Vybíjení baterie
Moderátor: Moderátoři
Vybíjení baterie
Potřeboval bych poradit jak proměřit kabely, z autobaterie a zjistit který z nich mi ji vybíjí. Baterii mi to vybíjí zhruba 0,1 V za 3-4 minuty. Mám digitální voltmetr, ale nevím jak na to.
To chceš jako říct, že ti to vybije za den baterku? Tak to je husté. Odpoj + od baterky a pokud má několik drátů, vřaď tam sériově s jednotlivými dráty ampérmetr-pokud nemá aspoň 10A rozsah,tak to nedělej!!!! Ten co žere nejvíc je ten, co hledáš.
Většina osobních aut má ale 1 nebo 2 dráty na + baterky a tak je lepší, měřit to na pojistkové skříňce-vyděláš pojistku a vřadíš tam ten Ametr-vyhodnocení je stejné.
Já bych zkontroloval altík a startér, ty mají možnost žrát hodně. Jestli tam máš autorádio, zkus ho dát úplně ven-může mít nějakou vadu a žrát pak umí pěkně.
Jo, pokud budeš provádět tato měření nestartovat!!! a Ametr na maximální rozsah!!!. Nejlépe i neotáčet klíček ve spínačce-při všech těchto činnostech ti to bude žrát hodně.
Většina osobních aut má ale 1 nebo 2 dráty na + baterky a tak je lepší, měřit to na pojistkové skříňce-vyděláš pojistku a vřadíš tam ten Ametr-vyhodnocení je stejné.
Já bych zkontroloval altík a startér, ty mají možnost žrát hodně. Jestli tam máš autorádio, zkus ho dát úplně ven-může mít nějakou vadu a žrát pak umí pěkně.
Jo, pokud budeš provádět tato měření nestartovat!!! a Ametr na maximální rozsah!!!. Nejlépe i neotáčet klíček ve spínačce-při všech těchto činnostech ti to bude žrát hodně.
O to mě právě šlo-vytáhnout z něj, jak to probíhá, protože 0,1V za 4 minuty je fak husté! To jsou nějaké 2 hoďky a je po všem což je scifi-jestli jsem to blbě spočítal sorry-stejně je to husté. Pokud je to nad 12V stále je to normál-po vypnutí motoru napětí na baterii vždy lehce klesne-není dobíjená. Tvoje řešení je taky good.
RE.
Špatně jsem se vyjádřil, na + baterie není přidáváno nic neoriginálního, přidával jsem jen třetí brzdové světlo které jsem zapojil na stávající větev od brzdových světel. 100% vím že to rádio není protože jsem ho demontoval s nulovým výsledkem. Jinak na tom autě nic přidávaného nic není. Jo a ty baterky tam mam dvě 80Ah a 72Ah a vybyje je to do 0 za zhruba 35 hodin.
Re.
Je to Ford F250 americkej pickup. Ty baterie jsou propojený mezi sebou a z té jedné to pak jde ke startéru a vlastně do celýho auta. Jedna z nich je úplně nová a ta druhá stará asi půl roku. A tahle závada začala z ničeho nic. A ještě mi to začaqlo přebíjet. Ale jen když přidám plyn, mam v kabině totiž v budíkách i voltmetr. Je možný že by to mohlo souviset s tím že na noc odpojuju - póly z baterií???
jak?
A jak jsou ty baterie propojené? Paralelně? Pak by to ovšem znamenalo, že jedna z nich ti řekla pápá (to dokáže během několika málo hodin po úplném vybití - pak už má svody a neudržíš ji nabitou, současně vybíjí i druhou).
Začal bych návštěvou akuservisu a kontrolou stavu baterek. Rovnou ti tam proměří i funkci regulátoru dobíjení, jestli sis někde neškrtl při odpojování -pólu kabelem a neupražil regulátor nebo diody v altiku.
Pak dej vědět.
Začal bych návštěvou akuservisu a kontrolou stavu baterek. Rovnou ti tam proměří i funkci regulátoru dobíjení, jestli sis někde neškrtl při odpojování -pólu kabelem a neupražil regulátor nebo diody v altiku.
Pak dej vědět.
Chlapi já bych řekl že ty baterky v pikapu má snad do série,néé??
Měřit vybíjení na volty za nějakej čas je pěkná blbost obzvlášť u akumulátoru,který si drží napětí až do ůplného vybití a pak se "zlomí".
Měřit systémem vytahování pojistek se dá,ale pokud je svod někde dřív tak ho takhle nenajde.Jinak se to dělá tak že se vřadí hned u baterky do cestě plusu ampérmetr a postupně se vytahujou pojistky,u které závada zmizí,tam je problém.Ať nám napíše kolik má odběr z baterie a pak se dá radit dál,normální auta se vstřikováním mají odběr kolem 0.5-5mA,při dnešním balastu v autě jsem se setkal už i s hodnotou 60mA.To je pak paráda když člověk odjede na čtrnáct dnů na dovolenou a pak se diví proč mu nejde natočit auto.....
Měřit vybíjení na volty za nějakej čas je pěkná blbost obzvlášť u akumulátoru,který si drží napětí až do ůplného vybití a pak se "zlomí".
Měřit systémem vytahování pojistek se dá,ale pokud je svod někde dřív tak ho takhle nenajde.Jinak se to dělá tak že se vřadí hned u baterky do cestě plusu ampérmetr a postupně se vytahujou pojistky,u které závada zmizí,tam je problém.Ať nám napíše kolik má odběr z baterie a pak se dá radit dál,normální auta se vstřikováním mají odběr kolem 0.5-5mA,při dnešním balastu v autě jsem se setkal už i s hodnotou 60mA.To je pak paráda když člověk odjede na čtrnáct dnů na dovolenou a pak se diví proč mu nejde natočit auto.....
Klídek chlapi,to je nulák...
nojo, ale
V každém případě v sériovém zapojení nedělá dobrotu použití různých akumulátorů (72Ah a 80 Ah), navíc, pokud nejsou od téhož výrobce. A už vůbec nejlepší je, když je jeden starý a jeden nový.
Ještě jsem se to nedověděl: to auto má fakt 24V síť?
Ještě jsem se to nedověděl: to auto má fakt 24V síť?
Na tu informaci právě čekám taky, pak se dá řešit dál. Jak čtu zpátky, tak píše, že z té jedné baterky to jde do celého auta a tak předpokládám, že jsou asi fakt sériově. Každopádně, pokud je jedna hyn, jde to do prdele celé a je vymalováno. Jednou jsem nabíjel baterku a jak jsem ji přenesl do auta, byla zase v pr... Měla nějaký renonc a tak bych řešil novou baterku. Jinak, pokud mu to přebíjí, tak bych novou nekupoval, dokud to nedobíjí správně
zdroje se nesmi spojovaj paralelne jen kdyz nemaji stejnou ampéráž pac pak mezi zdroji protéká znaèný vyrovnávací proud.... ty dve baterky sou podle me do serie a sou tam kvuli staovaní pac 24v to uz neco roztoci a fordi toceji malo.... tam pak staci aby jedna baterie byla v haji a pak uz nedodava a nemuze pres ni tect proud potrebny ke startovani...