- starter za studena toci bez problemu, presne, jak by mel. Chyba se za studena zatim nevyskytla
- kdyz je zahrato, starter pri pokusu o start -nekdy- otoci tak pul otacky a ztichne. Dalsi 2-4 pokusy stejne, pak se zase toci normalne
Muj dotaz je, jestli toto vubec muze delat samotny starter (moc me nenapada jak), nebo to spis pochazi odjinud?
Může to bejt mechanická závada buď na výsunu pastorku, nebo i na věnci setrváku. Samotnej spínač by měl spínat až na samotným konci výsuvu, může se stát, že výsun po ohřátí nedojede až tak daleko, aby spínač spolehlivě sepnul ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Takovou závadu mel můj vedoucí na C5. Za studena normálně startoval po ohřátí ujetí několika kilometrů musel nechat vychladnout. Jednou jsme jeli na školení 250km. Zastavili jsme pro sváču a museli nechat hodinu vychladnout, jinak prostě ani tuk. Přijela asistence zkoušeli přes kabely ,na přímo a nic..Po vychladnutí zase startér točil.
doktor365:
xsara picasso 1.6 2004 - stejná závada, stejné problémy.
Řešení - výlet 100km za autem s novým startérem a kufrem plným nářadí, od té doby (3 roky) bez jediného problému. Patrně přerušené vinutí, po ohřátí bez funkce, po vychladnutí bez problémů.
Akorát ta oprava na parkovišti před tescem byla žrádlo
Nejhorší je, že u některejch moderních aut je startér tak zapikolovanej za motorem, že kvůli jeho demontáži je potřeba buď vytáhnout celej motor i s převodovkou a přední nápravou z kastle, nebo odlepit koberec/tapec pod palubní deskou a flexinou do podlahy a přední přepážky na prasáka vyříznout díru 20x30cm - tou se startér demontuje, opraví nebo vymění a vyříznutej plech se zavaří zpátky. Údajně je to 3x rychlejší metoda než to vyndání kompletního agregátu. Bohužel já osobně bych za takovouhle "opravu" dotyčnýmu servisu vybil zuby z huby, protože řezat do motorový přepážky/podlahy a pak na ní vařit bez následnýho obnovení všeckerý řezáním a svářením porušený protikorozní ochrany v daným místě znamená, že takhle "opravený" auto bude do 3-4 let mít v dotyčným místě vyhnilou díru ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR píše:Nejhorší je, že u některejch moderních aut je startér tak zapikolovanej za motorem, že kvůli jeho demontáži je potřeba buď vytáhnout celej motor i s převodovkou a přední nápravou z kastle
Přesně, teď kamarád měnil altik na kupru. Nárazník ven,maska a chladiče. Pak ses teprve dostal k altiku.
Tak front-end ještě jde, to je na pár šroubech a nic z toho není vysloveně nosný a po zpětný montáži není potřeba dělat geometrii a podobný zvěrstva, jako když kucháš z kastle nápravu, abys mohl vyvěsit ven motor. Jediný co musíš chytit, je chladicí kapalina a případně náplň klimy, všecko osotatní by u takovejch demontáží mělo bejt vyřešený uzavíracíma ventilama nebo aspoň hadicema, který jde zaštípnout nějakýma svorkama, aby ti všecko nevyteklo ven. Ale samozřejmě je to komplikace proti takovým autům jako byly šáde, žigul nebo fáčko/feli, kde ses pro altík sehnul pod otevřenou haubnu, odpojil 2 kabely, povolil 2 šrouby a měls ho v hrsti ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Přesně....
Fiat Bravo 1.9JTDm. Bratr "vyměníš mi altík? Mám v háji volnoběžku a dáme celý repas ať je to jistota neboť je tam dostup na chuja" OK. Takže ti šťastnější co mají zvedák prostě jen auto zvednou vyhodí poloosu s podpěrným ložiskem, výfuk a pak takový držák motoru, podběh.... a jsou tam. Počítám tam i zpět 4 hodky? No ti co nemají jdou vrchem, ale dostal jsem se asi na 7hodin. Projeli jsme to, změřil jsem to.... ráno telefon. "Ten repas byl asi vadný ráno se mi rozsvítila kontrolka nabíjení buď na přijmu kdybych nedojel" ...... samo prodejce jo to se může stát to vyreklamujeme.
A Brix ten je luxusní. Zahradní traktůrek 22Hp 2 válce startér neotočí. Vždy kousek a nic. Nová baterka. Nakonec tedy přímo na opravdové dráty na startéru taky nic. Rozborka sborka ... nic. Nový startér rovná se cena naprosto mimo a hlavně co by mu bylo že? Půjčen jiný přes kolegu a hle taky neotočí. Mu ho vracím a on "a ventily jsi seřídil?" ... pak nějaká komunikace ve stylu ať ze mne nedělá blbce a oni fakt mají odstředivou silou ovládaný dekompresor který přizvedává ventil. Proto některé traktůrky startují takovým jiným stylem. Roztočí se motor jak nic a najednou blafbe
Ekkar: U starýho scénica, jak to asi je? Vepředu místa jako kráva, ale oni hoděj startér za motor. Kdyby aspoň za převodovku, kam se ještě dostaneš, ale ne, musí to bejt schovaný za motorem, kam sotva proleze ruka. Dementi žabožroutský.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Když se podíváš do některých dílenských příruček, tak se někdy při výměně startéru vyndavá nápravnice. Práce na celej den a pak ještě musíš na geo. Je to způsobeno používáním motorizace od jiných výrobců. Třeba Citroen má diesely Peugeot HDi a v citroenský kastli to dělá problémy. Nějak tam ten motor nabastlej a je to, mechaniku poser se. Ford TDCi to samý. V základu HDi. U starších Opelů zase dávali diesely Isuzu a tam vyměnit vstřikovací čerpadlo, byl porod. Je totiž za nakloněnym agregátem mezi motorem a motorovou stěnou pod sacím potrubím. To jsem si dřív myslel, že nejhorší je měnit startér na rozpálený Škodě 1203. U některeho auta, jako třeba u meho GIV TDi vytrhnu startér ani ne za 10 minut, jen s otevřenou haubnou. Altík to samý.
Pixel: Ten startér vyhoď a sežeň třeba Hella nebo Valeo. Jsou sice vyráběný v Číně ale zatím se mi nevrátil ani jeden namontovanej. Stojí od 2k do 4k. Záleží na jaký motor to chceš.
Rovnaká závada Citroen Xsara r.2004 pred dvomi rokmi...vymenil som, neriešil som... starý štartér mám odložený..pre zaujímavosť by som ho aj rozobral - že v čom je pes zakopaný, ale akosi nie je chuť
Může klidně viset uhlík, Ty uhlíky ve startérech jsou měkký a ve startéru se z nich dělá mastnej prach ve kterym ty uhlíky váznou. Další možnost je vadná cívka.