Kryty kol, poklice, určení velikosti.
Moderátor: Moderátoři
Jo, máš recht, užofky měly na rezervu padací skluz, součástí kterýho byla i plechová atrapa předního spojleru. Ten se pravidleně otřískal až na kov, zvohejbal se a pak šíleně reznul, protože nebylo v moci jednotlivce ho zároveň nahoře nad hranou čela odjišťovat a dole chytat, aby s ním váha rezervy netřískla o silnici. Občas jsem na něm viděl gumovej doraz proti otřískání, ale celkově to bylo na h0vn0. Tu otočnou páku a rezervu zastrčenou do "klece" z naohejbaný ocelový kulatiny měly fakt až "emky". Já jezdil s obojím, dokonce jeden čas na střídačku a je to už 15 let co naposledy, tak mi to trošku splývá. Úplně nostalgicky jsem zamáčknul slzu, když nedávno na nějakým dokumentovým kanálu v pořadu "Lovci rachotin" nebo jak se to jmenuje opravovali Anglán a Irčan prastarou oranžově červenou užofku Š-105S podle značek dotaženou na Ostrovy z Uher - chudák ta šádyna měla přesně všecky ty choroby a vady, který jsem si z ní pamatoval a já moh porovnávat, jak se s tím aktéři pořadu poperou.Hubert_79 píše:...
Hubený škodovky měly taky takový vyklápěcí lůžko, až "emka" měly jen takovou otočnou páku co to kolo odjistila.
....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Měl sem na OC I koupené hliníkové kryty plecháčů. Bylo to seskládáno z lemu, středu a malého držáku staženého pod třemi šrouby kol. Drželo to výborně a vypadalo velmi hezky. Tehdy sem to našel na aukru. Škoda, že už ta ochranná vrstva po letech (jakýsi druh folie) leze dolů a pod tím to začíná zdatně oxidovat.
Puklice musíš vyberať podla rozmeru kolies, ktoré máš na svojom aute. Ak máš R16, tak 16palcové. To, že pri Tvojom modeli tam uviedli iba 15", môže byť spôsobené tým, že u tohto modelu môžu byť predpísané aj R15 (závisí to často podla roku výroby, motorizácie a pod.). Čiže hľadaj puklice 16" (nikde nemusí byť uvedené, že konkrétne na Renault...)robo píše:Na renault laguna II mám plecháče a pneu 205/55 R16. Chtěl bych si koupit kryty kol. Jakou velikost, 16palců ? V kel*y jsem si vyhledal vůz ale v nabídce mám 15 palců kryty. Tak jak to je? ...
K tomu umiestňovaniu rezervy: prvá generácia Fordu Fiesta IV (r.v.1996) mala rezervu tiež vonku, pri zadnej náprave avšak systém uchytenia (taký priblblý hák) bol istený dlhou, predlhou skrutkou z kufra. Bol to zážitok zápasiť s tou špinou... Avšak už novšie modely (teraz mám 2005), majú rezervu už vo vnútri (tak, ako spomenul ,,Hubert_79") Genialne to však bolo v OLTCITE. Rezerva, čistučká, pri motore, zdvihák v držiaku pod ňou. Nikdy ma nekakalo, či mám plný kufor...
EDIT:Ak máš auto z druhej ruky, je možné, že predchádzajúci majiteľ ho ,,vytunil" na R16. Smerodajné je, čo máš napísané vo veľkom techničáku, ak tam nemáš povolené R16, tak máš ešte aj iný problém....
Naposledy upravil(a) Mysteri dne 03 led 2020, 20:12, celkem upraveno 1 x.
Rezervu u motoru nevynalezli rumunský cikáni - tu tam měli i fifáci dokonce u několika typů - skoro tutově to byl Fiat 127 a od něj odvozená Zastava 1100 alias Yugo a další typy, nebo rendály R5. Zase se ale muselo počítat s výparama paliva a s aerosolem oleje, kterej spolu s teplem od motoru gumě spíš škodí než prospívá.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ale 140km/h nonstop, po dialnici z Popradu do TN,(samozrejme, mimo nedostavaných úsekov) s deravým výfukom, to dalo Mimochodom: pri 100km/hod, všetko začínalo kmitať, pri 110 kmitalo všetko a od 120km/hod to ustalo a pohodová jazda. Nekecám. Len sa tak nejak divno po mne dívali tí na oktáfkach a BMW, ktoré som obehol a oni potom nasrano obiehali mňa...
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Rezervu v motoru měla jen první generace R5, stejně jako R4 a podobný pomsty. Renault 5 od půlky osmdesátek byl z gruntu nové auto s komplet jinou technikou. Francouzi vůbec rádi chodili svou cestou - hevery v motoru a podobně.
Oltcit byl šunt nad šunty - pár let po plyšáku a zmizeli jak pára nad hrncem. Chlastalo to a kvalita zpracování byla otřesná.
Oltcit byl šunt nad šunty - pár let po plyšáku a zmizeli jak pára nad hrncem. Chlastalo to a kvalita zpracování byla otřesná.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!