Domácí nabíjení EV - Jaký Wallbox?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

Domácí nabíjení EV - Jaký Wallbox?

#1 Příspěvek od rezis »

Zdravím všechny,
vyzná se někdo v nabíjecích stanicích pro elektromobily - pominu to že se ve skutečnosti jedná jen o chránič AC/DC, výkonový stykač a elektroniku pro komunikaci s autem.
Potřebuji 3x16A a nejlépe aby uměl měřit spotřebu v domě a podle toho měnit zatížení (změna pilotního signálu pro nabíječku v autě)
Koukám se po netu a třeba jsem narazil na
http://wifi.sampro.cz/wallbox-TYPE2-men ... MEHRD.html
Co na to říkáte?
Taky se mi líbí toto https://www.alza.cz/phoenix-contact-ev- ... 07.htm?o=6
Ale jaksi bych raději kabel napevno.
Nebudu kecat moc se mi to toho investovat nechce....
Máte někdo něco ověřeno za dobrý peníz?
Případně to můžeme pořešit přes SZ.

Díky

Honza
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Neříkejte že budu muset být průkopník sám.... :(
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Hubert_79 »

I slepé uličky je třeba prošlapat :lol:
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
_luky_
Příspěvky: 561
Registrován: 28 led 2009, 01:00
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

#4 Příspěvek od _luky_ »

Doneslo se ke mně, že firma, co vyrábí Greenbono pracuje na tom ,aby bylo možné nabíjet EV podle výkonu FV. Doporučuji se tedy zeptat autora Greenbona.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Ten z prvního odkazu to umí po dodání bezdrátového modulu. U toho druhého jsem v manuálu objevil že má svorku na níž lze napětím regulovat proud. Myslím, že by stačilo použít 3 snímací trafa, vyhodnotit třeba pomocí arduino a...
Ale spíš jestli nemá někdo reálné zkušenosti. Ono kolem 30tis už se dají sehnat takové jenž to umí.

Hubert_79: Njn problémy začaly když jsem slezli ze stromu. :D
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Takže nakonec jsem zakoupil z Alzy tento
Jedná se na první pohled o kvalitní věci - slušné zpracování. Řídicí jednotka a vyhodnocení diferenčního proudu je podle datasheetu stejné jak pro 1f tak pro 3f. Liší se to pouze stykačem a nabíjecím kabelem. Takže jsem to celé hned osadil stykačem ABB 4x25A (nutno odpojovat 3F + N) a objednal 3f nabíjecí kabel. Než přišel kabel tak jsem zvedl pomocí přepínačů DIP nabíjecí proud na 1x20A (2,5mm² měď při stálých 20A slušně topí). Už mi přišel kabel pro nabíjení 3f. Osazen vyzkoušen - teoreticky nabíječka umí nyní 3x20A (auto umí jen 3x16A) a mám vyzkoušenu svorku pro řízení proudu.
Takže jsem zakoupil 3 proudová trafa a snažím se hlídat proud ve fázích před hlavním jističem. Proudová trafa s převodem 30A/1V jdou na vstupy Arduina... no trochu teď válčím se SW.
Ale třeba to alespoň někomu pomůže na této cestě kde je každá rada drahá.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Last_HighLander
Příspěvky: 51
Registrován: 07 kvě 2013, 02:00
Bydliště: Ždiar

#7 Příspěvek od Last_HighLander »

Ahoj rezis,
ako si pokročil s wallboxom?
Ja som sa pustil do stavby od základu, použil som pripojenú schému.
Trocha som ju upravil, mám tam 3 fázy a relé čo spína 3f stykač. Zdroj mám AT z PC. Softvér mám vlastný.
Výkon si vyberám tlačidlom (neviem ho ešte zmerať), ale po zapojení wallboxu do Peugeot e-2008 hlási rýchlosť nabíjania: 14km/h, 34km/h, 50km/h a 64km/h. Pôvodný wallbox nabíjal 6km/h.
HL
Přílohy
Clip0008.jpg

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#8 Příspěvek od rezis »

Ahoj,
vítám tě v klubu elektrobláznů. No jak jsem psal výše. Koupil jsem komplet z Alzy. Ale doplnil o 3f stykač a koupil 3f kabel.
Chtěl jsme to stavět jenže... potřebuješ k tomu chránič který umí 5mA/30mA DC/AC a tím jsem se dostal na cenu mimo. Ten z Alzy má proudové trafo a umí to.
Jakou máš palubní nabíječku? 3x16A ?
Chce to vzít klešťák a změřit co to bere.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Jinak sice jsem rozdělal hlídání max. proudu jističem, ale pak jsem nastavil auto na nabíjet a vytopit k času odjezdu což je 5:20 ráno. Takže on někdy v noci začne nabíjet a to vím, že mi nejede varná deska či kompresor a neřeším. Nevýhoda - v zimě musíš nejdříve vytopit baterku - tedy větší spotřeba. Ale zase je k dispozici plný výkon/rekuperace i v mrazech.
Pokud by někoho něco zajímalo se zeptejte. Nejsem zelený mozek a stále jezdím i na naftu :lol:
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“