Mobilní foťáky a led osvětleni
Moderátor: Moderátoři
Mobilní foťáky a led osvětleni
Dnes mě celkem překvapilo že v místnosti s "LED zářivkama" nešlo Hujavejem ani Šamšungem nafotit nic z kusu bílýho papíru. Prostě černej podexponovanej snímek. Musel jsem zhasnout a pak to za pološera vyfotit s bleskem na mobilu šlo.
Nějak to nechápu, ten blesk mobilu je taky ledka. Doma běžně fotím pod LED žárovkou. Nějakej rozdíl ve spektru u těch "Led zářivek"?
Kdyby to dělal jeden mobil, ale dva různý výrobci?
Nějak to nechápu, ten blesk mobilu je taky ledka. Doma běžně fotím pod LED žárovkou. Nějakej rozdíl ve spektru u těch "Led zářivek"?
Kdyby to dělal jeden mobil, ale dva různý výrobci?
Naposledy upravil(a) Celeron dne 27 lis 2019, 22:18, celkem upraveno 1 x.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Jo a proč se nikdy nezahltí když při focení doma smažím na věc z 25 cm LED žárovkou Osram ACO1742 2700K 9W? A do toho ještě svítí 1,5 m nad stolem klasická zářivka 2 x 36W.
Ty LED zářivky byly 2 v místnosti 3 x 4m ve výšce 2,6m. Výkon a provedení jsem nezkoumal.
Ta černá byla pokaždý z celkem 4 pokusů, dva na Huj a dva na Šam.
Ty LED zářivky byly 2 v místnosti 3 x 4m ve výšce 2,6m. Výkon a provedení jsem nezkoumal.
Ta černá byla pokaždý z celkem 4 pokusů, dva na Huj a dva na Šam.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Ekkare, sice jsem analogové fotografií moc nedal, ale pár snímků se špatnou expozici jsem už vytvořil. Neboj. Ovšem u digitální fotografie jsem přeexponovaný černý snímek neviděl.
Jirko, mozna ty LED trubice produkují i UV složku, na kterou automatika fotítka reaguje snížením expozice? U nějakých levných LED trubic bych se nedivil..
Jirko, mozna ty LED trubice produkují i UV složku, na kterou automatika fotítka reaguje snížením expozice? U nějakých levných LED trubic bych se nedivil..
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Může za to setrvačnost lidskýho oka - ta "nevidí" mezery v impulsech světla produkovanejch LEDkama. Ty nemají "dosvit", jejich průběh jasu je "hranatej". Když mezery vyplníš nějakým dalším zdrojem, kterej je buď napájenej stejnosměrem a tím pádem nebliká, nebo má setrvačnost jako žhavený vlákno, budeš mít zase jinej výsledek . Optickej snímač pracuje s mnohem kratšíma časama, takže se buď trefí do mezery mezi jasovýma pulsama, nebo naopak do maxima. A nezapomeň, že foťák v mobilu nemá nezávislej expozimetr, ale osvit měří přímo čipem = je tam časový zpoždění mezi okamžikem měření a okamžikem snímání obrazu
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
EKKAR zavzpomínal na (super)ortikony, tam vlivem silnýho světla (třeba kupodivu i svíčka) došlo k rozptylu elektronů v okolí osvětleného bodu, takže světlej bod byl lemovanej černým okrajem. Jmenuje se to halace.Michal22 píše:Ekkare, sice jsem analogové fotografií moc nedal, ale pár snímků se špatnou expozici jsem už vytvořil. Neboj. Ovšem u digitální fotografie jsem přeexponovaný černý snímek neviděl...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
U starších nebo levnějších digitálů jsem si toho taky všiml - pokud bylo v obraze slunce, bylo někdy černé. Přesný princip neznám, ale skutečně k tomu docházelo. U těch novějších snímačů jsem si toho nevšiml.
U filmu k tomu taky dochází/-elo. Ale zase - ta přeexpozice musela být extrémní. Označuje se to jako oblast solarizace. V běžné literatuře se expoziční křivka filmu malovala jen do maxima, co bylo dál, se "tajilo". Jen někde si troufli křivku namalovat až do konce, asi nechtěli lidi mást. Ta křivka pak skutečně klesá.
V daném případě ale bude problém nejspíš v tom, co napsal Ekkar. Expoziční automatika naměří nějaký časový integrál jasu a podle toho se nastaví. Jenže expoziční čas je tak krátký, že to v čase vykousne mezeru mezi pulzy.
Plus navíc automatika se nastavuje na střední šedou, což vyhovuje většině scén. Jenže neví, že ten papír má být na fotce bílý, a nastaví se na střední šedou, takže jej trochu podexponuje.
Řešení bude nastavit korekci expozice do plusu. Některé foťáky mívaly také režim "text" nebo "dokument", aby věděly, že se fotí papír, a nepodexponovávaly.
U filmu k tomu taky dochází/-elo. Ale zase - ta přeexpozice musela být extrémní. Označuje se to jako oblast solarizace. V běžné literatuře se expoziční křivka filmu malovala jen do maxima, co bylo dál, se "tajilo". Jen někde si troufli křivku namalovat až do konce, asi nechtěli lidi mást. Ta křivka pak skutečně klesá.
V daném případě ale bude problém nejspíš v tom, co napsal Ekkar. Expoziční automatika naměří nějaký časový integrál jasu a podle toho se nastaví. Jenže expoziční čas je tak krátký, že to v čase vykousne mezeru mezi pulzy.
Plus navíc automatika se nastavuje na střední šedou, což vyhovuje většině scén. Jenže neví, že ten papír má být na fotce bílý, a nastaví se na střední šedou, takže jej trochu podexponuje.
Řešení bude nastavit korekci expozice do plusu. Některé foťáky mívaly také režim "text" nebo "dokument", aby věděly, že se fotí papír, a nepodexponovávaly.