výbrus motoru

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

výbrus motoru

#1 Příspěvek od Olchor »

Mám starý 2T lodní motor Tomos 4Hp, potřebuje výbrus. Bylo mi řečeno, že po výbrusu je třeba vyměnit píst na o chlup větší. Tak nějak jsem si myslel, že to nové pístní kroužky srovnají ale prej ne. Jenže nový píst už neseženu. Co s tím? Dík za každou radu.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Co je to za konstrukci, litinová vložka válce a hliníkový píst? A proč potřebuje výbrus, je těžce vyběhaný? Jestli je problém, že už je prakticky sjeté honování, tak prostě trochu projet válec honovací hlavou, což se sice dobře řekne, ale u válce s otevřenými kanály už hůře udělá, dát nové kroužky a jezdit. Protože pokud se nesežene píst a není jej z čeho nějak podobného třeba možné přizpůsobit, tak je to prostě konečná. A to upravování pístu, když už se podaří najít z čeho, také není legrace, musí se to dost přesně obrobit
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#3 Příspěvek od jirys »

Podle me kdo dela vybrus tak by mel dodat i pisty s krouzkama , bo clovek nevi jak to vybrousi

Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#4 Příspěvek od Olchor »

JJ, litina/ hliník píst. Firma, co mi to má udělat shání, shání, ale moc nadějně to nevypadá. Tak se ptám na možnosti.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Zaky »

Znovu dotaz, proč je potřeba výbrus? Protože jestli je motor tak hodně běhaný, že je opravdu potřeba výbrus, tak bych se na to asi vykašlal, je to už hodně veliká historie, jestli mě paměť neklame, nemá to neutrál a zpátečku. Takže potřeba jízdy = vždy startovat a tedy doufat, že se podaří nastartovat. U lodního motoru je docela potřeba, aby na něj bylo spolehnutí.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#6 Příspěvek od rezis »

Pokud to hodně chceš pak https://brusirna.estranky.cz/clanky/opr ... abime.html
Dělali mi asi před 5ti lety píst na zakázku. A dobrý. Akorát dodací doba...
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#7 Příspěvek od Jodr »

Kam moje paměť sahá výbrusna válců v Domažlicích měla dlouholetou tradici. Dělali komplet výbrus. Klika, válec, píst, ojnice. Vylévali ojniční pánve, odlévali písty i na veterány. Na netu najdeš jejich nástupce.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

jirys píše:Podle me kdo dela vybrus tak by mel dodat i pisty s krouzkama , bo clovek nevi jak to vybrousi
Vybrousí to standartně. Brousí se po 25 stovkách(max 3x) a k tomu jsou kroužky a píst o 0,25, 0,5 a 0,75 mm větší a k tomu kroužky. Nemůžeš nechat vybrousit válec a píst nechat se standartním rozměrem. Motor by pak "tukal" až by jednou doťukal nadobro, nehledě na to že by ti se standartníma kroužkama foukal pod píst a to u 2T motoru má značný vliv na výkon.

Zkus poprosit pana Smetanu https://brusirnacaslav.business.site/ Někdy dokáže zázraky.

Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#9 Příspěvek od Olchor »

@Zaky - je to vyběhaný, ale 0,25mm výbrus by to spravil. Motor použiju 2x do roka, v celkem nenáročných podmínkách a do nového (nebo i jetého) se mi investovat nechce.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

Vrtání je 42, zdvih 43 a obsah 59,6ccm? Nevíme jaký průměr má pístní čep. Nešel by tam třeba upravit tento píst?
https://www.mototechnika.cz/technika-sc ... b-125.html Zoufalé situace si žádají zoufalé činy :lol: Nebo to není ten motor?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Písty i s kroužkama a příslušným čepem i s pojistkama podle průměru futra v ojnici uměli udělat i u nás v Třebový ve Výrobním Kovodělném Družstvu Invalidů Orlík - dělali a dělají tam pístový kompresory a uměli písty přizpůsobovat i k malým dvoutaktům. Zkus se zeptat tam.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#12 Příspěvek od Olchor »

@ Sandal - jo, parametry sedí. Tomos myslím dělal kromě lodních motorů i skůtry, je dost možné, že použil stejné písty. Zkusím zapátrat.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#13 Příspěvek od passion »

Chlapci veteránisti nedajú dopustiť na Padalíka:
https://www.motoservispadalik.cz/sluzby/

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“