Elektroauto v zimě
Moderátor: Moderátoři
Elektroauto v zimě
Nastává podzim, ráno zima, vlhko. Zajímají mě zkušenosti, jak funguje komfort - zamlžená okna. Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Elektroauto nemám, jen hybrid, možná proto nechápu tvou otázku - zamlžená okna a škrábat? pokud jsou zamlžená zvenku stačí otřít stěračem, pokud zevnitř stačí pustit ventilátor a topení. Pokud myslíš namrzlá, tak bych to viděl úplně stejně jako u normálního auta, akorát je to bez nastartování, jen se pustí ofuk, aby znovu nenamrzala. Jaký by tom měl být rozdíl?
Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ? A co se stane, když člověk pojede s rodinou a malým svištěm 100 km a pak zůstane viset 2 hodiny v koloně ? A nakonec, jaká je šance, že se ta kolona rozjede, když mezitím každému třetímu autu dojdou baterky ? To budou záchranáři půl dálnice evakuovat vrtulníkama ?
Máš-li barák, můžeš auto temperovat v garáži. Nemáš-li, vycucneš část baterky ještě než vůbec vyjedeš. Odebírat teplo z motorů lze jen částečně, tepelné čerpadlo má mizernou účinnost. A v té koloně motory stojí.
Krátce řečeno, mnohonásobně větší množství energie v nádrži s benzínem, než kolik se dá nacpat do baterky, má v létě vliv pouze na dojezd počítaný v kilometrech. V zimě je to ale potřeba přepočítat to na hodiny, které lze v autě přežít a to už končí sranda.
Krátce řečeno, mnohonásobně větší množství energie v nádrži s benzínem, než kolik se dá nacpat do baterky, má v létě vliv pouze na dojezd počítaný v kilometrech. V zimě je to ale potřeba přepočítat to na hodiny, které lze v autě přežít a to už končí sranda.
Divná otázka. Ten, co má elektromobil, tak má jistě i na blbou garáž. Takže otevře garáž, vyjde ven, zavře garáž a jede v autě tam, kam chce. Venku -15° C, v garáži minimálně 8° C, spíše těch 12° C (nevytápěné, ale izolované). Já mám v garáži přes zimu minimálně 10-12° C a to mi stačilo na plechová vrata přimontovat polystyren 3 cm. V létě tam bylo vedro a teď se tam dá normálně žít a něco dělat. Takže počítám s tím, že ti pracháči s elektromobilama mají určitě na lepší garáž, kde si auto dobíjejí a temperují.pepik9 píše:Někdo v zimě u auta natočí motor a jde škrábat okna, ale co s elektrikou ?
Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.p32 píše:...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
Masívní rozšíření elektroaut je současné době a i v horizontu dalších 10-15let utopie. Zastánci elektromobility (dnešní technologie) jsou naivní snílci či ekoteroristi.
Nevím kolik z nich si uvědomuje jak devastační pro přírodu je těžba lithia a kobaltu potřené pro výrobu baterií.
Dalším problémem je výroba potřebného množství elektřiny. Dnes je skoro 50% elektřiny vyráběno v uhelných elektrárnách, čím je nahradit? Vodní elektrárny jsou na svém limitu, jádro nikdo nechce (i když je nejekologičtější).
Zbývá plyn (nic moc z hlediska dnešní posedlostí CO₂) a tzv. alternativní zdroje.
U věrtníků je problém s fluoridem sírovým, jenže o tom se moc nemluví.
Naposledy upravil(a) jezevec dne 18 zář 2019, 11:05, celkem upraveno 1 x.
Budu se snažit se ti to vysvětlit v bodech.jezevec píše:Přiznám se, že nechápu co chtěl básník touto větou říct.p32 píše:...Problém v zácpě v mrazu na dálnici bych neřešil, to je pro klasicky myslící majitele obyčejných aut.
a) obyčejná auta (osobáky) jsou ta, co jsou ještě na ta fosilní paliva. Náklaďáky nepočítám, lodě a letadla taky ne.
b) klasicky myslící majitel je ten, co ví, že dálnice bude ucpaná kamiony, protože je zima a ty kamioňáky to asi baví, ale jede tam a čeká 2-5 hodin, protože nemá nic jiného na práci?
c) ti ostatní i když mají dálniční známku, tak jedou (když mohou) po okreskách a to zvláště na ty kratší trasy (a nadávají na jejich stav), protože ví, že by na dálnici zrovna dnes stáli dost dlouho ve frontě na reálný pohyb
Vidím to skoro vždycky, když jedu v létě trasu Olomouc - Prostějov po okresce. Na vedlejší dálnici pohyb, že by jim i cyklista ujel a ještě se za to platí. V zimě to bývá lepší, protože se na dálnici nespravuje znovu to, co se spravovalo před dvěma roky.
Úplně stejná otázka vyvstává v létě, když pouštíš klimu. Kolegyně využívá nějakou kurýrní firmu s elektroauty a ty řidiči na to strašně nadávají. Papírově mají na nabití najezdit 250 km, jenže nesmí topit ani chladit, pak prý jde 20-30 procent dolu.makak píše:Hybrid je v pohodě, ale zeptal bych se takhle: Čisté elektroauto, které má nominální dojezd například 200 km (což už je hodně), jaký má dojezd při -15 °C a tedy zapnutém topení ?
Zácpy naopak nevadí, pokud tedy netopíš a nechladíš.