Vyvazovacka kolies
Moderátor: Moderátoři
Vyvazovacka kolies
Ahoj motoristi.
Chlapi zaujimalo by ma na akom presnom principe pracuje vyvazovacka kolies.
Vedeli by ste prosim vysvetlit,pripadne nejake odkazy na principy funkcie?
Nejako neviem nic schopne-zrozumitelne najst.
DAKUJEM
Chlapi zaujimalo by ma na akom presnom principe pracuje vyvazovacka kolies.
Vedeli by ste prosim vysvetlit,pripadne nejake odkazy na principy funkcie?
Nejako neviem nic schopne-zrozumitelne najst.
DAKUJEM
Tenzometry umístěný ve vícero osách, snímající synchronně s otáčením hřídele síly působící v ose hřídele i kolmo k němu, vyvozený právě nevyváženou hmotností umístěnou mimo osu otáčení. Samozřejmě k tomu patří i mikropočítač, kterej to všecko podle nějaký cejchovací tabulky přepočítává na váhu umístěnou na obvodu X palců velkýho ráfku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jak jinak chceš zjistit stranovou nevyváženost (nerovnováhu mezi vnějším a vnitřním lemem ráfku), než změřením, jakou silou to za ráfek "tahá" v ose otáčení? Myslím tím klasickou vyvažovačku, která má hřídel uloženou "letmo"? Když budeš mít jen senzory pro radiální sílu, zjistíš jen radiální nevyváženost, když ale zařadíš i změření axiálních sil, dokážeš umístit různě velký závažíčka na vnější a vnitřní stranu ráfku. Samotný čidla jsou všecky s radiálním snímáním, ale protože je jich víc a snímají v podstatě to, jak nevyvážení hmoty kola "páčí" za hřídel, dokáže z jejich výsledků ten mikropoč zjistit i axiální síly.tomasjedno píše:Složka síly působící v ose hřídele by mě fakt moc zajímala - jak vzniká, co způsobuje a jak se vyvažujeEKKAR píše:síly působící v ose hřídele i kolmo k němu
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
No před 40 lety procesory i tenzometry dostupné byly. Někdy tou dobou jsem jezeďákům postavil digitální kontinuální vážení korby - ta byla na 4 čepech, na nich tenzometry a už to jelo.sr71 píše:a jak byly řešené vyvažovačky řekněme třeba cca před 40 lety kdy procesory a tenzometry dostupné prakticky nebyly?
Ostatně dá se to postavit i čistě analogově.
Axiální síly na nevyváženým kole jsou - kdo to chce popírat, ať se vrátí na základku a začne s fyzikou od 3. třídy. A já jsem nikde nenapsal, že tam je přímo tenzometr měřící axiální sílu, ale že tam je procík, kterej ji vypočítává ze signálů těch radiálních tenzometrů, aby dokázal ukázat, jestli se má dát závaží blíž k vnějšímu nebo vnitřnímu kraji ráfku - když se to neudělá a závažíčka se nacpou jen na jeden lem, kola mají snahu kmitat nejenom v čistě radiálním směru, ale i v krutu - prostě nikdy nebudou tak dobře vyvážený, jako když se dodatečný hmoty umístí správně na boky běhounu. Starší úzký gumy na to samozřejmě nebyly tak citlivý jako dnešní, takže stačilo závaží jen na jednu stranu - ale moderní placatý a široký nízkoprofilový "válce" jsou na tohle rozdělení váhy choulostivější. Navíc se mnohem častějc jezdí podstatně vyššíma rychlostma než před 40 lety. Proto se ty závažíčka skutečně rozdělujou a vyvažuje se i vnější okraj gumy versus vnitřní.
Asi ses nikdy nebyl podívat, jak ti v pneuservise vyvažujou kola - že jim to tam ukazuje nejenom váhu, o kolik a kam se má přidat, ale že to u modernějších vyvažovaček ukazuje i kolik se má dát na vnějšek nebo na vnitřek kola ...misocko píše:a vo vysledku ti bud napichne zavazie na vonkajsi lem disku , alebo nalepy dovnutra elektronu, podla toho ako sa mu prave chce alebo co ma poruke
nemyslim ze pri rotacii moze vzniknut axialna sila
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Platí i pro Aničku hubičku. Fyzika je (naštěstí) pořád ještě neojebatelná. Andule doporučuju občas vystrčit čumák z koronantény a jít se podívat do autoservisu/pneuservisu, když se chce exhibovat i v takovýhle oblasti.EKKAR píše:Axiální síly na nevyváženým kole jsou - kdo to chce popírat, ať se vrátí na základku a začne s fyzikou od 3. třídy. ...Asi ses nikdy nebyl podívat, jak ti v pneuservise vyvažujou kola - že jim to tam ukazuje nejenom váhu, o kolik a kam se má přidat, ale že to u modernějších vyvažovaček ukazuje i kolik se má dát na vnějšek nebo na vnitřek kola ...misocko píše:...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)