emulátor can-bus signálu pro servopumpu TRW

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

emulátor can-bus signálu pro servopumpu TRW

#1 Příspěvek od Gus »

existuje nebo jestli by někdo dokázal vyrobit emulátor can-bus signálu, abych mohl pomocí potenciometru ovládat otáčky servočerpadla z Fabie typ TRW nebo KOYO. našel jsem pouze tento testr: https://www.youtube.com/watch?v=1E9cO_NcWJs

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#2 Příspěvek od Atlan »

Jednoduchsie bude tam dat 120A regulator z modelov lietadiel.
Akurat daj pozor lebo jeden výrobca pouziva krokovy motor a druhy 3f blcd motor.

Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

#3 Příspěvek od Gus »

Aha, s tím regulátorem mě to zajímá, prosím mohl bys mi s tím trošku více poradit.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#4 Příspěvek od Atlan »

No z8stiz ktroy z tych dvoch vyrobcov pouziva 3f motor, to ti teoreticky viem zistit.

Znicis cele cerpadlo, res odstranis plosak z elektronikou. Ostane tam len ten mensi plosak s 3 kondenzatormi.

Z tohto regulatora odstranis chladis
€ 13,67 8%OFF | New 120A Sensored Brushless ESC Speed Controller for 1/8 1/10 1/12 RC Car Crawler Wholesale
https://s.click.aliexpress.com/e/cpoJLikY
A tranzistory cez teplovodivu podlozku prisrubujes na uvolnene.iesto po elektronike.

Na regulaviu otacok pouzijes servo tester.
€ 1,02 11%OFF | DOIT Servo Tester Gear Test CCPM Consistency Master Checker 3CH 4.8-6V with Indicator Light
https://s.click.aliexpress.com/e/blAteltm

Otazka je co od toho. Cakas to cerpadlo je malicke. A moyor riadis bez spatnej vezby (teda ona tam je len...)

Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

#5 Příspěvek od Gus »

Špatné servo tu mám(vyhnilý plošný spoj), akorát tedy zjistit jestli je tam 3f motor. Jinak s regulátorem a servo testerem to vyzkouším. Chtěl bych čerpadlo použít na posilovač řízení do závodního auta místo čerpadla co je na motoru. Dík moc za rady

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#6 Příspěvek od Atlan »

3f blcd motor je k plosaku pripojeny 3 skrutkami M5.
http://youtu.be/_EB_dMj8uYE

A ked odide cerpadlo a vyburas sa potom co?

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PeteBurns »

Na zavodnom aute sa vybura tak ci tak aj bez toho, je to len otazka casu :twisted:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Závodní auta s výjimkou trucků posilovací řízení nepoužívají - je to hlavně kvůli zachování "kontaktu řízení s kolama" - prostě posilovač potlačuje všecky zpětný síly, kterýma bez něj kola v zatáčce působí přes řídící mechanismus na volant. Řidič tak ztrácí část informace o chování předních kol na cestě.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

No neviem - videl som video z rally, kde jazdcovi zostal volant v ruke. Dalej riadil tym, co mu tam po volante zostalo. To by bez posilnovaca asi neslo.

Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

#10 Příspěvek od Gus »

Díky Atlan!! :) ,až to poskládám dohromady dám vědět. Pro ostatní komentované - prosím zde je předmětem ovládání serva a ne ovládání volantu, nevím jestli někdo z vás se svezl v závodním autě, tak prosím nekomentujte jestli to neznáte!

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#11 Příspěvek od Atlan »

Zvaz 3ste moznost umiestnenia toho regulatora mimo motora na samostatny chladic. Lebo dost to topi.
A maj by som obavy o bezolovo v aute :D

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#12 Příspěvek od witt »

A proč to takto složitě řešíš? K čemu ten potenciometr má sloužit? Na nastavení tuhosti řízení? To se dá v té elektronice nakódovat.

EDIT: jo ty máž servo bez té elekroniky, že... A bez ni se tem motor dá roztočit?

Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

#13 Příspěvek od Gus »

Kdybych měl funkční servo ty bys to dokázal nakodovat?

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#14 Příspěvek od witt »

určitě to není problém nakodovat pokud je to připojené v autě, ze kterého to pochází, a jsem téměř přesvědčen, že si to nastavení udrží i po odpojení.
A chceš to kvůli tomu, že to chceš mít tvrdší, než seriovka?

Ona je pak totiž možnost to servo provozovat s odpojeným snímačem úhlu otáčení. Takže čerpadlo nezvyšuje otáčky, pokud kroutíš volantem a tím pádem to trochu ztuhne.

A je ještě otázkou, co to udělá, pokud to nebude dostávat údaj o rychlosti.

Ještě k té úplně první otázce - podle mě přes CAN jen probíhá komunikace čerpadla s ostatními jednotkami, ale není to primárně cesta pro regulaci otáček. Ty si reguluje čerpadlo samo podle údajů ze snímače na hřídeli volantu - takže jeho oblbnutím by to mohlo jít nějak ovládat.

Uživatelský avatar
Gus
Příspěvky: 88
Registrován: 27 zář 2007, 02:00

#15 Příspěvek od Gus »

kodování v autě znám, myslel jsem že dokážeš nějaký emulátor can signálu, jinak jsem psal že to potřebuji do závodního auta

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“