400km/hod po dálnici?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

400km/hod po dálnici?

#1 Příspěvek od dvorak »

Vím, že to sem nepatří, ale dosud jsem se domníval, že nejrychlejší auta jsou F1.

https://www.autosalon.tv/novinky/autopu ... s-400-km-h

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#2 Příspěvek od Celeron »

James May v Top Gearu, Veyron Super Sport 417 km/h.
Pierre-Henri Raphanel, to samý auto 431 km/h.
Koenigsegg Agera RS, 457 km/h.
Bugatti Chiron Centodieci, 490 km/h.
Ani jeden není formule 1. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od forbidden »

A Hennessey Venom F5 - 500 km/h

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#4 Příspěvek od monterjirka »

Formule nemá před sebou tak dlouhou rovinku...
Jedna věc je rozjet, ale pak je třeba bezpečně zastavit nebo ubrat tak, aby se dala projet zatáčka...
Třeba rychlostní rekordy speciálních vozidel na solném jezeře jsou někde úplně jinde než co umí formule 1

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#5 Příspěvek od Celeron »

U formulí je problém s těma přítlačnejma elementama, sežerou moc výkonu a mají velkej odpor. Někde jsem četl, že zkoušeli odstrojenou Ferrari a víc než 380 km/h nedokázala.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

dvorak píše:Vím, že to sem nepatří, ale dosud jsem se domníval, že nejrychlejší auta jsou F1.

https://www.autosalon.tv/novinky/autopu ... s-400-km-h
"Ef-jedničky" už dávno nejsou "top fast", jako první je v závodním sportu překonaly americký "top fuels" neboli nitrometanový/metanolový V8 speciály pro sprint na 1/4 míle, který začaly na konci svý aktivní části dráhy (než vystřelí brzdicí padáky) překonávat hranici 200MPH už někdy v 60.letech. První auto, překonávající v běžným provozu monoposty F1 pak byl McLaren F1. Bezprostředně po něm následovaly "příspěvky" od Lamborghini a Ferrari, který by ale na startovní rošt F1 nastoupit nemohly (kvůli váze). Wilhelmem Piechem vyprovokovanej a doslova ze země vydupanej vývoj Veyrona a pozdějc Chirona pod dlouhý léta nevyužívanou značkou Bugatti ani tak nesměřoval k rychlostnímu rekordu, jako (primárně) k stavbě sériovýho a pro normální provoz homologovanýho auta, který by jezdilo na normální nezávodní palivo a mělo by pod kapotou víc než 1 000 koní. Maximálka přesahující v top režimu 400km/h pak byla už jen třešinka na dortíku ...
No a že se Skopčáci čertěj? Ať ukážou, co bylo na tom pokusu o rekord v normálním provozu NELEGÁLNÍHO. Oni mají takovej zákon, že na jejich dálnicích v úsecích kde není žádný omezení LZE JET LIBOVOLNĚ RYCHLE, POKUD ŘIDIČ NEOHROŽUJE DALŠÍ ÚČASTNÍKY NEBO SEBE. Což se nestalo, pokus o rekordní jízdu se připravoval dopředu, vyhlížela se denní doba, kdy je v danejch úsecích minimální traffic, celej využitej úsek byl minimálně 3-pruhovej, na těch záznamech to není moc vidět, ale všecky jízdy (bo s Chironem to nebyla jediná jízda, jelo se i s dalšíma superkchárama) měly doprovodný vozidla, který svým průjezdem v rychlosti mezi 250 a 300km/h TĚSNĚ PŘED těma největšíma šalencema doslova upozornily ostatní účastníky na to, "že se něco děje a poletí něco extra", hlídalo se i počasí, prostě V RÁMCI SKOPČÁCKEJCH ZÁKONŮ BYLO UČUNĚNO VŠEMU POTŘEBNÝMU PRO BEZPEČNOST ZADOST. Jasně, nešťastnou náhodu vyloučit nelze, ale tu nelze vyloučit ani na okruhu. Takže ze Skopčáka mluví jedině jedno jediný = závist z toho, že na podobný konání nemá on sám koule ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

To auto není na závist, předtím někde psali, že nádrž na tu maximálku vydrží jen 11 minut, dále výměna oleje přijde cca na 250 000 korun, pneu kolem jednoho mega. Nedivím se tomu nešťastníkovi, který vyhrál Buggatti Veyron od papeže v nějaký soutěži, že se jej snažil prodat. To auto "papá rodinný domky".

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#8 Příspěvek od termit256 »

Myslim ze cena pneumatik a spol. lidi kteri si takova auta porizuji netrapi.
Kdo chce opici, musi mit na banany.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#9 Příspěvek od mi-ro »

Někde jsem četl, že Němci ho řeší jako přestupek páč jel bezdůvodně stále v levém pruhu a bránil tak předjetí rychlejším účastníkům sliničního provozu. :D
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#10 Příspěvek od Artaban001 »

On by si tam někdo troufl jet ještě rychleji?

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#11 Příspěvek od keemo »

mi-ro píše:Někde jsem četl, že Němci ho řeší jako přestupek páč jel bezdůvodně stále v levém pruhu a bránil tak předjetí rychlejším účastníkům sliničního provozu. :D
myslim ze zrovna kvuli tomu ne... detaily jsou v clanku v prvnim postu :)

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Se mnou jel kámoš po dálnici v Audi nějakých 230, jeli jsme po rozestavěným úseku a před náma minimálně 2km nebylo žádný auto a dobrej rozhled. Vůbec nebylo poznat, že by to jelo nějak extra rychle, takže si těch 400 dokážu představit. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od PavelFF »

Na rychlost kolem 200km/h na dálnici se dá postupně zvyknout až tě to ukolébá, že si ji ani neuvědomuješ jako vysokou. Jako v té poučce - pokud těleso setrvává v rovnoměrném přímočarém pohybu...je to v pohodě. Ale jen do doby, než se něco pokazí a je potřeba zastavit. Když jsi pak 5m od pevné překážky, najednou i 30km/h se zdá být strašně rychle.

Mně spíš překvapilo v letadle při cca (800-900)km/h, že mraky co jdou přes křídla nebo jsou blízko letadla, se nějak vlečou. Čekal bych, že to bude rozmazaná šmouha ani je vlastně nemůžu vnímat. Ale míhají se zdánlivě pomalu.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#14 Příspěvek od Hill »

Já mám osobní rekord z října 2005, kde se po rozjetí zácpy na dálnici všichni rozjeli, jako by tu hodinu měli šanci dohonit, tak jsem se s plně naloženou oktávkou TDI vsunul do levého pruhu a jel s ostatními, většinou tacho přes 230, prostě úsek 205 km od Eisenachu po sjezd Chemnitz - centrum jsem jel těsně pod hodinu. Slušný průměr, ne?
Mám to změřené, protože jsem musel dotankovat, dojezd se přitom zkrátil o 240 km...
Sice to sem nepatří, ale když už s tímhle vláknem někdo začal, tak si to taky neodpustím.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#15 Příspěvek od tomasjedno »

To jsi měl v té Oktávce 2,5 V6 TDI?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“