Felicia 1,9d pískání
Moderátor: Moderátoři
Felicia 1,9d pískání
Zdravím,
Co by mohlo způsobovat kovové pískavé zvuky při studeném motoru za volnoběhu? Je to určitě něco na dřážkovém klíňáku kde je altík, napínací kladka, klikovka (pohon), čerpadlo chladící kapaliny a čerpadlo oleje servořízení.
Kladkou ani řemenem to není. Pokud jsou ložiska klikovky a čerpadla oleje servořízení mazaná olejem , tak bych je taky vyloučil. Takže asi alternátor nebo vodní čerpadlo?
Ví někdo co z toho to nejčastěji zůpsobuje?
Co by mohlo způsobovat kovové pískavé zvuky při studeném motoru za volnoběhu? Je to určitě něco na dřážkovém klíňáku kde je altík, napínací kladka, klikovka (pohon), čerpadlo chladící kapaliny a čerpadlo oleje servořízení.
Kladkou ani řemenem to není. Pokud jsou ložiska klikovky a čerpadla oleje servořízení mazaná olejem , tak bych je taky vyloučil. Takže asi alternátor nebo vodní čerpadlo?
Ví někdo co z toho to nejčastěji zůpsobuje?
1.skontroluj volnobežku na alternátori.( rotor sa musí dat pretočit v smere hod,ručičiek v stave ked remenica na altiku stoji. Po štarte má alternátor velký odpor,pretože ho zatažuje odber batérie po štarte.
2. velmi často sa pretáča hlavná remenica na kluke. Má gumové medzikružie,ktoré sa pretáča a vytvára piskotaví zvuk. Najlahšie to zistíš tak,že bielou fixou spravíš na bočnú plochu remenice čiaru,ktorá bude prechádzat cez kov a gumu. Potom po jazde,ked motor píska to skontroluj.(ked čiara bude rozhodená,tak sa medzikružie pretáča).
Oba problémi som riešil,ked sme mali Feldu vo firme.
2. velmi často sa pretáča hlavná remenica na kluke. Má gumové medzikružie,ktoré sa pretáča a vytvára piskotaví zvuk. Najlahšie to zistíš tak,že bielou fixou spravíš na bočnú plochu remenice čiaru,ktorá bude prechádzat cez kov a gumu. Potom po jazde,ked motor píska to skontroluj.(ked čiara bude rozhodená,tak sa medzikružie pretáča).
Oba problémi som riešil,ked sme mali Feldu vo firme.
Mám naštěstí garáž, takže koroze nijak zvláště nepostupuje, navíc jezdím celkem málo. Spotřeba 5,5l. Dost velký kufr. Před 5 lety měněn celý motor + spojka + převodovka. Bylo prasklé těsnění pod hlavou. Od té doby pouze olej a STK. Motorově to je OK, škoda té hnijící kastle - speciálně podběhů a pátých dveří...
Dvou-hmotová řemenice je tlumič torzních kmitů. Některé jsou v provedení kov/guma/kov a opravdu se to umí ukroutit a upadnout. Další jsou celokov od dosedací plochy pro kliku až po plochu na řemen, ale mají uvnitř na gumě vložený další kovový setrvačník. Takovou mám já na své 1.8 20V.
Nemyslím si, že by řemenice napevno u 1.9D ukroutila čep klikovky.
Nemyslím si, že by řemenice napevno u 1.9D ukroutila čep klikovky.
Dvouhmota tlumí torzní kmitání, který je navalený do klikovky expanzníma tlakama prudce se střídajícíma mezi prvním až čtvrtým válcem - protože motor je turbo = přeplněnej, má mnohem vyšší expanzní tlak než atmosféricky plněnej, přitom jeho klika je srovnatelná. Aby se klika nepřekroutila tím, že se od jejího konce zatíženýho setrvačníkem doslova odrazí zkrutnej impuls způsobenej každým vznětem, nasadí se na její konec mezi hmotu hřídele a samotnýho setrvačníku pružnej díl, kterej vlastně dovoluje tomu setrvačníku kmitat vůči ose hřídele ve směru otáčení i proti němu. Kdyby se tam ta hmota setrvačníku oddělená od hřídele nedala, musela by se klika vyrábět přibližně 2x silnější = těžší, aby ji dynamický síly nerozlomíly. A 2x těžší klika znamená 2x pomalejší přechody otáček, 100% přídavku mrtvý hmoty, cena, materiál ...ZdenekHQ píše:Můžu se zeptat na důvod?Sandal píše:To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!