Elektroauto v zimě

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

Elektroauto v zimě

#1 Příspěvek od pepik9 »

Nastává podzim, ráno zima, vlhko. Zajímají mě zkušenosti, jak funguje komfort - zamlžená okna. Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#2 Příspěvek od petrfilipi »

No asi zapneš ohřev předního a zadního skla a jdeš oškrábat boční okénka.
Slepě tedy předpokládám, že auto z mega má vyhřívané přední sklo. O zadním se snad bavit nemusíme, to už měla Š120.

PF

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#3 Příspěvek od houmr »

Elektroauto nemám, jen hybrid, možná proto nechápu tvou otázku - zamlžená okna a škrábat? pokud jsou zamlžená zvenku stačí otřít stěračem, pokud zevnitř stačí pustit ventilátor a topení. Pokud myslíš namrzlá, tak bych to viděl úplně stejně jako u normálního auta, akorát je to bez nastartování, jen se pustí ofuk, aby znovu nenamrzala. Jaký by tom měl být rozdíl?

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#4 Příspěvek od makak »

Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ? A co se stane, když člověk pojede s rodinou a malým svištěm 100 km a pak zůstane viset 2 hodiny v koloně ? A nakonec, jaká je šance, že se ta kolona rozjede, když mezitím každému třetímu autu dojdou baterky ? To budou záchranáři půl dálnice evakuovat vrtulníkama ?

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Davidus »

Řeší se to tak že se elektroauto u baráku před ojezdem automaticky temperuje. Novější EV mají tepelné čerpadlo odebírající teplo z elmotoru. Máš li při jízdě spotřebu 10kW získáš asi 1-2kW tepelné ztráty, s čímž už se topit docela dá

Uživatelský avatar
makak
Příspěvky: 455
Registrován: 28 črc 2019, 02:00

#6 Příspěvek od makak »

Máš-li barák, můžeš auto temperovat v garáži. Nemáš-li, vycucneš část baterky ještě než vůbec vyjedeš. Odebírat teplo z motorů lze jen částečně, tepelné čerpadlo má mizernou účinnost. A v té koloně motory stojí.
Krátce řečeno, mnohonásobně větší množství energie v nádrži s benzínem, než kolik se dá nacpat do baterky, má v létě vliv pouze na dojezd počítaný v kilometrech. V zimě je to ale potřeba přepočítat to na hodiny, které lze v autě přežít a to už končí sranda.

Uživatelský avatar
badoch
Příspěvky: 586
Registrován: 23 úno 2005, 01:00
Bydliště: SM
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od badoch »

Jestli oni tam třeba nemaj naftový "bufik" a jako je třeba rezerva, nebo lepidlo a kompresor na defekt, tak v kufru je vedle lékarničky nějaká malá elektro centrála.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#8 Příspěvek od p32 »

pepik9 píše:Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?
Divná otázka. Ten, co má elektromobil, tak má jistě i na blbou garáž. Takže otevře garáž, vyjde ven, zavře garáž a jede v autě tam, kam chce. Venku -15° C, v garáži minimálně 8° C, spíše těch 12° C (nevytápěné, ale izolované). Já mám v garáži přes zimu minimálně 10-12° C a to mi stačilo na plechová vrata přimontovat polystyren 3 cm. V létě tam bylo vedro a teď se tam dá normálně žít a něco dělat. Takže počítám s tím, že ti pracháči s elektromobilama mají určitě na lepší garáž, kde si auto dobíjejí a temperují.
Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.

Uživatelský avatar
Hejnicek
Příspěvky: 2022
Registrován: 16 čer 2004, 02:00

#9 Příspěvek od Hejnicek »

Ty obycejni co budou v zime v budoucnu jezdit elektrikou do prace a po 8-mi hodinach odjizdet domu treba dostanou dotace na zatepleni kastle nebo na vatovany kabat :idea:

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

Ti obyčejní nemají na obyčejné nové auto už teď. Takže si budou kupovat vaťáky na zimu a na sebe už teď. :lol:
No a jestli myslíš, že teď si koupí ojeté auto v autobazaru, tak bych ho chtěl vidét kupovat za pár korun ojetého elektromobila s baterkama tak na dojetí domů pŕed barák. :!:

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od jezevec »

p32 píše:...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.

Masívní rozšíření elektroaut je současné době a i v horizontu dalších 10-15let utopie. Zastánci elektromobility (dnešní technologie) jsou naivní snílci či ekoteroristi.
Nevím kolik z nich si uvědomuje jak devastační pro přírodu je těžba lithia a kobaltu potřené pro výrobu baterií.
Dalším problémem je výroba potřebného množství elektřiny. Dnes je skoro 50% elektřiny vyráběno v uhelných elektrárnách, čím je nahradit? Vodní elektrárny jsou na svém limitu, jádro nikdo nechce (i když je nejekologičtější).
Zbývá plyn (nic moc z hlediska dnešní posedlostí CO₂) a tzv. alternativní zdroje.
U věrtníků je problém s fluoridem sírovým, jenže o tom se moc nemluví.
Naposledy upravil(a) jezevec dne 18 zář 2019, 11:05, celkem upraveno 1 x.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od p32 »

jezevec píše:
p32 píše:...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.
Budu se snažit se ti to vysvětlit v bodech.
a) obyčejná auta (osobáky) jsou ta, co jsou ještě na ta fosilní paliva. Náklaďáky nepočítám, lodě a letadla taky ne.
b) klasicky myslící majitel je ten, co ví, že dálnice bude ucpaná kamiony, protože je zima a ty kamioňáky to asi baví, ale jede tam a čeká 2-5 hodin, protože nemá nic jiného na práci?
c) ti ostatní i když mají dálniční známku, tak jedou (když mohou) po okreskách a to zvláště na ty kratší trasy (a nadávají na jejich stav), protože ví, že by na dálnici zrovna dnes stáli dost dlouho ve frontě na reálný pohyb
Vidím to skoro vždycky, když jedu v létě trasu Olomouc - Prostějov po okresce. Na vedlejší dálnici pohyb, že by jim i cyklista ujel a ještě se za to platí. V zimě to bývá lepší, protože se na dálnici nespravuje znovu to, co se spravovalo před dvěma roky.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#13 Příspěvek od keemo »

A solarni panely pry udajne likvidovat moc nejdou...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od p32 »

Proč bys je likvidoval? Údajně mají budoucnost, efektivitu atd. :lol:

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#15 Příspěvek od witt »

makak píše:Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ?
Úplně stejná otázka vyvstává v létě, když pouštíš klimu. Kolegyně využívá nějakou kurýrní firmu s elektroauty a ty řidiči na to strašně nadávají. Papírově mají na nabití najezdit 250 km, jenže nesmí topit ani chladit, pak prý jde 20-30 procent dolu.
Zácpy naopak nevadí, pokud tedy netopíš a nechladíš.

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“