ZdenekHQ píše:Sandal píše:To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Můžu se zeptat na důvod?
Dvouhmota tlumí torzní kmitání, který je navalený do klikovky expanzníma tlakama prudce se střídajícíma mezi prvním až čtvrtým válcem - protože motor je turbo = přeplněnej, má mnohem vyšší expanzní tlak než atmosféricky plněnej, přitom jeho klika je srovnatelná. Aby se klika nepřekroutila tím, že se od jejího konce zatíženýho setrvačníkem doslova odrazí zkrutnej impuls způsobenej každým vznětem, nasadí se na její konec mezi hmotu hřídele a samotnýho setrvačníku pružnej díl, kterej vlastně dovoluje tomu setrvačníku kmitat vůči ose hřídele ve směru otáčení i proti němu. Kdyby se tam ta hmota setrvačníku oddělená od hřídele nedala, musela by se klika vyrábět přibližně 2x silnější = těžší, aby ji dynamický síly nerozlomíly. A 2x těžší klika znamená 2x pomalejší přechody otáček, 100% přídavku mrtvý hmoty, cena, materiál ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
!!!