DC zdroj 103V pro brzdu

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

DC zdroj 103V pro brzdu

#1 Příspěvek od Cabatiny »

Zdar lidi
Jak jednoduše zbastlit dc zdroj 103V 32W pro elektromagnetickou motorovou brzdu?
Napadlo mě odplantat trafo se sekundárem 110v usměrnit ale problém je stabilizace.
Nebo usměrnit 230v a do série s odporem?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ZdenekHQ »

Tak 310mA dají tři trafáky se sekundárama v serii + nějakej bipolár jako stabilizace, ale proč zrovna 103V?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od workhard »

Obvykle se napětí pro brzdu bere z vinutí motoru, tak proto 103V.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZdenekHQ »

Z toho jsem pořád Janek, bavíme se o přesnosti v řádu jednotek procent. Pokud má k dispozici 110VAC, dá se z toho vyrobit 103VDC. Kam si odvede teplo je jen na něm...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

103V opsal ze štítku, ono to v praxi tak horké není.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#6 Příspěvek od termit256 »

Cabatiny píše:Zdar lidi
Jak jednoduše zbastlit...
Uplne nejjednduchsi bude si takovy zdroj proste koupit.
Sezenes ho za cca 3 kila https://www.czech-meanwell.cz/meanwell/ ... -3-d49.htm
Jako obvykle nepises na co tu brzdu pouzivas, ale v pripade ze je to neco duleziteho, dal bych tam nejake prumyslovejsi (cti drahsi) provedeni.

Uživatelský avatar
kovar
Příspěvky: 1687
Registrován: 03 říj 2010, 02:00
Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)

#7 Příspěvek od kovar »

Napiš o jakou brzdu jde a jak rychle jí chceš zastavit? Dá se totiž použít nabitý velký kondenzátor který při vypnutí motoru zapojíš na brzdovou cívku.
Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od workhard »

Kondenzátorem bys toho asi moc nezabrzdil.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#9 Příspěvek od samec »

Blbý elektromagnet môžeš napájať aj z 230V cez 40W žiarovku a usmerňovač.

Uživatelský avatar
kovar
Příspěvky: 1687
Registrován: 03 říj 2010, 02:00
Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)

#10 Příspěvek od kovar »

workhard To se teda dost mýlíš! :D
Mám někde schované schéma zastavování tkalcovského stavu "WAMATEX"
Kdysi jsem to opravoval jako údržbář. Na motoru byla magnetická brzda jako kráva a ten stav stál během vteřiny!
Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#11 Příspěvek od Cabatiny »

workhard píše:103V opsal ze štítku, ono to v praxi tak horké není.
Ano přesně. Opsal jsem to ze štítku. Brzda je originál na motoru
ale má zvláště svorkovnici na brzdu.
Netuším jak to bylo zapojené. Motor chci použít s frekvenčním měničem, tak napětí z vinutí nelze použít.

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#12 Příspěvek od Cabatiny »

Použití proudového zdroje není možné,protože má dlouhý náběh.
Bude to naviják vozíku pro skladování pelet. Šnekový dopravník tam nejde použít. Frekvenční měnič bude pomáhat při vyklápění, bo bez něj se to sype všude-rychly výklop.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#13 Příspěvek od termit256 »

Nez ti nabehne frekvencni menic, budes mit ledkovy zdroj nabehly 3x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#14 Příspěvek od Hill »

Jak píše Pepa: ta brzda, jakokaždý elektromagnet, potřebuje pořádný proudový ráz, aby kotva přitáhla. Protože síla klesá se čtvercem vzduchové mezery, přitaženou kotvu není třeba držet plným proudem, brzdám stačí i méně než čtvrtina. Drží a nehřeje.
Ty kondenzátory používané ve stavech jsou obvykle naprázdno nabité na 130 - 160V, kapacity se liší podle hmotnosti kotvy, aby náboj vydržel, dokud kotva nepřiskočí.

A vůbec: jde tím motorem točit, když je brzda bez napětí, nebo odbrzdí až s připojením napájení?

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#15 Příspěvek od Cabatiny »

Brzda brzdí bez napěti- tedy brzdí pružiny.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“