Měnič 0-200V DC na 0-200V AC
Moderátor: Moderátoři
Měnič 0-200V DC na 0-200V AC
Zdravím,
chtěl bych požádat o radu, jak vyrobit měnič z DC na AC, na kterém může být vstupní napětí 0-200V DC a na výstupu bude 0-200V AC.
Jde o to, že vstupní stejnosměrné napětí se postupně zvyšuje 50V 10A, 100V 15A, 130V - 20A a na výstupu bych potřeboval např:
na vstupu bude 50V 10A DC a na výstupu bude 50V 10A AC +/- a nemusí to mít čistý sinus. Nejlépe, aby to mělo co nejjednodušší konstrukci
a mělo by to mít rezervu, aby to zvládlo max. 200V a 25A DC
Google mi nabízí jen měniče z 12V/24V na 230V a to není to co potřebuju asi to hledám špatně .
Předem díky za pomoc
chtěl bych požádat o radu, jak vyrobit měnič z DC na AC, na kterém může být vstupní napětí 0-200V DC a na výstupu bude 0-200V AC.
Jde o to, že vstupní stejnosměrné napětí se postupně zvyšuje 50V 10A, 100V 15A, 130V - 20A a na výstupu bych potřeboval např:
na vstupu bude 50V 10A DC a na výstupu bude 50V 10A AC +/- a nemusí to mít čistý sinus. Nejlépe, aby to mělo co nejjednodušší konstrukci
a mělo by to mít rezervu, aby to zvládlo max. 200V a 25A DC
Google mi nabízí jen měniče z 12V/24V na 230V a to není to co potřebuju asi to hledám špatně .
Předem díky za pomoc
pokial to nemusi byt cisty sinus a staci ti to co lezie z beznych menicov do auta "modifikovany sinus" , v podstate len obdlznik s pauzou, tak ti staci striedac z menica ktory zvladne 200V a 20A. Len budes musiet nejakym mensim zdrojcekom napajat striedaci obdod (u lacakov TL494).
menic do auta totiz najprv spravi DC vyssie napatie a nasledne ho rozstrieda , Ty to vyssie (pozadovane) napetie uz mas, staci ho rozstriedat.
menic do auta totiz najprv spravi DC vyssie napatie a nasledne ho rozstrieda , Ty to vyssie (pozadovane) napetie uz mas, staci ho rozstriedat.
no stejnosmerny generator ma pri 0 otackach 0V 0A pri cca 500ot ma 50V 14A a takhle to stoupa az do tech +/- 130V ,ale muze tam pres ten menic tect i nepatrne vic proto je lepsi rezerva aspon do 200V 25A.
Dival jsem se na to schema nize trochu jsem ho tedy upravil a doplnil o ty asi nejlepe igbt irg4pc50w nebo doporucujete pouzit jine a je mozne mi zkontrolovat jestli jsou ty igbt v tom schema spravne zakresleny?
Pak je tam jeste cervene oznacena cast schema +325V, ale predpokladam, ze to tam pro muj ucel neni potreba?
Kam v tom schema zapojit +pol tedy privod od generatoru tech cca 50V a vice je jasne, ale kam se pripoji -pol ...k tomu 0V? a jak se to bude chovat, kdyz je to nakresleno pro vstup 12V DC a vystup 230V AC?
Pri 50V DC na vstupu bude porad 230V AC na vystupu nebo s rostoucim DC napetim se bude zvysovat i AC napeti na vystupu?
Dival jsem se na to schema nize trochu jsem ho tedy upravil a doplnil o ty asi nejlepe igbt irg4pc50w nebo doporucujete pouzit jine a je mozne mi zkontrolovat jestli jsou ty igbt v tom schema spravne zakresleny?
Pak je tam jeste cervene oznacena cast schema +325V, ale predpokladam, ze to tam pro muj ucel neni potreba?
Kam v tom schema zapojit +pol tedy privod od generatoru tech cca 50V a vice je jasne, ale kam se pripoji -pol ...k tomu 0V? a jak se to bude chovat, kdyz je to nakresleno pro vstup 12V DC a vystup 230V AC?
Pri 50V DC na vstupu bude porad 230V AC na vystupu nebo s rostoucim DC napetim se bude zvysovat i AC napeti na vystupu?
Vstup 12V napájí řídící elektroniku, z něj se "živí" jen ty budiče. Výstupní napětí na svorkách "Výstup 230V" bude samozřejmě závislý na napětí, který budeš přivádět na "Vstup 325V" - a ten odpor R3 svým odporem určuje proud, při kterým se začne pomocí úbytku napětí na něm otevírat tranzistor T8 - obvykle při 0,65 - 0,7V je plně otevřenej. Pokud hodláš mít proudový omezení nastavený na 20A, musíš mít takovej odpor, na kterým bude 0,65V úbytku právě při těch 20A proudu - viz zákon pana Ohma. Jednoduše spočítáno 0,65V děleno 20A vychází odpor 0,0325 ohmu neboli 32,5 miliohmu - to je kousek poměrně tlustýho drátu, kterej musíš pečlivě oměřit, nebo použít paralelní spojení několika stejnejch odporů (to bych pro jednoduchost udělal já) - použil bych hodnotu 0,33ohmu/2W (klidně i 3W když 2W nebudou) a zapojil bych jich 11 paralelně. Ve výsledku dají odpor 0,03ohmu, což je jen o maličko míň než je požadovaný - přes každej z nich poteče maximálně 2A proudu a při úbytku 0,65V bude maximum kousek nad 21,6A. Pokud bys chtěl omezovat přesně na 20A, musel bys jich dát jen 10ks a jedenáctej dopočítat přesně na hodnotu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Na společnou šínu zobrazenou na tom posledním schématu odleva od šipky s nápisem "0V" doprava přes celej obrázek vodorovně až po zápornej vývod C9 a emitor T8. To všecko je "společnej vodič" neboli "COMMON". Oba dva zdroje (12V i 325V) mají spojenej zápornej pól. A až to budeš zapojovat, dej si bacha na to, kudy poteče kolik proudu, abys netahal těch 20A zbytečně přes přívod k řídící elektronice, kde by ti to udělalo díky zpětný vazbě nepěknou paseku - přívod od vysokýho napětí hezky co nejkratší cestou a příslušně tlustým drátem k výkonovým trandům a do stejnýho bodu klidně i slabším vodičem zápornej pól obvodu s budičema ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!