Vadná autobaterie - jak přeměřit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#46 Příspěvek od BOBOBO »

Ano .

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#47 Příspěvek od rnbw »

Ano, nieco sa tam prerusi. Mne odisla po 8 rokoch - rano som normalne prisiel do roboty a ked som chcel odist, tak namiesto startovania vsetko zhaslo.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#48 Příspěvek od danhard »

To se mi stalo dvakrát, baterie po opravě auta v servisu, kde jí měli odpojenou, ztratila kapacitu.
Vždy byl v prdeli krajní + článek a popraskaný hřebínek připojení.
Baterie byla stará 2 a 4 roky, auto Favorit, Felicie.
Teď mám Octavii I 1.6, spravuji si jí sám, baterka je tam 10 let a nemá nejmenší problém :)
Spotřebu mám po samodomoúpravách asi 6,5 na popojíždění do krámu 5km a asi 5,8l/100km 180km trase s dálnicí a celkovým průměrem 80km/h, když jedu na dálnici 150, tak se dostanu přes 90km a v průměru na 6,3l, je to asi tak 15 minut k dobru :)
Je to asi o 0,5l míň, než když to bylo nový, tu trasu 180km jsem jel asi 100x.

Pro BOBOBO, vůbec si nemyslím, že by to pojebali ti automontéři :lol:

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Hape »

Taky mi takhle náhle umřela baterka, strá asi 9 let. Přijel sem tenkrát na oběd a po obědě už sem nenastartoval.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#50 Příspěvek od sr71 »

Tak se mi opìt náhle vybila baterie v autì, po tom co auto cca 4 dny stálo. Zajímavé, ta baterie byla zakoupena cca pøed 14 mìsíci takže je ještì záruce, zkusím ji pøipojit k nabíjeèce a uvidím. Zatím jsem mìøil zda není nìjaký nežádoucí klidový odbìr v autì a zdá se vše ok, vèetnì dobíjení. Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a mìøil kleš￾ákem nabíjecí proud do baterie pøi volnobìžných otáèkách motoru a namìøil jsem cca 8-9A, není to nìjak moc nebo je to normální?

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#51 Příspěvek od tomasjedno »

Kolegovi dělalo jedno celkem nové Volvo to, že po dojetí do garáže a zhasnutí motoru se za chvíli (to už od něj kolega odešel) zapnul větrák na chladiči - a občas se pak nevypnul, až do úplného vybití baterky.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#52 Příspěvek od BOBOBO »

Měls přidat plyn a měřit . Co je to volnoběh , co je to péro ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#53 Příspěvek od EKKAR »

sr71 píše:...Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a měřil klešťákem nabíjecí proud do baterie při volnoběžných otáčkách motoru a naměřil jsem cca 8-9A, není to nějak moc nebo je to normální?
Je to úplně normální, obzvlášť při úplně vybitý baterce. Kdybys ve stejný situaci přišlápnul plyn a měřil proud do baterky při nějakejch 2500RPM na klikovce, asi by ses polekal - takhle vytřískaná baterka je schopná žrát z alternátoru jakožto relativně tvrdýho zdroje napětí klidně i několik desítek ampér. Jediný co jí při tom hrozí je zvýšená sulfatizace desek, protože se při takovým proudu prudce ohřeje elektrolyt. Přebití jí nehrozí, pokud správně funguje regulátor a napětí na alťasu nepřekročí 14,5V. Jak se totiž začne vlivem rostoucího náboje zvyšovat vlastní elektromotorický napětí baterky, klesá rozdíl napětí, kterej určuje proud tekoucí imprdelancí obvodu alternátor - vodiče - baterka - kostra. Proud baterkou tak poměrně rychle, v čase v řádu desítek minut, klesne na hodnoty obvyklejší při dobíjení mimo auto (5-10A) a dál postupně klesá.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
miroja
Příspěvky: 1779
Registrován: 28 úno 2006, 01:00
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

#54 Příspěvek od miroja »

sr71 píše:Tak se mi opět náhle vybila baterie v autě, po tom co auto cca 4 dny stálo...
Autoradio mas povodne, alebo si ho menil za nejake komercne?

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#55 Příspěvek od sr71 »

autoradio je tam originální

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#56 Příspěvek od vasekpetr1 »

sr 71: nenašel jsem, co vlastníš za auto, ale zkontroluj i ty různě "zašité" žárovky osvětlení (třeba v kufru nebo v odkládací skříňce před spolujezdcem), co se vypínají koncákem, ten únavou už nevypíná a svítí do úplného vybití. Některá auta mají odstavení těchto osvětlení po čase, ale chce to zkontrolovat. Už jsem to v mé "béčkové Zafiře zažil, že v odkládací skříňce se vlivem přechodového odporu vytavil koncák žárovky, ten se posunul a nevypínal. Skončilo to vybitím baterky.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#57 Příspěvek od sr71 »

Jedná se v mém pøípadì o Opel Astra H, bude to dost možná nìco takovýho co píšeš, protože baterie se mi už nìkolikrát náhodnì vybila bez dalších jasných souvislostí. A mezi tìmi pøípady kdy se to stalo naopak normálnì drží bez náznakù vybíjení i pøi delším odstavení auta (napø. auto 14dní v garáži). Taky jsem nikdy, když jsem to zrovna mìøil, žádný nežádoucí odbìr z baterie nezjistil. Zajímavý je že podobné náhodné vybití bez zjevných pøíèin se už cca 2x stalo známému který má Zafiru B (obì to jsou vlastnì technicky stejná auta)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#58 Příspěvek od EKKAR »

Je to 14 dní, v podstatě těsně po začátku karantény - ten první víkend. V pondělí ráno jsem málem neodjel do práce, protože mi v autě nejspíš vinou mrazivý noci odpadnul ze skla přísavkovej držák telefonu a při pádu zmáčknul levou páčku pod volantem = rozsvítil levý obrysovky na autě a číslovky. Už při příchodu k autu jsem viděl, že levá obrysovka svítí, i když já ji nezapínal - a měl jsem neblahý tušení. Centrál mi sice normálně odemknul, kontrolky se rozsvítily, ale baterka už neměla dost šťávy na to protočit motor startérem. Nakopnul jsem přes kabely od náhodně projíždějící ovce (paní sice namítala, že to neumí, ale stačilo jí slíbit, že mi stačí jen aby najela levým blatníkem k Drobkovu čumáku, nevypínala motor a odjistila svoji kapotu, že zbytek obstarám bez problému sám) a dojel necelý 4 kiláky do práce - baterka se tím dobila natolik dostatečně, že odpoledne sice vychladlý, ale ne zmrzlý auto normálně nastartovalo. Po dojetí domů šla baterka na NEPROCESOROVOU nabíječku až do rána - odpojoval jsem ji při svorkovým napětí asi 15,5V, takže ještě ne "nahipanou do běla". Nabíjecí proud indikoval měřák zvečera na cca 7,5A, k ránu už jen asi 2,5A. Samotná příčina vybití baterky mě ale hodně překvapila ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#59 Příspěvek od danhard »

Když jem měl ještě Feldu, tak jsem tam měl nějakej dodělanej dálkáč Jablotron a ten žral asi 50mA.
A taky jsem tam měl autorádio, to mělo vyndavací panýlek, ten když jsem nevyndal, tak to baštilo dalších 80mA.
Když jsem to koupil, tak jsme jeli na týden na hory a když jsme dorazili na parkoviště, tak už jsem to nenatočil.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#60 Příspěvek od robo »

Na starším audi dojel domů a už neodjel, netočil startér, takže buď baterie, ořech u spínací skřínky a nebo startér. Ořech špatný, hezky opálený dva kontakty.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“