Ústředna EZS DSC PC585 vyvěšuje tlf. linku

Manuály, rady a návody z oboru zabezpečovací techniky a elektrické zabezpečovací signalizace (EZS)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tomas001
Příspěvky: 160
Registrován: 11 črc 2008, 02:00
Bydliště: Cheb

Ústředna EZS DSC PC585 vyvěšuje tlf. linku

#1 Příspěvek od tomas001 »

Zdravím všechny,

mám doma 12 let starou ústřednu DSC PC585. Její telefonní komunikátor mám připojený k analogové telefonní lince a posílá hlášení na PCO.

Nemám doma klasickou telefonní linku, ale telefonní VoIP gateway Cisco. K ní je připojená ústředna EZS a teprve z té vede kabel do domácího pevného telefonu. Neboli, pokud ústředna znova komunikuje, telefon je odpojený a hluchý.

Před několika dny mi ústředna začala hlásit poruchu komunikace a já jsem zjistil, že domácí telefon je hluchý. Při volání na domácí telefonní číslo slyším obsazovací tón. Ústředna má prostě trvale "vyvěšeno", nezavěšuje a tedy ani nekomunikuje.

Zkusil jsem ústřednu odpojit od telefonní linky a telefonní linka hned začala fungovat. V ní tedy problém není. Taky jsem zkusil ústřednu úplně odpojit od napájení a natvrdo restartovat. Bohužel to nepomohlo.

Setkal se s tím už někdo? Jako potenciální "hlavní podezřelý" by mohlo být relátko Omron v komunikační části ústředny, ale než se pustím do rozebírání a měření, uvítal bych, kdyby mi někdo poradil, jestli náhodou už neřešil stejný problém.

Předem díky za rady.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Tiez to tipujem na rele.

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#3 Příspěvek od Cowley »

Zkus vypnout ústřednu a odpojit vodiče že svorek RING/TIP a R1/T1.
Vem ohmmetr a proměř svorky RING a R1 zda jsou propojené.
To samé se svorkami TIP a T1.
Pokud něco z toho nepůjde, je "přilepené" relé.
Pokud bude oboje OK, vrať vodiče nazpět a zapni ústřednu.
Ústředna začne komunikovat na PCO a proto přitáhne toto oddělovací relé. Proměř tedy voltmetrem, kolik má relé na cívce.

Poslední, čím to může být, je nízké napětí v telefonní lince. Ústředna nemusí správně detekovat přítomnost linky nebo oznamovacího tónu. Proto sama nevolá a hlásí chybu.

K vypnutí komunikátoru je nutné znát kód technika, parametrem 380/1 OFF lze komunikaci vypnout.
Pro vypnutí detekce oznamovacího tónu je parametr 702/2 ON.

Uživatelský avatar
OMA50
Příspěvky: 210
Registrován: 17 bře 2013, 01:00

#4 Příspěvek od OMA50 »

jak jste to vyřešil?

bylo špatné to relátko v ústředně?

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#5 Příspěvek od Cowley »

Pro ZdenekHQ: u takových dlouho odložených vláken by mě třeba zajímalo, zda autor dochází na Bastírrnu a je aktivní v jiných vláknech. Nedalo by se pod NICKEM zobrazovat kromě stávajícího čísla s počtem příspěvků i např. poslední aktivní příspěvek, prostě poslední aktivita?

OMA50: po dvou letech? Kdo ví, zda sem na Bastlírnu stále dochází, viz můj dotaz na Zdenka.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Habesan »

Byl tu letos v únoru a březnu.
Stačí kliknout na profil uživatele a pak na "Hledat všechny příspěvky".
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#7 Příspěvek od Cowley »

Habesan: Díky, může se to hodit. Neznáme bohužel autorův důvod dvouletého mlčení :(

Odpovědět

Zpět na „Zabezpečovací technika“