Koupit Oktávku s motorem 1.4?
Moderátor: Moderátoři
Koupit Oktávku s motorem 1.4?
Mám takový auto-moto dotaz, snad mě neodkážete na automotofórum, nejsem tam registrovaný. Řešíme teď koupi nového starého auta. Nabízí se nám Octavia combi 1.4 benzín, r.v. 2008, naježděno poctivých 110 000 km. Cena 100 tisíc korun. Plus nějaká ta roční "záruka" a čerstvé bezkorupční STK.
V podstatě půjde jen o pravidelné přesuny jednoho či dvou kusů zadků z bodu A do B na nevelké vzdálenosti, s vyloučením amatérského závodění a jiných pubertálností.
Máme teď dosluhující Astru 1.6 r.v. 1998, s mírně nižším výkonem, zato vyšší hmotností. Takže si od byť takto slabé Oktávky slibuji přece jen určité zlepšení jízdního požitku oproti našemu stávajícímu autu. Kdyby Astra nerezla a jinak se nekazila, jezdili bychom s ní vesele dál.
Myslíte si, že za tuto cenu je toto auto dobrá koupě i s přihlédnutím k našim požadavkům? Co kvalita těchto Oktávií II. gen.? Slýchám zvěsti, že kvalitativně šly dolů oproti I. gen. ("snižování nákladů, však lidi si to stejně koupějí, protože jsme si udělali jméno na Oktá. I. gen.")?
Uvažujeme totiž také opět o (nějaké novější) Astře. Jistěže Oktáfka má v Českostánu spoustu uctívačů a Opel je považován za odpad, ale je třeba brát věci racionálně. Astry se prý zlepšily od časů té naší.
V podstatě půjde jen o pravidelné přesuny jednoho či dvou kusů zadků z bodu A do B na nevelké vzdálenosti, s vyloučením amatérského závodění a jiných pubertálností.
Máme teď dosluhující Astru 1.6 r.v. 1998, s mírně nižším výkonem, zato vyšší hmotností. Takže si od byť takto slabé Oktávky slibuji přece jen určité zlepšení jízdního požitku oproti našemu stávajícímu autu. Kdyby Astra nerezla a jinak se nekazila, jezdili bychom s ní vesele dál.
Myslíte si, že za tuto cenu je toto auto dobrá koupě i s přihlédnutím k našim požadavkům? Co kvalita těchto Oktávií II. gen.? Slýchám zvěsti, že kvalitativně šly dolů oproti I. gen. ("snižování nákladů, však lidi si to stejně koupějí, protože jsme si udělali jméno na Oktá. I. gen.")?
Uvažujeme totiž také opět o (nějaké novější) Astře. Jistěže Oktáfka má v Českostánu spoustu uctívačů a Opel je považován za odpad, ale je třeba brát věci racionálně. Astry se prý zlepšily od časů té naší.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Oktáfka je nejvíc, hlavně v tédéíčku s vyrubaným DPF a na hlínách, voe.
Teď vážně. Benzín průser nebude, OII taky ne. Rok 2008 slibuje ještě poměrně triviální technické řešení bez moderních fíčur. Ten motor má kolik? 55 kW? Pojede to normálně, pokud nebudeš chtít polykat kilometry na autobahn při přesunech přes půl Evropy. To bych asi sáhl po silnější, ta 1,4 by tě sežrala.
Nájezd se mi zdá málo, snažil bych se to pořádně prověřit. To je nákup z CZ, nebo dovoz?
Teď vážně. Benzín průser nebude, OII taky ne. Rok 2008 slibuje ještě poměrně triviální technické řešení bez moderních fíčur. Ten motor má kolik? 55 kW? Pojede to normálně, pokud nebudeš chtít polykat kilometry na autobahn při přesunech přes půl Evropy. To bych asi sáhl po silnější, ta 1,4 by tě sežrala.
Nájezd se mi zdá málo, snažil bych se to pořádně prověřit. To je nákup z CZ, nebo dovoz?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Jasnì že to pojede normálnì pokud s tím nechceš závodit - toho bych se nebál.
Jinak s tou Astrou - minulý týden jsem odvezl na ekolikvidaci mojí Astru F 1,6 r.v.1998, kterou jsem mìl 14 let a taky v podstatì jen kvùli korozi. Jinak sloužila celou dobu bez zásadních problémù. Poslední 2 roky s ní jezdil syn. Já mám už pøes 2 roky Astru H 1,6 (2008) a zatím jsem spokojen (pokud by jsi ji chtìl kupovat tak mohu poskytnout zkušenosti tøeba pøes SZ)
Astru by jsi asi koupíl za lepší peníze než Octavku a rozhodnì si nemyslím že by byla kvalitativnì a užitnou hodnotou horší.
Jinak k tìm nájezdùm km - mì pøipadá nájezd 110000km/10let úplnì normální. V mém okolí vìtšinou všichni normální uživatelé rodinného auta (vèetnì mì) najedou roènì cca 7-10tis km.
Jinak s tou Astrou - minulý týden jsem odvezl na ekolikvidaci mojí Astru F 1,6 r.v.1998, kterou jsem mìl 14 let a taky v podstatì jen kvùli korozi. Jinak sloužila celou dobu bez zásadních problémù. Poslední 2 roky s ní jezdil syn. Já mám už pøes 2 roky Astru H 1,6 (2008) a zatím jsem spokojen (pokud by jsi ji chtìl kupovat tak mohu poskytnout zkušenosti tøeba pøes SZ)
Astru by jsi asi koupíl za lepší peníze než Octavku a rozhodnì si nemyslím že by byla kvalitativnì a užitnou hodnotou horší.
Jinak k tìm nájezdùm km - mì pøipadá nájezd 110000km/10let úplnì normální. V mém okolí vìtšinou všichni normální uživatelé rodinného auta (vèetnì mì) najedou roènì cca 7-10tis km.
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
K tomu nájezdu, jestli to (ověřeně) mělo jednoho majitele, tak jo. Ale jestli auto měli čtyři lidi nebo je to dovoz, tak je to ke zvážení. Jinak - na svém soukromém vozu mám najeto od 5/2009 do dnešních dní 117 tis. km. Nedojíždím tím do práce, jen nákupy, výlety a takové to běžné ježdění.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
A o Astře H si nepřemejšlel?Pořídíš ji rozhodně levnějc než koncern.
Koukni, neni hezká? https://auto.bazos.cz/inzerat/112113993 ... vigace.php
Koukni, neni hezká? https://auto.bazos.cz/inzerat/112113993 ... vigace.php
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Škodovky jsou dobrý auta. Jen si dej pozor na rozvody, co se tak často se.ou. Ty ti dokážou na první dobrou ustřelit ventily nebo celej motor. Pak taky spojkový systém a to jak válec u pedálu tak na spojce a taky ložiska co se tak často se.rou. Taky pozor na přelámaný kabely elektriky všech dveří. Odejdou dřív nebo o něco později. No a taková spotřebka jako tlumiče, brzdový kotouče, o tom ani nemluvím. Jen do toho.
..to bude jen ňákej odpůrek
Mám OCII (2011) a to auto slušně kvete. Nevím jak dvojka před faceliftem, ale to po měla ochranu zinkem fakt k ničemu. Mrkni na páté dveře okolo osvětlení spz a taky na lemy. Hodně to napoví o stavu kastle. Prý jak to kvete zvenčí už je to shnilé komplet. já teď nechal udělat nezbytné opravy (někde dovařování) a dutiny..
Nabízí to jeden autoservis v Německu (bydlíme blízko). Někdo si koupil nové auto a tohle staré přenechal prodejci. Prodejce to sám nepovažoval za rentabilní, tohle ještě prodávat, tak to přeprodal tomuhle servisákovi.
Koukám taky, že jsem se uklepl v ceně, tak oprava, je to v přepočtu 125 tisíc.
Nemám důvod nevěřit deklarovaným údajům, v Německu není mezi lidmi taková slintačka po ojetých Oktáfkách, aby tam recyklovali a retušovali různé bouraniny a kraksny na pokraji smrti, jako se to děje u nás.
Na Oktáfku jsme se tedy dnes dojeli podívat, trochu se s ní projeli a i když je to auto myslím v dobrém stavu, nemile nás překvapila hlučnost. Hlavně při rozjezdech to znělo jako ty vylágrované transportéry, co s nimi jezdí typicky ti různí OSVČ v zaflákaných montérkách. Navíc ten motor měl v akustice interiéru takový hnusně dutý zvuk. Hlučnost je prý typická vlastnost Oktáfek, asi u 1.4 ještě větší.
Výbava naprosto minimální, ale s tím jsem počítal a ani mě to tak moc nepálí, my stejně nic extra nepotřebujem, jenže byla v podstatě horší než u té naší 20leté Astry. I když bezfičúrové vybavení ve stylu starého klasického auta oceňuji.
Co bylo taky divné, že při rozjezdech se snažil motor jít do toček a řval, i když jsem plyn dráždil jen lehce. Možná nějaká automatická regulace, nevím, nebo se v odlehčeném stavu choval jako nezatížený komutátorový motor, hrozící odletem na oběžnou dráhu.
Suma sumárum by nešlo o zlepšení, tak Oktáfku nejspíš nevezmem.
Koukám taky, že jsem se uklepl v ceně, tak oprava, je to v přepočtu 125 tisíc.
Nemám důvod nevěřit deklarovaným údajům, v Německu není mezi lidmi taková slintačka po ojetých Oktáfkách, aby tam recyklovali a retušovali různé bouraniny a kraksny na pokraji smrti, jako se to děje u nás.
Na Oktáfku jsme se tedy dnes dojeli podívat, trochu se s ní projeli a i když je to auto myslím v dobrém stavu, nemile nás překvapila hlučnost. Hlavně při rozjezdech to znělo jako ty vylágrované transportéry, co s nimi jezdí typicky ti různí OSVČ v zaflákaných montérkách. Navíc ten motor měl v akustice interiéru takový hnusně dutý zvuk. Hlučnost je prý typická vlastnost Oktáfek, asi u 1.4 ještě větší.
Výbava naprosto minimální, ale s tím jsem počítal a ani mě to tak moc nepálí, my stejně nic extra nepotřebujem, jenže byla v podstatě horší než u té naší 20leté Astry. I když bezfičúrové vybavení ve stylu starého klasického auta oceňuji.
Co bylo taky divné, že při rozjezdech se snažil motor jít do toček a řval, i když jsem plyn dráždil jen lehce. Možná nějaká automatická regulace, nevím, nebo se v odlehčeném stavu choval jako nezatížený komutátorový motor, hrozící odletem na oběžnou dráhu.
Suma sumárum by nešlo o zlepšení, tak Oktáfku nejspíš nevezmem.