prasknou pérka a musí se vyměnit - což nám bastlířům by nemělo vůbec činit potíže ... Jinak pro "kosáka - blackbirda" SR-71 - jestli chceš, dojeď, v roomu 1,4 63kW tě svezu ... A v případě velkýho chtění domluvím návštěvu v Jevíčku u kamaráda, má rooma 1,2HTP v plynu - a rozhodně to není žádná lemra líná, akorát na dálnici mu dojde dech dřív než tý 1,4 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#11 Příspěvek od petrfilipi »

Na Fabii 1 jsem měl vždy spíše prasklé dráty do dveří než mikrospínač. Signálové dráty nahrazuji drátem ze snímačů Balluff.

Petr

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#12 Příspěvek od sr71 »

U tìch motorù 1,2HTP bych já osobnì ani tak nemìl problém s nižším výkonem (závodit ani vozit žádné extra náklady s tím nikdo nebude) jako s tím že bych se bál jak na tom budou po tìch cca 130-160tis (prùmìrné najeté km u vìtšiny prodávaných kusù) z hlediska životnosti. Není to na takhle "malý" motor už dost velký nájezd? Jinak EKKARe díky za nabídku.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Ten kámoš o kterým je řeč má jedničkovou fábulu v kombíku - ročník 04. Pak má rooma ročník 08 a trojkovou fabku tuším rok 18. Všecko trojhrnky. A všecky v LPG Tartarini. První fábule atakuje 350 000, room má 150 000 a ten poslední "litr" už taky má snad 50 000. Stačí ti to? Detaily třeba po telefonu, je to na dlouho a ne každýho to tady bude zajímat.

EDIT: aktuální nájezdy - fábule ´04 - 381 000km, room ´08 - 222 666km :mrgreen: , fábule ´18 - 47 888km ... Ta poslední je taky v kombíku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ccode
Příspěvky: 185
Registrován: 09 kvě 2007, 02:00
Bydliště: nedaleko od Prahy

#14 Příspěvek od ccode »

EKKAR napsal : A do těch kabelů zadních dveří nerejpej, jen se podívej na stránky skodahome.cz a hledej "výměna mikrospínačů v zámku" - je to nemoc koncernu, trpí tím všecky auta. Na vině je vlhkost prosáklá do mikrospínače, kde prasknou pérka a musí se vyměnit - což nám bastlířům by nemělo vůbec činit potíže ...

Před měsícem jsme měli Roomstra na servisní prohlídce a nechal jsem diagnostikovat nefunkční signalizaci 5 dveří (ze skodahome.cz jsem předpokládal že je to onen mikrospínač) no a nebyl, byl poškozený vodič v průchodce včetně hadičky ostřikovače (opraveno). Pdle servisního technika již několik takto poškozených kabeláží opravovali.

Jinak, abych se držel alespoň trochu tématu Roomster 1,4 63kW r.v.2013 84000km naprostá spokojenost A cena v době pořízení přijatelná.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

ccode píše:
EKKAR píše:... A do těch kabelů zadních dveří nerejpej, jen se podívej na stránky skodahome.cz a hledej "výměna mikrospínačů v zámku" - je to nemoc koncernu, trpí tím všecky auta. Na vině je vlhkost prosáklá do mikrospínače, kde prasknou pérka a musí se vyměnit - což nám bastlířům by nemělo vůbec činit potíže ...
Před měsícem jsme měli Roomstra na servisní prohlídce a nechal jsem diagnostikovat nefunkční signalizaci 5 dveří (ze skodahome.cz jsem předpokládal že je to onen mikrospínač) no a nebyl, byl poškozený vodič v průchodce včetně hadičky ostřikovače (opraveno). Pdle servisního technika již několik takto poškozených kabeláží opravovali. ...
Jenže já reagoval ne na 5. dveře = kufr, ale na tohle:
petrfilipi píše:Taky mám SUV pro chudé neboli Roomstera, a to v motorizaci 1.4 16V 63kW ...
...
Já na tom svém měnil zatím jen rozvody a vodní čerpadlo, vodiče do 5. dveří a čekají mě vodiče do ZL dveří, při jejich otevření o tom auto neví a centrál auto po 30s zamkne, jakobych dveře vůbec neotevřel....
Jinak Drobek je jak už asi všichni pochopili taky 1,4 16V, výroba 12/2007 = MR 2008, výbava Style, aktuální nájezd o zkundychlup přes 97 000km ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“