Startovací zdroj kondenzátorový

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
aldrtik
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2009, 01:00

Startovací zdroj kondenzátorový

#1 Příspěvek od aldrtik »

Zdravim,

bezne uz se to prodava, napr.:

https://www.alfin-trading.cz/startovaci ... 700-telwin

Nezkousel uz nekdo zbastlit startovadlo ze superkondenzatoru?

https://washerhouse.com/3/cs/5119-super ... obile.html

https://washerhouse.com/3/cs/5098-batar ... torah.html

Na kazdem kondu v serii bude potreba zajistit ochranu prot max. napeti.
Kdyz vidim ty slabe dratky do tech valecku (soucastek) nemam daleko od mdlob.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#2 Příspěvek od Celeron »

No paráda, příště bych si dal superkapacitorový úložiště k FVE kolem 60KWh :)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
aldrtik
Příspěvky: 36
Registrován: 06 led 2009, 01:00

#3 Příspěvek od aldrtik »

Tady maji metody balancovani kondu a porovnani:

https://www.powerelectronicsnews.com/ba ... apacitors/

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od p32 »

Možná by se to hodilo i na napájení elektromobilů, že? :lol:

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Habesan »

Za ty prachy by měl dvě baterky a ještě by mu zbylo na benzín.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Ty kondy jsou výborný v tom, že dokážou dát vysokej náběhovej proud do startéru - ve srovnání s promrzlou baterkou je to jako nebe a dudy, navíc když se mezi baterku a kondy dá měnič, kterej je nabije na plný napětí potřebný pro start i z baterky, která vlivem vysokýho vnitřního odporu už má třeba i jen 10,5V, to v podstatě žádná jiná metoda neumí - i když to nabíjení pro start trvá doslova minuty až i víc než 10 minut, tak pokud je zbytek motoru OK, doslova to do těch kondů "nakyblíčkuje" takovej náboj, že to zajistí skutečně spolehlivý naskočení motoru bez trápení typu "hou-hou-hoouuu-hoouuuu-hoo...(vno).". Ale mají problém v tom, že v sobě neudržej dostatečně vysokej náboj dlouhodobě, takže napájet nějakou zabezpečovací nebo datazáchovnou elektroniku v odstaveným autě z nich dlouhodobě nejde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od PavelFF »

Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie. 100F je na kondenzátor obrovská kapacita. Ale proti akumulátoru je to málo.

Odběr 100A po dobu 1s vybije kondenzátor 100F o 1V.
Odběr 400A ho vybije za 1s o 4V. Třeba na 6V z 10V. Při kolika V se ještě startér použitelně točí? Kolik bere takový startér motoru 1,6D, co se montoval do Oktávek.

Ono to funguje, pokud je motor schopen naskočit zhruba do jedné vteřiny. Pak už to jde s napětím z kopce.

Taky si myslím, že za ty peníze je jednodušší udržovat baterku v pořádku běžnou a levnou nabíječkou a jednou za čas si koupit novou. A když už nastane akutní problém, dá se sehnat někdo s kabely a druhým autem. Ale jako kutil to neodsuzuju. Jen mi to připadá moc drahé.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#8 Příspěvek od tomasjedno »

PavelFF píše:Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie.
Není zbytečný, naopak velmi užitečný. Je totiž třeba počítat jak s tím, že se bude nabíjet z vyčichlé baterky s velkým vnitřním odporem (a když se pak na ni připojí nabitý, tak se rozhodně nevybije během pár sekund), tak i z naprosto perfektní nabité zdravé baterky, u které by pokus o připojení vybitých kondů vyvolal pyrotechnické efekty.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#9 Příspěvek od houmr »

Tyhle příruční "startovadla" si pamatuju ze Švýcarských autobazarů - když sis chtěl nastartovat nějaký auto, který tam už stálo nějaký ten týden, přišel Ahmed s tímhle, připojil to na baterku a "keine problem". Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě, ale třeba právě ty bazarníci a podobní "skladovatelé" aut tohle příruční řešení určitě ocení.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#10 Příspěvek od tomasjedno »

houmr píše:Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě…
Věci mají tendenci zastávkovat ve chvíli, kdy se to nejmíň hodí. Jednou jsem takhle potřeboval o půlnoci odvézt na letiště. Skončilo to taxíkem, který mě stál tolik, co by stála nová baterka.
Takže s sebou od jisté doby vozím v kufru Autowit SuperCap 2 :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“