Roomster - problém se spojkou

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#16 Příspěvek od fero_b »

@EKKAR: :) je pravda, ze vacsinou otvaram kapotu na autach co maju motor pozdlz :) a nejaky citroen (motor napriec) mal ten valec vpredu (skor na pravej strane), len vychadzam z toho ze u motorov napriec je prevodovka napravo a valec musi byt niekde na rozmedzi prevodovka/motor, ale je pravda, ze moze byt v zasade aj zo zadnej strany.. :D

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#17 Příspěvek od Sandal »

Vidíš?A já mám u auta pracovní spojkovej váleček tam, co je spojkový ložisko.Je to jeden kus.Jmenuje se to centrální vysouvač a nedejbože když z něj začne chcát kapalina.Musíš pak trhat převodovku od motoru.Už jsem to dělal na svym autě 3x :smash: :pray: :toilet:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#18 Příspěvek od fero_b »

@Sandal: co je to za vehikel? To je super vylepsenie, ked musis kvoli blbej gumicke v hydraulike rozoberat spojenie prevodovka/motor :) vyvoj nezastavis :)

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Nakadah »

Má to fůra nových aut, kolegyně s Oplem Astra GT taky zjistila co to je centrální hydraulický vysouvač spojky. Udělali jí spojku, ale tohle nevyměnili. Hovada. Po 5tkm to začalo chcát a finíto spojko. V záruce to dělali znovu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#20 Příspěvek od Celeron »

Nejlepší je mít v autě jen plyn, brzdu a volant. Ani ruční brzda a šaltpáka tam není.
Mám to tak 11 let a už bych neměnil, řídit auto mě dávno nebaví ale musím. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#21 Příspěvek od davemh »

A ta převodovka s ruční brzdou je ovládaná čím? Počítačem? :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#22 Příspěvek od EKKAR »

Špajzka je automat, "ruční" resp. PARKOVACÍ brzda je elektrická na tlačítko.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#23 Příspěvek od davemh »

Takže jedna až dvě řídící jednotky, nějaké servomotory, elektroventily, kabely, nezbytný software a všudypřítomná možnost poruchy. Přeji ať to ještě dlouho slouží.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#24 Příspěvek od Celeron »

No musím to zaklepat, zatím vše 11 let, 150 tisíc maká jak má. C4 Pikaču. Jedinný, co jsem do toho vrazil krom provozních kapalin, filtrů, žárovek a gum byly ramínka stabilizátorů ale ty se na českým silničním tankodromu vymlátí na všem. Dokonce se ještě nehlásí močovina a ty kraviny kolem.
Až se podělá něco nad 30 tisíc, tak má odsloužíno a půjde do kopřiv.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#25 Příspěvek od mi-ro »

To vy to máte už "vychytaný". To já mám u Feldy 1,9D ke spojce jen 3mm lanovej náhon. Eště se za těch 20 let nikdy neucpal na rozdíl od těch novejch sráčů z koncernu WV.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Ta spojka u favořitě/felichčije systém bowden + páka s excentrem byla fakt něco idiotensichr und bombenfest. Nechápu, proč tuhle superhyperjednoduchou a soldáten- und trottlfest mechaniku fokswágni nezachovali a místo ní nasrali hydrauliku, která je při vzdálenosti pedál-spojka u agregátu vpředu proti koncepci "všecko vzadu" úplně zanedbatelná. U "vše vzadu" jsem hydraulickou spojku chápal, natáhnout 5 metrů trubičky je funkčně daleko spolehlivější než 5m bowdenu, ale když je ovládací vzdálenost menší než 1 metr a ovládací sílu lze krásně zredukovat pákou, nechápu důvod k hydraulice ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#27 Příspěvek od davemh »

Zřejmě zvýšení komfortu. Když jsem přesedl z Partnera 2.0 (lanko) na něco s hydraulikou (Caddy, Ducato) měl jsem pocit že tam je něco špatně, pedál neměl téměř žádný odpor. Něco jako s tím roomsterem.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#28 Příspěvek od rnbw »

No a ako to robia Japonci, ze tam je hydraulika a aj po 22 rokoch to funguje?

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#29 Příspěvek od Celeron »

No jsou to prostě Japonci, už hodně dávno neplatí, Japonec = pitomec. :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Lukas-Peca »

Hydraulika odchází postupně, lanko jednoho dne náhle praskne. U starého Seatu se mi to stalo, ale tam to možná byla spíš silná struna než lanko.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“