Stínění GPS antény

O přijímačích satelitních i pozemních navigačních služeb

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
3bp
Příspěvky: 2
Registrován: 30 říj 2020, 01:00

Stínění GPS antény

#1 Příspěvek od 3bp »

Ahoj, řeším v autě problém s kvalitou příjmu GPS a všiml jsem si zajímavého chování. Když se rukou dotknu kabelu k GPS anténně, normálně jen té izolace, výrazně se vylepší GPS signál v autorádiu. Ukazuje to tedy zřejmě na nějaký problém se stíněním, ale nechápu, že se to projeví i při doteku jen izolace antény? Krom toho, koaxiální kabel by měl být sám o sobě stíněný... Antén jsem zkoušel vícero, ke zlepšení to nevedlo. V rámci laborování jsem anténu nakonec na dvou místech zamotal do feritových kroužků a nastalo rapidní zlepšení příjmu. Dokázal by mi někdo vysvětlit co a proč se tam děje a jaké řešení bude nejvíce funkční? Podotýkám že jsem naprostý elektro amatér.

Děkuji za nápady

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#2 Příspěvek od ZVUK2000 »

3bp píše:Ahoj, řeším v autě problém s kvalitou příjmu GPS a všiml jsem si zajímavého chování. Když se rukou dotknu kabelu k GPS anténně, normálně jen té izolace, výrazně se vylepší GPS signál v autorádiu.

Děkuji za nápady
Stínění bude v pořádku. Když se dotknete kabelu vznikne tzv. protiváha a signálové podmínky se pak zlepší..

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#3 Příspěvek od monterjirka »

Špatná anténa, špatně přizpůsobená na kabel, takže se na vyzařování (příjmu) podílí i kabel
Ale u signálů s vlnovou délkou řádově 20cm se tohle blbě "měří" i řeší
U antén na KV nebo VKV, především vysílacích, kde může vyzařování kabelu dost vadit, se to řeší různými baluny, protažením kabelu feritovým jádrem, třeba i několika závity na jádru...

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#4 Příspěvek od Sandal »