Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
vendasnb

Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989

#1 Příspěvek od vendasnb »

Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstøikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové èerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobøe až do té doby než praskl rozvodový øemen, no prostì potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výmìnì øemene a dvou ventilù, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobøe (vše na ryskách).
A teï ta závada. Motor bìží pøi volnobìžných otáèkách dobøe, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováèek v autoškole nebo prostì že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když pøidám pøi rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobøe, ale ten pøechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždìt. Legrace na køižovatce pøi rozjezdu.
Prosím poraïte co s tím.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Mám to samý u stejnýho auta (mám sportovnější typ SG), taky mi to dělala Fiesta 1.4 z r. 87 (taky jednobod) a Swift 1.4 '94.
Měnil jsem řídicí jednotku a nic!
Ale na to, že to má 189000km za sebou, jede výborně!
Jediný, co mě teď napadlo, je výměna potenciometru.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Jestli má Fiat vracení výfukových plynů (EGR) jako Swift, je třeba zkontrolovat funkci ventilu EGR a těsnost všech hadiček.
Může se stát, že poťák plynu je pootočený (jestli s ním zkusíš hýbat, poznač si jeho původní polohu).
Může to dělat nedostatečný tlak paliva před vstřiky (malý výkon palivového čerpadla třeba v důsledku velkých přechodových odporů v konektorech),
ale taky moc velká přeskoková vzdálenost kontaktů třeba jen na jedné svíčce.
Jo, a změř si odpor zapalovacích kabelů - měl by být asi 5k až 15k/metr. Ale tím myslím i kabel od cívky k rozdělovači.
Jak naměříš přes 50k, cuká to jak vzteklý navíc podle toho, jak se oklepe motor.

Metalgode: kdo dělal Swifta v jedna čtyřce? Nějaký rok ve Swiftech jezdím a tuhle kubaturu jsem ještě nepotkal...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#4 Příspěvek od MetalGod »

No vidíš, vona to byla 1.3!
Kabely O.K., víčko rozdělovače taktéž, napájení čerpadla a čerpadlo samotný taky, svíčky nový, NGK.
EGR to asi nemá (lepší bude, kdybys mi detailnějc vysvětlil, kde to najdu).
Taky mi prask rozvoďák, ale písty s ventilama se nepotkaly (v pístech jsou prohlubně, který kontaktu ventil-píst zamezej), po výměně seřízeno strobáčem.
Hadičky nový, starý netěsnily, ale furt beze změny.
Ještě mě napadlo, že by to mohlo bejt snímačem podtlaku v hliníkový, žebrovaný krabici s nápisem DIGIPLEX2.
Mě to při rozjezdu nedělá cuk-cuk-cuk, ale z ničeho nic to chcípne a hned zase naskočí.
Jak je vůbec zapojenej chlastmetr (ekonoměr)?
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Mám fiata punto SPI a EGR nema. Abych pravdu rekl jeste jsem to u benzinaku nevidel ale ja tech benzinu moc nevidel jestli to nebude tim.

U nekterych motoru se ventily potkat nemusí. Treba u punta 1.1 se nepotkkaji u 1,2 jo.

Byl jsi s tím na diagnostice? Pri tom urazu si mohl zapsat chyby a dokud je nevymazes tak bude blbnout.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
creativko
Příspěvky: 72
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: SK

#6 Příspěvek od creativko »

Mam Peugeot 205 1,1 benzin, 1bod vstrek. Jedneho dna zacal cukat, dymit na cierno a zbadal som aj vyssiu spotrebu. V servise Bosch mi to diagnostikovali pocas troch dni a zavadu nenasli. Doma som to nakoniec odhalil. Chyba bola v prasknutej membrane podtlakoveho regulatora predzapalu. (na rozdelovaci)
Znackovy servis, napriek vsetkej tej technike, zavadu nevedel najst. Pritom stacilo pouzit staru klasiku - stroboskopicku lampu.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#7 Příspěvek od MetalGod »

No jo, jenže my tam ten podtlakáč na rozdělovači nemáme! :cry:
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#8 Příspěvek od Hill »

EGR, tedy recirkulace výfukových plynů, se najde podle toho, že před katalyzátorem je odbočená z výfukového potrubí hadička přes soustavu ventilů (modulátor) zpět do sacího potrubí.
Slouží ke zmenšení emisí NOx ve výfukových zplodinách.
Funguje v rozsahu teplot chladicí kapaliny 50° - 100°C. Jeho funkce se blokuje při otáčkách pod 1000/min, při vysokém zatížení motoru a pokud se vstřik tváří jako sytič.

Napřed bych ale zkusil ohřát motor na asi tak 80°, pak odpojit baterku a na půl minuty zapnout světla nebo aspoň šlápnout na brzdu (prostě vybít i kondenzátory v ECM), aby se vyresetovala paměť poruch.
Pak baterku zase připoj, nastartuj, a jeď nějakých 15km. To by mělo stačit, aby si ECM poukládala nejnutnější data o režimech motoru.
Jestli ani to nepomůže, bude to na kompletní diagnostiku.
Nebo aspoň na zkušeného automechanika, který podle chování motoru třeba řekne, že sákne voda do válců - a my se tu snažíme zbytečně. Nakonec i to by mohla být příčina - hlavu jsi přece měl sundanou...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#9 Příspěvek od MetalGod »

EGR to na 100% nemá.
Ještě teda vyměním těsnění pod hlavou (Vendo, Ty to zkus taky) a uvidí se!
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

Já myslel že se to puužívá jen u turbo dieselu tak jsem byl prekvapeny. Punto ho nemá. citroen xara taky ne a babie myslim ze tez ne ale nevim to jiste. U tech TD je to vetsinou ovladano podtlakem

Jinak to ze nechce jet v nizkych otackach muze byt malou kompresí.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989

#11 Příspěvek od Raptor181 »

vendasnb píše:Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstøikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové èerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobøe až do té doby než praskl rozvodový øemen, no prostì potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výmìnì øemene a dvou ventilù, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobøe (vše na ryskách).
A teï ta závada. Motor bìží pøi volnobìžných otáèkách dobøe, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováèek v autoškole nebo prostì že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když pøidám pøi rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobøe, ale ten pøechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždìt. Legrace na køižovatce pøi rozjezdu.
Prosím poraïte co s tím.
Mal som podobny problem na NISSANe Micra a bol remen posunuty o jeden zub.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989

#12 Příspěvek od Hill »

vendasnb píše:Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.....
..... Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale...
Na Swiftu či Fordu je klidný volnoběh jednou ze známek správně sesynchronizovaných rozvodů, takže po téhle větě mě ani nenapadlo o téhle možnosti uvažovat, ale když se to takhle projevilo u Micry, která by se měla chovat jako Japonec, možné to tedy je třeba i u Fiatů.
Je s tím o něco méně práce, než s výměnou těsnění pod hlavou, tak to ještě jednou překontroluj. O víc zubů tam chyba nebude, to už pak zpravidla nejde natočit.
Obvykle s tím posunem o zub nedrží volnoběh ani o zub dopředu, ani dozadu - pořád zrychluje a ubírá, ale jako bych ho túroval plynem, nebo tluče.
K tomu potkávání: litrový Swift má taky tuhle přednost, prasklý řemen nenatropí normálně žádnou škodu (písty s ventily se nepotkají ani u Kolína), jednatrojka a výše už tuhle výhodu nemají. No, zase mají jiné.

Václav (taky Václav )

Uno 1.5 litru, jednobod, Jetr...

#13 Příspěvek od Václav (taky Václav ) »

Pane a pánové, já se ptám, a kolik to má najeto? Jestliže nad sto, tak je to jasné. Ale vše se dá nìjak utentonovat, nebo ubast...... Mùj názor je není rozharašené SW - to je program který byl porušen tím jak se to setkalo? Doporuèuji test a pak ty peníze za nic.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#14 Příspěvek od MetalGod »

Hélé, mám najeto 189.000km a po dálnici jsem s tím udělal maximálku kolem 170km/h!
Volnoběh to má klidnej, řemen je nasazenej přesně.
A fčíl mudruj!!!
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#15 Příspěvek od Hill »

Václave (taky Václave) - kolik takových malých vozů u nás jezdí, aniž by měly natočeno méně, než sto tisíc? Řekl bych, že moc ne.
A potíží s nimi je málo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“