Kryty kol, poklice, určení velikosti.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od forbidden »

Já rezervu kontroloval poprvé asi po šesti letech a tlak měla furt cca 2,5 atmosféry. Ale nevylučuju, že ji v servise při nějaké pravidelné prohlídce dofoukali, nejspíš asi jo. Jinak mám plnohodnotný kolo, ty dojezdový se mi nezdají.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak pokud na tom nejedeš přes půl Evropy tak se to asi dá. Když jsem ale měl Escorta (1992), tak ten měl plnohodnotné kolo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:...
Hubený škodovky měly taky takový vyklápěcí lůžko, až "emka" měly jen takovou otočnou páku co to kolo odjistila.
....
Jo, máš recht, užofky měly na rezervu padací skluz, součástí kterýho byla i plechová atrapa předního spojleru. Ten se pravidleně otřískal až na kov, zvohejbal se a pak šíleně reznul, protože nebylo v moci jednotlivce ho zároveň nahoře nad hranou čela odjišťovat a dole chytat, aby s ním váha rezervy netřískla o silnici. Občas jsem na něm viděl gumovej doraz proti otřískání, ale celkově to bylo na h0vn0. Tu otočnou páku a rezervu zastrčenou do "klece" z naohejbaný ocelový kulatiny měly fakt až "emky". Já jezdil s obojím, dokonce jeden čas na střídačku a je to už 15 let co naposledy, tak mi to trošku splývá. Úplně nostalgicky jsem zamáčknul slzu, když nedávno na nějakým dokumentovým kanálu v pořadu "Lovci rachotin" nebo jak se to jmenuje opravovali Anglán a Irčan prastarou oranžově červenou užofku Š-105S podle značek dotaženou na Ostrovy z Uher - chudák ta šádyna měla přesně všecky ty choroby a vady, který jsem si z ní pamatoval a já moh porovnávat, jak se s tím aktéři pořadu poperou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od robo »

Zatím jsem elektrony nesháněl tak že bych to dotáhl do finále. Už jsem i zapomněl rozteč šroubů. Zatím jsem si vystačil s plecháčema. Ty poklice jsou jediný tuning. Nevím tedy co kelly blbne s nabídkou 15", jsem trochu znejistěl.

Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#20 Příspěvek od jirys »

Lidicky koupim 4 poklice na meho scenica 20" za rozumnou cenu ...

Uživatelský avatar
Charos
Příspěvky: 784
Registrován: 16 říj 2009, 02:00
Bydliště: u Chrudimě

#21 Příspěvek od Charos »

Zpět k tématu:
Tyhle kryty z auto kelly mám taky,letos nové, ale předchozí vydržely asi 6 let,je to dobrý materiál

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#22 Příspěvek od Kvicala_r »

Měl sem na OC I koupené hliníkové kryty plecháčů. Bylo to seskládáno z lemu, středu a malého držáku staženého pod třemi šrouby kol. Drželo to výborně a vypadalo velmi hezky. Tehdy sem to našel na aukru. Škoda, že už ta ochranná vrstva po letech (jakýsi druh folie) leze dolů a pod tím to začíná zdatně oxidovat.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#23 Příspěvek od Mysteri »

robo píše:Na renault laguna II mám plecháče a pneu 205/55 R16. Chtěl bych si koupit kryty kol. Jakou velikost, 16palců ? V kel*y jsem si vyhledal vůz ale v nabídce mám 15 palců kryty. Tak jak to je? ...
Puklice musíš vyberať podla rozmeru kolies, ktoré máš na svojom aute. Ak máš R16, tak 16palcové. To, že pri Tvojom modeli tam uviedli iba 15", môže byť spôsobené tým, že u tohto modelu môžu byť predpísané aj R15 (závisí to často podla roku výroby, motorizácie a pod.). Čiže hľadaj puklice 16" (nikde nemusí byť uvedené, že konkrétne na Renault...)
K tomu umiestňovaniu rezervy: prvá generácia Fordu Fiesta IV (r.v.1996) mala rezervu tiež vonku, pri zadnej náprave avšak systém uchytenia (taký priblblý hák) bol istený dlhou, predlhou skrutkou z kufra. Bol to zážitok zápasiť s tou špinou... :evil: Avšak už novšie modely (teraz mám 2005), majú rezervu už vo vnútri (tak, ako spomenul ,,Hubert_79") Genialne to však bolo v OLTCITE. Rezerva, čistučká, pri motore, zdvihák v držiaku pod ňou. Nikdy ma nekakalo, či mám plný kufor... :lol:
EDIT:Ak máš auto z druhej ruky, je možné, že predchádzajúci majiteľ ho ,,vytunil" na R16. Smerodajné je, čo máš napísané vo veľkom techničáku, ak tam nemáš povolené R16, tak máš ešte aj iný problém....
Přílohy
Oltcit.jpg
Naposledy upravil(a) Mysteri dne 03 led 2020, 20:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

Rezervu u motoru nevynalezli rumunský cikáni - tu tam měli i fifáci dokonce u několika typů - skoro tutově to byl Fiat 127 a od něj odvozená Zastava 1100 alias Yugo a další typy, nebo rendály R5. Zase se ale muselo počítat s výparama paliva a s aerosolem oleje, kterej spolu s teplem od motoru gumě spíš škodí než prospívá.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#25 Příspěvek od Mysteri »

Oltcita vymysleli francúzski cigáni z Peugeotu a Citroena. Tí to len dali vyrábať rumunským súkmeňovcom... :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Kazdopadne v normalnom aute nemoze byt okolo motora miesto na nahradne koleso. Znamena to, ze je motorovy priestor zbytocne velky alebo motor zbytocne maly :D

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#27 Příspěvek od Mysteri »

Ale 140km/h nonstop, po dialnici z Popradu do TN,(samozrejme, mimo nedostavaných úsekov) s deravým výfukom, to dalo :lol: Mimochodom: pri 100km/hod, všetko začínalo kmitať, pri 110 kmitalo všetko a od 120km/hod to ustalo a pohodová jazda. Nekecám. Len sa tak nejak divno po mne dívali tí na oktáfkach a BMW, ktoré som obehol a oni potom nasrano obiehali mňa... :lol:

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

Rezervu v motoru měla jen první generace R5, stejně jako R4 a podobný pomsty. Renault 5 od půlky osmdesátek byl z gruntu nové auto s komplet jinou technikou. Francouzi vůbec rádi chodili svou cestou - hevery v motoru a podobně.
Oltcit byl šunt nad šunty - pár let po plyšáku a zmizeli jak pára nad hrncem. Chlastalo to a kvalita zpracování byla otřesná.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#29 Příspěvek od Mysteri »

Chlastalo to iba blbcom. Nad 8l v meste som sa nedostal. Cesta napr. z toho Popradu a pri tej rýchlosti bola za 7l na 100 Neporovnávať so súčasnosťou. Akurát máš pravdu, že to zmizlo. No, keď to tak chutelo ..ferročervom"... :twisted:

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Habesan »

hop píše:Nové elektrony jsou z výroby dobře ošetřené lakováním. Odolné solím - pokud je neodřeš OK.
Tak to platí pro ocelové disky taky.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“