Náhrada dveřního spínače Fabia, Otavia, Golf a pod.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

Náhrada dveřního spínače Fabia, Otavia, Golf a pod.

#1 Příspěvek od hajeklubos »

Spínač dveří fabia
Vážení, když už jsem se na EB tak pěkně rozepsal, předkládám lety prověřenou náhradu spínače dvaří Fabia, Octavia ,Golf a dalších. V převážné většině případů je povrch spínací vačky tak poškozen, že pouhá výměna orig. spínače problém neřeší. Zvláště zámek LP. Na přiložených obrázcích je vše jasné. V bodech: flexou vybruš prostor pro destičku 17 x 10 x1 -2x závit M2.
Původní síla plechu 2mm,po úpravě 1mm. (obr.)Ořízni poškozený plast vačky(až na „plech“)po celém chodu vačky přes planžetu spínače. Spínač ZIPPY řady SM-05H xxxx upravit dle obrázku. Ohýbej přes šroubováček, drž „proti „v otevřeném svěráčku ať planžetu nevyrveš. Propiluj díry a spínač našteluj aby spolehlivě překlápěl. Pozor zelený typ ZIPPY má větší zdvih, nepoužívat, blbě se to usazuje. Spínač dorážíš na stěnu jako ven z auta. Může to být i mírně šikmo. Naladíš, zákápneš šroubky a zapiluješ je aby nepřečnívaly. Natřeš vybroušené místo barvou, vačku namazat grafitovou vazelinou. Připojuješ kontakty C a NO( tedy ty dál od sebe). Doporučuji vyčistit motorek, přeletovat konektor a zrušit SAFE. (popsal jsem na EB) Tak,že ne zahodit celý zámek. Spínač za 30Kč.
Luboš
Přílohy
vacka spinac.JPG
brouseno pilovano.JPG

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#2 Příspěvek od petrfilipi »

Nazdar,

shodou okolností jsem donucen řešit defacto stejnou závada, u mě na Roomsteru. Taky mám od hlavičky mikrospínače drážky v plastu, takže jsem ani spínač neměnil, to nemá cenu. Já jsem to, zatím prototypově, vyřešil podle obrázků.
Jak dlouho používáš svoji úpravu? Jak jsem na to koukal, tak tyto mikrospínače nemají žádnou ochranu proti prachu, tak se bojím, aby za chvíli vůbec spínaly.

PF
Přílohy
MS03.jpg
MS02.jpg
MS01.jpg

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od hajeklubos »

Ahoj,
první spínače jsem takto vyměnil, možná 5 nebo 6 let zpátky Nikdy se to nevrátilo na přechoďák. Tak,že to svůj úkol splnilo. Tím, že je tam ta planžeta tak čudl chodí nahoru a dolu , nemá tah do strany, tak se to nevyběhává, zároveň planžeta chrání proti vnikání prachu s vazelinou. Nebyl s tím nikdy problém jako třeba s motorkem. Grafitka se patrně částečně do spínače dostane ale nic to nedělá. Nesmíš to také s vaselinou moc přehánět, jen smykové plochy. Téměř všechny těsnící gumičky původních spínačů jsou popraskané, čudlík je vometenej a má možná 1mm vakl. Tak, že nic moc kvalita.
Luboš

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od petrfilipi »

No ono taky ve Škodovce udělali pěknou blbost, že k boku otáčející se části přidali mikrospínač "nakolmo" a bez rolny. To se nedělá. To je jako poslat lokomotivu uhlím napřed.
Já jsem sehnal nějaké originální zámky á 1.200 Kč. Tak teď nevím, zdali je mám paušálně vyměnit všechny (a mít zase mnoho let klid) nebo jít do té rolničky.
Jak je to s tím SAFEm? To musím vyndat zámek a rozebrat ho? Toho se celkem bojím, bo je to hodně pružinek, táhel atd. Ale že to má smysl, o tom není třeba diskutovat.

PF

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Kde mikrospínač kupuješ , odkaz ?

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#6 Příspěvek od petrfilipi »

Tady jsou odkazy:

Google
AMD Pardubice
Škoda fórum
TME

Petr

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od hajeklubos »

Tvé řešení s rolnou je dost dobré. Výměna celých zámků není pro Bastlírnu, to je system vyměň a zahoď (nic ve zlém). Vše je o tom jaký spínač chytíš. Všechno je to CHINA.Já jsem si připravil prototyp s robusním spínačem (viz příloha) protože úprava, kterou jsem předložil funguje asi 5let a abych byl připraven. A ono to chodí a chodí. A né jen u mne.

Pro BOBOBO který spínač sháníš? Orig nebo SM-05Hxxxxxxx. Ten je např z GME.
Přílohy
robusní spínač s rolnou.JPG

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Jen se ptám , kdyby mne to potkalo , či jiného , stejný rozměr jako v mikrovlnce ?

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od hajeklubos »

Vážení,
pokud se pustíte do uvedené opravy, několik slov o nastavení spínače. V případě, že je použit spínač s rolnou, je třeba nastavit rolnu mimo střed a to vpravo pro LP zámek( tedy směrem ven z auta – pohled na namontovaný zámek). Tam je největší „hup“ na vačce a bezpečně s rezervou se spínač překlápí. Dveře zavřeny, spínač odlehčen – nevede. (COM a NO)
Proto jsem raději používal variantu s uříznutou a ohnutou planžetou, kde je zdvih cca 1mm a není to tak citlivé na nastavení. Také to ale tlačím doprava, tak aby nájezd byl ve stejném místě jako origo. Rolna má větší potřebný zdvih na OFF/ON. (páka) Nastavit ale jde a má výhodu, že nejde nic na smyk.
SAFE přidělá více starostí tobě než případnému zloději. Při ubroušení packy SAFE to musíš rozloupnout celé. Nedá se to ale složit špatně a nic na tebe nevyskočí. Jde o poprvé. Pak zjistíš, že je to jednoduché.
gme.cz má u spínačů i technické listy, je tam vše, i zdvih, mrkni na to
Luboš

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#10 Příspěvek od passion »

SAFE ide inteligentne vypnúť diagnostikou v kódovaní jednotky 46, vo väčšine byte0, bit1. Po zamknutí potom z vnútra páčkou dverí otvoríš dvere na 2x. Prvým potiahnutím dvere odomkneš a druhým otvoríš.

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#11 Příspěvek od Devo70 »

Ak je vačka v poriadku, mením len vršok. Keď je vyrytá v nej drážka dávam D2F-01L, D2F-01FL, alebo nejaký iný ekvivalent s plieškom. Má užšie uchytenie tak sa treba s tým pohrať.

Ale V4NCT7-Y1 vyzerá byť na ten účel ideálny. Tak to mali robiť originál vo výrobe. Vyskúšam na ďalšom zámku, či sadne bez úprav.
-ST-

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od petrfilipi »

Tak dobře, zkusím to finálně. Objednám tyto mikrospínače: https://www.tme.eu/cz/details/v4nct7ar1 ... 4nct7-ar1/
Ono by asi bylo nejlepší někde sehnat originály s bílou manžetkou a k nim přidat jen tu rolnu nebo páčku, jak kdo chce. Je to stejný sokl, jen tam výrobce přidává jiné vybavovací elementy. Tak jsem mikrospínače s manžetou našel, cena je ale trochu mimo. V PRC je, kupodivu, na Ebayi nikdo nenabízí.
Rozborku a zborku zámku vyzkouším, vadných zámků mám od kamaráda tolik, kolik jen budu chtít.

PF

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#13 Příspěvek od hajeklubos »

Ten V4NCT7 vypadá dost dobře. Souhlas, že to tak měl udělat výrobce. To by ovšem sám sobě vyřadil kurvítko. Náhradní spínač spolehlivě přišroubovat, s dveřmi se pořád mlátí, tak ať se nastavení nehne. Ještě k tomu SAFE. Když máš mechanický klíč, tak ti u LP zámku SAFE vyhazuje taková" chabrus" vidlička (viděl jsem to prasklé), když to "neotevře" poškozený motorek. Horší když máš pouze DO. U ostatních zámků, co zavře motor, musí také otevřít. Když né, je to zablokované. Proto upiluji západku, která to blokuje,pohon kulisu podjede (při zatažení za kličku z auta) a dveře vždy otevřeš. (ručně vlastně odsejfuješ) Máš čas řešit co s tím dále. Tímto oblbneš řídící jednotku, která dostane signál zasejfováno/odsejfováno a vše je stejné jako u neupraveného zámku.
Luboš.

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#14 Příspěvek od Maxipes_ »

Zdá se mi to trochu pracné a zbytečně složité. Přes deset let mám nahrazeny rozbité mikrospínače jazýčkovými kontakty v plastovém pouzdře a na pohyblivé části zámku mám nalepeny malé magnety, funguje to naprosto spolehlivě a bezdotykově, jen je potřeba při přilepování jazýčkového kontaktu a magnetu pohrát si s jejich polohou, aby správně spínal i rozpínal.

P.S. to červené je neutrální silikon na těsnění motorů, zrovna byl po ruce, stejně dobře by posloužil Megafix nebo Mamut, magnet je přilepen na vačku zbavenou plastového potahu a odmaštěnou, dvousložkovým rychletuhnoucím lepidlem. Podle fotek to tam mám už 11 let. Ještě mě napadla jedna možnost, díky lenosti (rozkuchávat celé dveře je opruz), použít magnet a jazýčkový kontakt v prostoru pantů dveří a napojit to u konektoru na A sloupku (B sloupku u zadních dveří, ale tam zatím funguje ta originální prasárna), sice by se musely dveře o nějaký úhel otevřít, aby došlo k sepnutí, ale na ovládání stropní lampičky by to nebylo na závadu, stejně se rozsvítí při vytažení klíčku ze spínací skříňky ještě před otevřením dveří.
Přílohy
zámek3.jpg
zámek2.jpg
zámek1.jpg

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#15 Příspěvek od petrfilipi »

Taky dobrý. Pro ten magnet by bylo asi možné vyvrtat do vačky malou dirku, válce se prodávají už od rozměru 1x1mm.

Já jsem včera a dnes uspěšně vyměnil dva mikrospínače včetně revize (a proletování) vnitřku zámku. Použil jsem novou variantu s mikrospínačem V4NCT7-AR1 tak, že jsem nemusel (alespoň u LP dveří) ohýbat páčku mikrospínače, jen jsem ji lehce přihnul. Případná výměna tak bude ještě jednodušší. Odstranil jsem i SAFE zarážky. Mohu tedy potvrdit, že na Roomsteru je pak opravdu možné po zamčení a po dvojitém zatažení vnitřní páčky otevřít dveře zevnitř.

Tímto bych chtěl velmi a velmi poděkovat uživateli "hajeklubos" za rady v této oblasti. Už jsem si připravoval 5.000 na zámky, takto je to za 400 Kč a ještě mám jeden miskrospínač náhradní.

Petr Filipi

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“