Raději budu 20 let ztuha šlapat spolehlivou bowdenovou spojku něž co 2-3 roky měnit písty, válce za tisíce a čekat kde se mi propadne pedál na podlahu. Ono totiž v tu chvíli nejen že nejde vyhodit kvalt takže to musíš přes brzdu zadusit ale pokud by jsi chtěl např odskákat přes startér z křižovatky, tak smůla. "Inženýři" vymysleli, že bez spojky nelze startovat.davemh píše:Zřejmě zvýšení komfortu. Když jsem přesedl z Partnera 2.0 (lanko) na něco s hydraulikou (Caddy, Ducato) měl jsem pocit že tam je něco špatně, pedál neměl téměř žádný odpor. Něco jako s tím roomsterem.
Roomster - problém se spojkou
Moderátor: Moderátoři
..to bude jen ňákej odpůrek
I po mnohem delší doběrnbw píše:No a ako to robia Japonci, ze tam je hydraulika a aj po 22 rokoch to funguje?
Už to tu padlo, tipuju taky na něco u pedálu. Špatně nasazená tyčka pístu; vlivem přetížení se vychýlí a pedál tlačí do prázdna, mimo píst.
Hydraulika spojky bývá na většině aut to nejméně problematické místo. Alespoň do určitého data výroby. Prasklé lanko se na silnici spravuje blbě, pístek stačí odvzdušnit a nouzově to zpravidla dojede.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Nic ve zlém, ale Ty musíš být ještě panic!PixelOrgy píše: ...treba by naopak ocenila...
S tím mám naopak přímo šílenou zkušenost, kdy mě při mínus pětadvaceti zradila hydraulika u žigulíka. Po asi hodinové pouliční hádce, hrozící heverem zaraženým v její hlavě, jsem ji konečně přesvědčil, aby mi šlápla párkrát na pedál a za pět minut bylo odvzdušněno
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Abych to nějak doplnil - výměna brzdovky a odvzdušnění podle očekávání nepomohla, takže buď dostanu pod stromeček nový válec, nebo to asi nebudu řešit.
Poslední cca měsíc ale pozoruju jinou věc, po odemčení dálkou někdy zůstávají zamčené pravé zadní dveře, někdy jdou otevřít jen zevnitř, někdy i zvenčí a někdy vůbec. Zjistil jsem ale, že když po odemčení ještě jednou "odemknu" tlačítkem na středovém tunelu, pak jdou dveře otevřít vždy, zvenku i zevnitř. To je nějaká bezpečnostní featura, nebo načatý zámek? Svazek do dveří bych asi vyloučil. (I když, dnes měněný svazek u řidiče byl opravdu na poslední chvíli)
Poslední cca měsíc ale pozoruju jinou věc, po odemčení dálkou někdy zůstávají zamčené pravé zadní dveře, někdy jdou otevřít jen zevnitř, někdy i zvenčí a někdy vůbec. Zjistil jsem ale, že když po odemčení ještě jednou "odemknu" tlačítkem na středovém tunelu, pak jdou dveře otevřít vždy, zvenku i zevnitř. To je nějaká bezpečnostní featura, nebo načatý zámek? Svazek do dveří bych asi vyloučil. (I když, dnes měněný svazek u řidiče byl opravdu na poslední chvíli)
Je to kódovatelná funkce = přes VAG/VAS se to dá servisně nastavit - první zmáčknutí dálky odemyká dveře řidiče, teprve druhým se odemykají zbylý = spolujezdec + oboje zadní a kufr. Zmáčknutí vnitřního tlačítka odemyká vždycky všecky dveře najednou, stejně jako je odemyká i aktivace airbagů (aby po nehodě nezůstaly dveře uzamčený a zachránci se vůbec do auta dostali, i kdyby bylo předtím zamčený zevnitř). Optej se na to v servise, musejí to znát.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Pokial problém s odomykaním jednotlivých dverí prichádza postupne a náhodne,tak nesúvisí s kódovaním komfortky. Tie zámky na koncernových autách sa kazia dost často. Odporúčam vymenit skôr,ako zostanú konkrétne dvere zamknuté a neotvoritelné. Zajtra ma čaká výmena na VW Touran. Zadné pravé dvere sa mu postupne prestali odomykat,až nakoniec úplne umreli. Po čtvrthodine búchania na dvere pri klučke a pri súčastnom odomykaní sa dvere odistli. Po otvorení ihned vytiahnut konektor( aby sa už nezamkli) a zajtra mu mením zámok.
Zámek měnit netřeba - závadu způsobujou rozmrvený mikrospínače snímající pozice zámkovejch střev. Pokud někde na netu dohledáš typ a seženeš příslušný součástky, jejich výměnou se funkčnost obnoví - na Škodahome jsou o tom celý mnohastránkový vlákna.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Áno -to je pravda. Ten zámok sa dá repasovat. Ale Ja mením celé zámky z dvoch dôvodov.
1. každý to chce mat ihned hotové. Komplet zámok vymením za hodinu...nové sú skladom,takže dostupnost je okamžitá.
2. na týchto zámkoch sa zároven opotrebováva poplastovaný povrch na preklápacom elemente. Po tomto plastovom povrchu sa klže mikrospínač,ktorý indikuje otvorené dvere. Zodratý povrch zničí kontaktnú plochu na spínači. Ten element sa ako diel nevyrába a je na torze zámku nalisovaný.
Cena kompletnej opravy pôvodného zámku( materiál,čas a záruka za prácu) sa rovná cene nového kusu.
Píšem z vlastnej skúsenosti...
1. každý to chce mat ihned hotové. Komplet zámok vymením za hodinu...nové sú skladom,takže dostupnost je okamžitá.
2. na týchto zámkoch sa zároven opotrebováva poplastovaný povrch na preklápacom elemente. Po tomto plastovom povrchu sa klže mikrospínač,ktorý indikuje otvorené dvere. Zodratý povrch zničí kontaktnú plochu na spínači. Ten element sa ako diel nevyrába a je na torze zámku nalisovaný.
Cena kompletnej opravy pôvodného zámku( materiál,čas a záruka za prácu) sa rovná cene nového kusu.
Píšem z vlastnej skúsenosti...
Dobrá tedy, proč se ale zámek vždy odemknul spínačem zevnitř auta? Předpokládám že do zámku vedou jen "jedny dráty" jak silové tak signální, a ten spínač taky bude připojený někam do jednotky. Rozebrané jsem to neměl.
Nemůže s tím souviset dětská pojistka? Ta má jen mikrospínač, nebo mechanicky odpojí vnitřní kliku? Z laického pohledu taky vidím chybu v konfiguraci.
Nemůže s tím souviset dětská pojistka? Ta má jen mikrospínač, nebo mechanicky odpojí vnitřní kliku? Z laického pohledu taky vidím chybu v konfiguraci.