Motor jednofázový 1,5kW 240V parametry ŘEŠENÍ na konci
Moderátor: Moderátoři
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Motor jednofázový 1,5kW 240V parametry ŘEŠENÍ na konci
Mám tu štípačku na dřevo s výše uvedeným motorem. Na svorkách motoru jsem naměřil 9Ω, 130mH je to v pořádku? Nějak nemám představu, co bych měl na takovém motoru naměřit. Prý že vyhazuje pojistky, zatím jsme nenašel odvahu to vyzkoušet. Když použiju výpočet X = j ω L tak mi příkon (cca 1440W) vychází správně, nedělám někde chybu?
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 24 led 2022, 18:10, celkem upraveno 2 x.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Odpojit motor od mechanické zátěže, nejlépe jenom osa.
Není to zadřené v ložiskách ?
Má motor běhový, případně rozběhový kondenzátor, měřit C (průraz, ztráta kapacity)
Je tam rozběhový kontakt na ose ? funguje?
Jmenovitý proud je u 1.5Kw cca 6až 9A
Proud naprázdno bez zátěže 25 max 50procent In.
Odpojit rozběhové vinutí, namotat na osu provázek, za provázek škubnout, rychle zapnout přes jistič 16A-D. Mělo by to běžet jenom na hlavní vinutí. Měřit klešťovým Ametrem.
V případě, že se ozývá bručení motor nejde do otáček tak je jedno z vinutí nakopnuté.
Také to může jistič vyhodit, motor je po smrti.
Jsou i jiné metody, tato je pro orientaci jednoduchá.
Není to zadřené v ložiskách ?
Má motor běhový, případně rozběhový kondenzátor, měřit C (průraz, ztráta kapacity)
Je tam rozběhový kontakt na ose ? funguje?
Jmenovitý proud je u 1.5Kw cca 6až 9A
Proud naprázdno bez zátěže 25 max 50procent In.
Odpojit rozběhové vinutí, namotat na osu provázek, za provázek škubnout, rychle zapnout přes jistič 16A-D. Mělo by to běžet jenom na hlavní vinutí. Měřit klešťovým Ametrem.
V případě, že se ozývá bručení motor nejde do otáček tak je jedno z vinutí nakopnuté.
Také to může jistič vyhodit, motor je po smrti.
Jsou i jiné metody, tato je pro orientaci jednoduchá.
Taky mám štípačku se stejným motorem. Utáhne mi ji 10 A/B jistič. Normálně ji zapni a pak napiš co to udělalo. Tady vadný kondenzátor nikdy jistič nevyhodí protože je v sérii s druhým vinutím v motoru.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Proměřil jsem a odvážně připojil, motor jenom vrčí a nehne se. Vrátil jsem to majiteli s tím, že pokud s tím chce dál něco dělat tak ať zkontroluje převodovku případně demontuje motor abych ho vyzkoušel. Ono z něj vylezlo, že motor byl téměř z poloviny zaplavený. Takže je nakonec docela možné, že to mechanicky drží rez.
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Pro MiruSt.
Tady s tebou nesouhlasím. Pokud má motor správné jištění při ztrátě kapacity běhového případně rozběhového kondíku se motor nerozbíhá je zvýšený proud hlavním vinutím a jistč tedy správně kupluje. Při průrazu C jdou dvě vinutí magneticky proti sobě a jistič také vypadává. Je to poruchový stav. Na to je tam právě ten jistič, kterému dnes říkají motorový spouštěč.
Pro Jardu.
Jestli se tím budeš muset zabývat, tak doporučuji motor rozebrat a přes regulační trafo nebo regulovatelnou 100Hz klasickou nabíječkou prohnat vinutím 1/3 In a to dlouho.
Pozor izolační stav musíš naměřit v Mohm. Počkat tak půl dne, změřit znova často se to vrací do blbejch hodnot.Stator při tom položený na akumulačkách také nezradil. Ložiska bych dal nová. Tím zaplavením měl kámoš začít.To byl od něj dost blbej fór.
Luboš
Tady s tebou nesouhlasím. Pokud má motor správné jištění při ztrátě kapacity běhového případně rozběhového kondíku se motor nerozbíhá je zvýšený proud hlavním vinutím a jistč tedy správně kupluje. Při průrazu C jdou dvě vinutí magneticky proti sobě a jistič také vypadává. Je to poruchový stav. Na to je tam právě ten jistič, kterému dnes říkají motorový spouštěč.
Pro Jardu.
Jestli se tím budeš muset zabývat, tak doporučuji motor rozebrat a přes regulační trafo nebo regulovatelnou 100Hz klasickou nabíječkou prohnat vinutím 1/3 In a to dlouho.
Pozor izolační stav musíš naměřit v Mohm. Počkat tak půl dne, změřit znova často se to vrací do blbejch hodnot.Stator při tom položený na akumulačkách také nezradil. Ložiska bych dal nová. Tím zaplavením měl kámoš začít.To byl od něj dost blbej fór.
Luboš
Zvyšený proud jen tak jistič nevypne. Má nějakou vypínací charakteristiku. V zadání bylo, že pere pojistky. Tak se domnívám, že tam je zkrat nebo proudový náraz. Ale po mojí radě aby to zapnul, se ukázalo, že je kouslý rotor když to stálo ve vodě, a nic to nevyhazuje. Taky by mohl být vadný rozběhový kond, ale na zkoušku pohnout vrtulí byť šroubovákem přes kryt už nedošlo. Podobně se chovají ponorné čerpadla, plné vody a zarezivělé.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.