Startovací zdroj kondenzátorový
Moderátor: Moderátoři
Startovací zdroj kondenzátorový
Zdravim,
bezne uz se to prodava, napr.:
https://www.alfin-trading.cz/startovaci ... 700-telwin
Nezkousel uz nekdo zbastlit startovadlo ze superkondenzatoru?
https://washerhouse.com/3/cs/5119-super ... obile.html
https://washerhouse.com/3/cs/5098-batar ... torah.html
Na kazdem kondu v serii bude potreba zajistit ochranu prot max. napeti.
Kdyz vidim ty slabe dratky do tech valecku (soucastek) nemam daleko od mdlob.
bezne uz se to prodava, napr.:
https://www.alfin-trading.cz/startovaci ... 700-telwin
Nezkousel uz nekdo zbastlit startovadlo ze superkondenzatoru?
https://washerhouse.com/3/cs/5119-super ... obile.html
https://washerhouse.com/3/cs/5098-batar ... torah.html
Na kazdem kondu v serii bude potreba zajistit ochranu prot max. napeti.
Kdyz vidim ty slabe dratky do tech valecku (soucastek) nemam daleko od mdlob.
Tady maji metody balancovani kondu a porovnani:
https://www.powerelectronicsnews.com/ba ... apacitors/
https://www.powerelectronicsnews.com/ba ... apacitors/
Ty kondy jsou výborný v tom, že dokážou dát vysokej náběhovej proud do startéru - ve srovnání s promrzlou baterkou je to jako nebe a dudy, navíc když se mezi baterku a kondy dá měnič, kterej je nabije na plný napětí potřebný pro start i z baterky, která vlivem vysokýho vnitřního odporu už má třeba i jen 10,5V, to v podstatě žádná jiná metoda neumí - i když to nabíjení pro start trvá doslova minuty až i víc než 10 minut, tak pokud je zbytek motoru OK, doslova to do těch kondů "nakyblíčkuje" takovej náboj, že to zajistí skutečně spolehlivý naskočení motoru bez trápení typu "hou-hou-hoouuu-hoouuuu-hoo...(vno).". Ale mají problém v tom, že v sobě neudržej dostatečně vysokej náboj dlouhodobě, takže napájet nějakou zabezpečovací nebo datazáchovnou elektroniku v odstaveným autě z nich dlouhodobě nejde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie. 100F je na kondenzátor obrovská kapacita. Ale proti akumulátoru je to málo.
Odběr 100A po dobu 1s vybije kondenzátor 100F o 1V.
Odběr 400A ho vybije za 1s o 4V. Třeba na 6V z 10V. Při kolika V se ještě startér použitelně točí? Kolik bere takový startér motoru 1,6D, co se montoval do Oktávek.
Ono to funguje, pokud je motor schopen naskočit zhruba do jedné vteřiny. Pak už to jde s napětím z kopce.
Taky si myslím, že za ty peníze je jednodušší udržovat baterku v pořádku běžnou a levnou nabíječkou a jednou za čas si koupit novou. A když už nastane akutní problém, dá se sehnat někdo s kabely a druhým autem. Ale jako kutil to neodsuzuju. Jen mi to připadá moc drahé.
Odběr 100A po dobu 1s vybije kondenzátor 100F o 1V.
Odběr 400A ho vybije za 1s o 4V. Třeba na 6V z 10V. Při kolika V se ještě startér použitelně točí? Kolik bere takový startér motoru 1,6D, co se montoval do Oktávek.
Ono to funguje, pokud je motor schopen naskočit zhruba do jedné vteřiny. Pak už to jde s napětím z kopce.
Taky si myslím, že za ty peníze je jednodušší udržovat baterku v pořádku běžnou a levnou nabíječkou a jednou za čas si koupit novou. A když už nastane akutní problém, dá se sehnat někdo s kabely a druhým autem. Ale jako kutil to neodsuzuju. Jen mi to připadá moc drahé.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Není zbytečný, naopak velmi užitečný. Je totiž třeba počítat jak s tím, že se bude nabíjet z vyčichlé baterky s velkým vnitřním odporem (a když se pak na ni připojí nabitý, tak se rozhodně nevybije během pár sekund), tak i z naprosto perfektní nabité zdravé baterky, u které by pokus o připojení vybitých kondů vyvolal pyrotechnické efekty.PavelFF píše:Žádný měnič není nutný. Byl by zbytečný. V návodu píšou, že kondenzátor se nabije z akumulátoru v autě. Třeba jen na 10V. Kdybys ho nabil na 12V a připojil k baterce o 10V, stejně se za řádově vteřinu vybije na napětí baterie.
Tyhle příruční "startovadla" si pamatuju ze Švýcarských autobazarů - když sis chtěl nastartovat nějaký auto, který tam už stálo nějaký ten týden, přišel Ahmed s tímhle, připojil to na baterku a "keine problem". Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě, ale třeba právě ty bazarníci a podobní "skladovatelé" aut tohle příruční řešení určitě ocení.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Věci mají tendenci zastávkovat ve chvíli, kdy se to nejmíň hodí. Jednou jsem takhle potřeboval o půlnoci odvézt na letiště. Skončilo to taxíkem, který mě stál tolik, co by stála nová baterka.houmr píše:Pro normálního smrtelníka je to asi k nepotřebě…
Takže s sebou od jisté doby vozím v kufru Autowit SuperCap 2
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)