Roomster - problém se spojkou

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#31 Příspěvek od mi-ro »

davemh píše:Zřejmě zvýšení komfortu. Když jsem přesedl z Partnera 2.0 (lanko) na něco s hydraulikou (Caddy, Ducato) měl jsem pocit že tam je něco špatně, pedál neměl téměř žádný odpor. Něco jako s tím roomsterem.
Raději budu 20 let ztuha šlapat spolehlivou bowdenovou spojku něž co 2-3 roky měnit písty, válce za tisíce a čekat kde se mi propadne pedál na podlahu. Ono totiž v tu chvíli nejen že nejde vyhodit kvalt takže to musíš přes brzdu zadusit ale pokud by jsi chtěl např odskákat přes startér z křižovatky, tak smůla. "Inženýři" vymysleli, že bez spojky nelze startovat.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#32 Příspěvek od Jimmi2 »

rnbw píše:No a ako to robia Japonci, ze tam je hydraulika a aj po 22 rokoch to funguje?
I po mnohem delší době 8-)

Už to tu padlo, tipuju taky na něco u pedálu. Špatně nasazená tyčka pístu; vlivem přetížení se vychýlí a pedál tlačí do prázdna, mimo píst.

Hydraulika spojky bývá na většině aut to nejméně problematické místo. Alespoň do určitého data výroby. Prasklé lanko se na silnici spravuje blbě, pístek stačí odvzdušnit a nouzově to zpravidla dojede.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#33 Příspěvek od tomasjedno »

Jimmi2 píše: Prasklé lanko se na silnici spravuje blbě...
Kvůli tomu jsem jednou v mládí zazdil rande. Přijet pozdě a ještě zaprasený, to jsem to po opravě radši otočil a jel zpátky :D

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#34 Příspěvek od PixelOrgy »

Mozna chyba - treba by naopak ocenila tvou schopnost pohotove opravy v polnich podminkach :-)

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#35 Příspěvek od Jimmi2 »

PixelOrgy píše: ...treba by naopak ocenila...
Nic ve zlém, ale Ty musíš být ještě panic! :wink:

S tím mám naopak přímo šílenou zkušenost, kdy mě při mínus pětadvaceti zradila hydraulika u žigulíka. Po asi hodinové pouliční hádce, hrozící heverem zaraženým v její hlavě, jsem ji konečně přesvědčil, aby mi šlápla párkrát na pedál a za pět minut bylo odvzdušněno :roll:

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#36 Příspěvek od PixelOrgy »

Spis bys mel zkusit lovit v jinych vodach, na vine bude vyber partnerek ;-)
Moje by rozhodne s timto sceny nedelala, nebot ma taktez k motorismu pozitivni vztah a neni hysterka :-)

Hysterky nebrat!

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#37 Příspěvek od Jimmi2 »

PixelOrgy píše:Hysterky nebrat!
Hysterka je už také mnoho let minulostí. Problém je v tom, že ausgerechnet hysterky jsou vždycky ty nejlaskavější, nejvlídnější... ale pak to přijde :D

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#38 Příspěvek od tomasjedno »

mi-ro píše:... pokud by jsi chtěl např odskákat přes startér z křižovatky, tak smůla. "Inženýři" vymysleli, že bez spojky nelze startovat.
To abych se s Audinou vyhýbal železničním přejezdům (moje Mazdička tuto fíčuru nemá).

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#39 Příspěvek od davemh »

Abych to nějak doplnil - výměna brzdovky a odvzdušnění podle očekávání nepomohla, takže buď dostanu pod stromeček nový válec, nebo to asi nebudu řešit.

Poslední cca měsíc ale pozoruju jinou věc, po odemčení dálkou někdy zůstávají zamčené pravé zadní dveře, někdy jdou otevřít jen zevnitř, někdy i zvenčí a někdy vůbec. Zjistil jsem ale, že když po odemčení ještě jednou "odemknu" tlačítkem na středovém tunelu, pak jdou dveře otevřít vždy, zvenku i zevnitř. To je nějaká bezpečnostní featura, nebo načatý zámek? Svazek do dveří bych asi vyloučil. (I když, dnes měněný svazek u řidiče byl opravdu na poslední chvíli)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#40 Příspěvek od EKKAR »

Je to kódovatelná funkce = přes VAG/VAS se to dá servisně nastavit - první zmáčknutí dálky odemyká dveře řidiče, teprve druhým se odemykají zbylý = spolujezdec + oboje zadní a kufr. Zmáčknutí vnitřního tlačítka odemyká vždycky všecky dveře najednou, stejně jako je odemyká i aktivace airbagů (aby po nehodě nezůstaly dveře uzamčený a zachránci se vůbec do auta dostali, i kdyby bylo předtím zamčený zevnitř). Optej se na to v servise, musejí to znát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#41 Příspěvek od davemh »

Díky, třeba něco změnili při nulování údržby. Vícenásobné odemčení dálkou jsem ale taky zkoušel, bez efektu.

Uživatelský avatar
jurosdi
Příspěvky: 116
Registrován: 07 led 2017, 01:00

#42 Příspěvek od jurosdi »

Pokial problém s odomykaním jednotlivých dverí prichádza postupne a náhodne,tak nesúvisí s kódovaním komfortky. Tie zámky na koncernových autách sa kazia dost často. Odporúčam vymenit skôr,ako zostanú konkrétne dvere zamknuté a neotvoritelné. Zajtra ma čaká výmena na VW Touran. Zadné pravé dvere sa mu postupne prestali odomykat,až nakoniec úplne umreli. Po čtvrthodine búchania na dvere pri klučke a pri súčastnom odomykaní sa dvere odistli. Po otvorení ihned vytiahnut konektor( aby sa už nezamkli) a zajtra mu mením zámok.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#43 Příspěvek od EKKAR »

Zámek měnit netřeba - závadu způsobujou rozmrvený mikrospínače snímající pozice zámkovejch střev. Pokud někde na netu dohledáš typ a seženeš příslušný součástky, jejich výměnou se funkčnost obnoví - na Škodahome jsou o tom celý mnohastránkový vlákna.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jurosdi
Příspěvky: 116
Registrován: 07 led 2017, 01:00

#44 Příspěvek od jurosdi »

Áno -to je pravda. Ten zámok sa dá repasovat. Ale Ja mením celé zámky z dvoch dôvodov.

1. každý to chce mat ihned hotové. Komplet zámok vymením za hodinu...nové sú skladom,takže dostupnost je okamžitá.

2. na týchto zámkoch sa zároven opotrebováva poplastovaný povrch na preklápacom elemente. Po tomto plastovom povrchu sa klže mikrospínač,ktorý indikuje otvorené dvere. Zodratý povrch zničí kontaktnú plochu na spínači. Ten element sa ako diel nevyrába a je na torze zámku nalisovaný.

Cena kompletnej opravy pôvodného zámku( materiál,čas a záruka za prácu) sa rovná cene nového kusu.

Píšem z vlastnej skúsenosti...

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#45 Příspěvek od davemh »

Dobrá tedy, proč se ale zámek vždy odemknul spínačem zevnitř auta? Předpokládám že do zámku vedou jen "jedny dráty" jak silové tak signální, a ten spínač taky bude připojený někam do jednotky. Rozebrané jsem to neměl.
Nemůže s tím souviset dětská pojistka? Ta má jen mikrospínač, nebo mechanicky odpojí vnitřní kliku? Z laického pohledu taky vidím chybu v konfiguraci.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“