Poruchy krokových motorů
Moderátor: Moderátoři
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Žádný krokový motorek, co mi uvízl mezi prsty neměl "složitě" magnetovaný magnet. Jako rotor byly dvě zubatý kola z trafoplechů, mezi kterýma byl prstencový neodymový, nebo alnicový magnet. Jedno zubatý kolo bylo "sever" a druhý "jih". Zuby obou kol byly stejný, akorát od sebe pootočený o půl rozteče zubu. Stator měl stejný zuby, jako ta kola, akorát byla po celý šířce stejný. Takže buď působil na stator severní zub, nebo jižní - záleželo na pootočení rotorem.
Co vím, tak na demagnetizaci po vyjmutí ze statoru byly náchylný Alnico magnety, na teplo zase ty neodymový.
Co vím, tak na demagnetizaci po vyjmutí ze statoru byly náchylný Alnico magnety, na teplo zase ty neodymový.
Používám magnetický kontakty v zabezpečovací technice, je to jazýčkový kontakt a protikus je feritový magnet, už se mi párkrát stalo, že po pár letech kontakt přestal spínat, ferit. magnet zeslábl. (Ale nebylo jich moc z těch stovek kusů co jsem namontoval). Taky jsem si myslel že feritový magnety neslábnou.
Pokračuji v tomhle vláknu s novým dotazem. Krokový motor s enkodérem je díky enkodéru schopen doplnit chybějící krok při jeho ztrátě? Moc nerozumím principu řízení těchto motorů. Enkodér kontroluje jen rotaci nebo i přesnou polohu? Vždy jsem měl zato,že se počítají kroky od nulové polohy,ale nejsem si jistý.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
u "E-rodless Actuator SMC E-MY2B" se podle mě používá enkodér při kalibraci, při které jede pohon od dorazu k dorazu. Řídící blok spočítá kroky a ty se uloží do paměti. No a pak při otevírání a zavíraní se do motoru nahází přesný počet pulsů. Protože řídící blok zná přesný počet, může se pohon těsně před dorazem postupně zpomalovat, pokud je to potřeba. Jinak ten enkodér je podle mě jen snímač směru a kroku (podobně, jako kolečko u myši). Pokud se při dalším kroku v provozním stavu nedostaví odezva z enkodéru, bere se to jako porucha - třeba překážka v dráze dveří, který to pohání.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Zkus se prokousat tímhle:
https://stevenengineering.com/Tech_Supp ... E-MY2B.pdf
https://content.smcetech.com/pdf/manual ... _E_Aim.pdf
https://docs.pneumatiek.nl/pdf/smc/e-my2b-a.pdf
A podle toho si udělej obrázek, jak to může fungovat - U pár těchle jednotek jsem už měnil řemen. Z toho enkodéru vedou 4 dráty do "řídící jednotky". Podle mě to akorát počítá kroky. Sám si nejsem jistej, zda má u krokovýho motoru smysl měření proudu jako detekce mechanického zastavení.
Ale dá se pohlídat situace, kdy se během dávkování impulsů hlídá odezva na enkodéru.
https://stevenengineering.com/Tech_Supp ... E-MY2B.pdf
https://content.smcetech.com/pdf/manual ... _E_Aim.pdf
https://docs.pneumatiek.nl/pdf/smc/e-my2b-a.pdf
A podle toho si udělej obrázek, jak to může fungovat - U pár těchle jednotek jsem už měnil řemen. Z toho enkodéru vedou 4 dráty do "řídící jednotky". Podle mě to akorát počítá kroky. Sám si nejsem jistej, zda má u krokovýho motoru smysl měření proudu jako detekce mechanického zastavení.
Ale dá se pohlídat situace, kdy se během dávkování impulsů hlídá odezva na enkodéru.
Proste jaky konkretni motor s enkoderem a driverem mas na mysli. Nektere krok dorovnaji, nektere vubec ne, a jine treba jen zvysuji proud, jsou takzvane easy serva nebo hybridni 3fazove krokove motory ktere to pouzivaji zase jinak apod.pajosek2 píše:Termite nerozumím jak to myslíš? Vždyť jsem to napsal.
Pokud nenapises co konkretniho mas na mysli, neda se ti rozumne odpovedet.
Obecne se na to ale u krokacu prilis spolehat neda, i kdyz maji zpetnou vazbu, maji nizke rozliseni enkoderu (radove tisice pulzu/ot), mizerne moznosti nastaveni polohove a rychlostni a momentove PID smycky apod, Pokud chces presnou regulaci polohy, budes muset pouzit serva.
Detekci zastaveni na zaklade mereni proudu lepsi drivery disponuji a normalne to funguje. Pouziva se to treba k homovani kdy motor proste dojede na doraz a driver to zjisti apod. Tohle ale funguje i bez encoderu. Osobne pouzivam encodery jen na hlidani kdy system pri velkem rozdilu vypne masinu aby se neco nedokundilo. Ale mam ted objednane takove bloky motoru s driverem z aliku ktere by mely umet i tu zpetnou vazbu. Ale jeste tady nejsou tak netusim jak moc to bude fungovat. Bylo to proste levne tak jsem neodolal