Vadná autobaterie - jak přeměřit
Moderátor: Moderátoři
To se mi stalo dvakrát, baterie po opravě auta v servisu, kde jí měli odpojenou, ztratila kapacitu.
Vždy byl v prdeli krajní + článek a popraskaný hřebínek připojení.
Baterie byla stará 2 a 4 roky, auto Favorit, Felicie.
Teď mám Octavii I 1.6, spravuji si jí sám, baterka je tam 10 let a nemá nejmenší problém![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Spotřebu mám po samodomoúpravách asi 6,5 na popojíždění do krámu 5km a asi 5,8l/100km 180km trase s dálnicí a celkovým průměrem 80km/h, když jedu na dálnici 150, tak se dostanu přes 90km a v průměru na 6,3l, je to asi tak 15 minut k dobru![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je to asi o 0,5l míň, než když to bylo nový, tu trasu 180km jsem jel asi 100x.
Pro BOBOBO, vůbec si nemyslím, že by to pojebali ti automontéři![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vždy byl v prdeli krajní + článek a popraskaný hřebínek připojení.
Baterie byla stará 2 a 4 roky, auto Favorit, Felicie.
Teď mám Octavii I 1.6, spravuji si jí sám, baterka je tam 10 let a nemá nejmenší problém
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Spotřebu mám po samodomoúpravách asi 6,5 na popojíždění do krámu 5km a asi 5,8l/100km 180km trase s dálnicí a celkovým průměrem 80km/h, když jedu na dálnici 150, tak se dostanu přes 90km a v průměru na 6,3l, je to asi tak 15 minut k dobru
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je to asi o 0,5l míň, než když to bylo nový, tu trasu 180km jsem jel asi 100x.
Pro BOBOBO, vůbec si nemyslím, že by to pojebali ti automontéři
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tak se mi opìt náhle vybila baterie v autì, po tom co auto cca 4 dny stálo. Zajímavé, ta baterie byla zakoupena cca pøed 14 mìsíci takže je ještì záruce, zkusím ji pøipojit k nabíjeèce a uvidím. Zatím jsem mìøil zda není nìjaký nežádoucí klidový odbìr v autì a zdá se vše ok, vèetnì dobíjení. Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a mìøil klešákem nabíjecí proud do baterie pøi volnobìžných otáèkách motoru a namìøil jsem cca 8-9A, není to nìjak moc nebo je to normální?
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Je to úplně normální, obzvlášť při úplně vybitý baterce. Kdybys ve stejný situaci přišlápnul plyn a měřil proud do baterky při nějakejch 2500RPM na klikovce, asi by ses polekal - takhle vytřískaná baterka je schopná žrát z alternátoru jakožto relativně tvrdýho zdroje napětí klidně i několik desítek ampér. Jediný co jí při tom hrozí je zvýšená sulfatizace desek, protože se při takovým proudu prudce ohřeje elektrolyt. Přebití jí nehrozí, pokud správně funguje regulátor a napětí na alťasu nepřekročí 14,5V. Jak se totiž začne vlivem rostoucího náboje zvyšovat vlastní elektromotorický napětí baterky, klesá rozdíl napětí, kterej určuje proud tekoucí imprdelancí obvodu alternátor - vodiče - baterka - kostra. Proud baterkou tak poměrně rychle, v čase v řádu desítek minut, klesne na hodnoty obvyklejší při dobíjení mimo auto (5-10A) a dál postupně klesá.sr71 píše:...Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a měřil klešťákem nabíjecí proud do baterie při volnoběžných otáčkách motoru a naměřil jsem cca 8-9A, není to nějak moc nebo je to normální?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- vasekpetr1
- Příspěvky: 802
- Registrován: 20 čer 2005, 02:00
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
sr 71: nenašel jsem, co vlastníš za auto, ale zkontroluj i ty různě "zašité" žárovky osvětlení (třeba v kufru nebo v odkládací skříňce před spolujezdcem), co se vypínají koncákem, ten únavou už nevypíná a svítí do úplného vybití. Některá auta mají odstavení těchto osvětlení po čase, ale chce to zkontrolovat. Už jsem to v mé "béčkové Zafiře zažil, že v odkládací skříňce se vlivem přechodového odporu vytavil koncák žárovky, ten se posunul a nevypínal. Skončilo to vybitím baterky.
Jedná se v mém pøípadì o Opel Astra H, bude to dost možná nìco takovýho co píšeš, protože baterie se mi už nìkolikrát náhodnì vybila bez dalších jasných souvislostí. A mezi tìmi pøípady kdy se to stalo naopak normálnì drží bez náznakù vybíjení i pøi delším odstavení auta (napø. auto 14dní v garáži). Taky jsem nikdy, když jsem to zrovna mìøil, žádný nežádoucí odbìr z baterie nezjistil. Zajímavý je že podobné náhodné vybití bez zjevných pøíèin se už cca 2x stalo známému který má Zafiru B (obì to jsou vlastnì technicky stejná auta)
Je to 14 dní, v podstatě těsně po začátku karantény - ten první víkend. V pondělí ráno jsem málem neodjel do práce, protože mi v autě nejspíš vinou mrazivý noci odpadnul ze skla přísavkovej držák telefonu a při pádu zmáčknul levou páčku pod volantem = rozsvítil levý obrysovky na autě a číslovky. Už při příchodu k autu jsem viděl, že levá obrysovka svítí, i když já ji nezapínal - a měl jsem neblahý tušení. Centrál mi sice normálně odemknul, kontrolky se rozsvítily, ale baterka už neměla dost šťávy na to protočit motor startérem. Nakopnul jsem přes kabely od náhodně projíždějící ovce (paní sice namítala, že to neumí, ale stačilo jí slíbit, že mi stačí jen aby najela levým blatníkem k Drobkovu čumáku, nevypínala motor a odjistila svoji kapotu, že zbytek obstarám bez problému sám) a dojel necelý 4 kiláky do práce - baterka se tím dobila natolik dostatečně, že odpoledne sice vychladlý, ale ne zmrzlý auto normálně nastartovalo. Po dojetí domů šla baterka na NEPROCESOROVOU nabíječku až do rána - odpojoval jsem ji při svorkovým napětí asi 15,5V, takže ještě ne "nahipanou do běla". Nabíjecí proud indikoval měřák zvečera na cca 7,5A, k ránu už jen asi 2,5A. Samotná příčina vybití baterky mě ale hodně překvapila ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Když jem měl ještě Feldu, tak jsem tam měl nějakej dodělanej dálkáč Jablotron a ten žral asi 50mA.
A taky jsem tam měl autorádio, to mělo vyndavací panýlek, ten když jsem nevyndal, tak to baštilo dalších 80mA.
Když jsem to koupil, tak jsme jeli na týden na hory a když jsme dorazili na parkoviště, tak už jsem to nenatočil.
A taky jsem tam měl autorádio, to mělo vyndavací panýlek, ten když jsem nevyndal, tak to baštilo dalších 80mA.
Když jsem to koupil, tak jsme jeli na týden na hory a když jsme dorazili na parkoviště, tak už jsem to nenatočil.