Vybíjení baterie
Moderátor: Moderátoři
Vybíjení baterie
Potřeboval bych poradit jak proměřit kabely, z autobaterie a zjistit který z nich mi ji vybíjí. Baterii mi to vybíjí zhruba 0,1 V za 3-4 minuty. Mám digitální voltmetr, ale nevím jak na to.
To chceš jako říct, že ti to vybije za den baterku? Tak to je husté. Odpoj + od baterky a pokud má několik drátů, vřaď tam sériově s jednotlivými dráty ampérmetr-pokud nemá aspoň 10A rozsah,tak to nedělej!!!! Ten co žere nejvíc je ten, co hledáš.
Většina osobních aut má ale 1 nebo 2 dráty na + baterky a tak je lepší, měřit to na pojistkové skříňce-vyděláš pojistku a vřadíš tam ten Ametr-vyhodnocení je stejné.
Já bych zkontroloval altík a startér, ty mají možnost žrát hodně. Jestli tam máš autorádio, zkus ho dát úplně ven-může mít nějakou vadu a žrát pak umí pěkně.
Jo, pokud budeš provádět tato měření nestartovat!!! a Ametr na maximální rozsah!!!. Nejlépe i neotáčet klíček ve spínačce-při všech těchto činnostech ti to bude žrát hodně.
Většina osobních aut má ale 1 nebo 2 dráty na + baterky a tak je lepší, měřit to na pojistkové skříňce-vyděláš pojistku a vřadíš tam ten Ametr-vyhodnocení je stejné.
Já bych zkontroloval altík a startér, ty mají možnost žrát hodně. Jestli tam máš autorádio, zkus ho dát úplně ven-může mít nějakou vadu a žrát pak umí pěkně.
Jo, pokud budeš provádět tato měření nestartovat!!! a Ametr na maximální rozsah!!!. Nejlépe i neotáčet klíček ve spínačce-při všech těchto činnostech ti to bude žrát hodně.
O to mě právě šlo-vytáhnout z něj, jak to probíhá, protože 0,1V za 4 minuty je fak husté! To jsou nějaké 2 hoďky a je po všem což je scifi-jestli jsem to blbě spočítal sorry-stejně je to husté. Pokud je to nad 12V stále je to normál-po vypnutí motoru napětí na baterii vždy lehce klesne-není dobíjená. Tvoje řešení je taky good.
RE.
Špatně jsem se vyjádřil, na + baterie není přidáváno nic neoriginálního, přidával jsem jen třetí brzdové světlo které jsem zapojil na stávající větev od brzdových světel. 100% vím že to rádio není protože jsem ho demontoval s nulovým výsledkem. Jinak na tom autě nic přidávaného nic není. Jo a ty baterky tam mam dvě 80Ah a 72Ah a vybyje je to do 0 za zhruba 35 hodin.
Re.
Je to Ford F250 americkej pickup. Ty baterie jsou propojený mezi sebou a z té jedné to pak jde ke startéru a vlastně do celýho auta. Jedna z nich je úplně nová a ta druhá stará asi půl roku. A tahle závada začala z ničeho nic. A ještě mi to začaqlo přebíjet. Ale jen když přidám plyn, mam v kabině totiž v budíkách i voltmetr. Je možný že by to mohlo souviset s tím že na noc odpojuju - póly z baterií???
jak?
A jak jsou ty baterie propojené? Paralelně? Pak by to ovšem znamenalo, že jedna z nich ti řekla pápá (to dokáže během několika málo hodin po úplném vybití - pak už má svody a neudržíš ji nabitou, současně vybíjí i druhou).
Začal bych návštěvou akuservisu a kontrolou stavu baterek. Rovnou ti tam proměří i funkci regulátoru dobíjení, jestli sis někde neškrtl při odpojování -pólu kabelem a neupražil regulátor nebo diody v altiku.
Pak dej vědět.
Začal bych návštěvou akuservisu a kontrolou stavu baterek. Rovnou ti tam proměří i funkci regulátoru dobíjení, jestli sis někde neškrtl při odpojování -pólu kabelem a neupražil regulátor nebo diody v altiku.
Pak dej vědět.
Chlapi já bych řekl že ty baterky v pikapu má snad do série,néé??
Měřit vybíjení na volty za nějakej čas je pěkná blbost obzvlášť u akumulátoru,který si drží napětí až do ůplného vybití a pak se "zlomí".
Měřit systémem vytahování pojistek se dá,ale pokud je svod někde dřív tak ho takhle nenajde.Jinak se to dělá tak že se vřadí hned u baterky do cestě plusu ampérmetr a postupně se vytahujou pojistky,u které závada zmizí,tam je problém.Ať nám napíše kolik má odběr z baterie a pak se dá radit dál,normální auta se vstřikováním mají odběr kolem 0.5-5mA,při dnešním balastu v autě jsem se setkal už i s hodnotou 60mA.To je pak paráda když člověk odjede na čtrnáct dnů na dovolenou a pak se diví proč mu nejde natočit auto.....
Měřit vybíjení na volty za nějakej čas je pěkná blbost obzvlášť u akumulátoru,který si drží napětí až do ůplného vybití a pak se "zlomí".
Měřit systémem vytahování pojistek se dá,ale pokud je svod někde dřív tak ho takhle nenajde.Jinak se to dělá tak že se vřadí hned u baterky do cestě plusu ampérmetr a postupně se vytahujou pojistky,u které závada zmizí,tam je problém.Ať nám napíše kolik má odběr z baterie a pak se dá radit dál,normální auta se vstřikováním mají odběr kolem 0.5-5mA,při dnešním balastu v autě jsem se setkal už i s hodnotou 60mA.To je pak paráda když člověk odjede na čtrnáct dnů na dovolenou a pak se diví proč mu nejde natočit auto.....
Klídek chlapi,to je nulák...
nojo, ale
V každém případě v sériovém zapojení nedělá dobrotu použití různých akumulátorů (72Ah a 80 Ah), navíc, pokud nejsou od téhož výrobce. A už vůbec nejlepší je, když je jeden starý a jeden nový.
Ještě jsem se to nedověděl: to auto má fakt 24V síť?
Ještě jsem se to nedověděl: to auto má fakt 24V síť?
Na tu informaci právě čekám taky, pak se dá řešit dál.
Jak čtu zpátky, tak píše, že z té jedné baterky to jde do celého auta a tak předpokládám, že jsou asi fakt sériově. Každopádně, pokud je jedna hyn, jde to do prdele celé a je vymalováno. Jednou jsem nabíjel baterku a jak jsem ji přenesl do auta, byla zase v pr... Měla nějaký renonc a tak bych řešil novou baterku. Jinak, pokud mu to přebíjí, tak bych novou nekupoval, dokud to nedobíjí správně ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
zdroje se nesmi spojovaj paralelne jen kdyz nemaji stejnou ampéráž pac pak mezi zdroji protéká znaèný vyrovnávací proud.... ty dve baterky sou podle me do serie a sou tam kvuli staovaní pac 24v to uz neco roztoci a fordi toceji malo.... tam pak staci aby jedna baterie byla v haji a pak uz nedodava a nemuze pres ni tect proud potrebny ke startovani...