Ukazatel množství oleje
Moderátor: Moderátoři
Ukazatel množství oleje
Zdravím:)
Neřešil někdo nějaký ukazatel na množství oleje? Nebo něco koupit na ebay, ale co funguje a vydrží to..
Jde o olej v motoru(motor stroker se šnekem)tak si občas přicucne, dolevám cca 0,5l na 3000. - chci se držet na horní hranici. V okruhu je chladič
A rád bych to víc pod kontrolou. Když bych někde vzal za vanu a nebo poškodil chladič. Kontrolka na tlak je už pozdě.
Představa: 3 led - ok, kontrola, pod limitem(nastaveno nad spodní hranici)
Chápu že za jízdy hladina nebude klidná.
Nenapadá mě jak to dodělat z auta co na to má čidlo, ale je to vždy na ECU a to je pro doděláni nereálné.
Snad je dobře zařazeno.
Díky
Neřešil někdo nějaký ukazatel na množství oleje? Nebo něco koupit na ebay, ale co funguje a vydrží to..
Jde o olej v motoru(motor stroker se šnekem)tak si občas přicucne, dolevám cca 0,5l na 3000. - chci se držet na horní hranici. V okruhu je chladič
A rád bych to víc pod kontrolou. Když bych někde vzal za vanu a nebo poškodil chladič. Kontrolka na tlak je už pozdě.
Představa: 3 led - ok, kontrola, pod limitem(nastaveno nad spodní hranici)
Chápu že za jízdy hladina nebude klidná.
Nenapadá mě jak to dodělat z auta co na to má čidlo, ale je to vždy na ECU a to je pro doděláni nereálné.
Snad je dobře zařazeno.
Díky
Naposledy upravil(a) Kolda dne 29 led 2020, 19:13, celkem upraveno 1 x.
Co je to motor se šnekem?Máš namysli šroubovej kompresor?
K tomu oleji asi tak.Za 3000km (mil) si to budeš muset holt kontrolovat ručně.Zase to neni 0,5l na 100km abys to neuhlídal.Tohle se u aut řeší přes "budíky" který hlásej nízkou hladinu a nízkej tlak.Těžko se to ale asi dá napodobit.
Jinak tě samozřejmě chápu.Neni to tuctovej motor, kterej seženeš na vrakárně, a nechceš o něj přijít.
K tomu oleji asi tak.Za 3000km (mil) si to budeš muset holt kontrolovat ručně.Zase to neni 0,5l na 100km abys to neuhlídal.Tohle se u aut řeší přes "budíky" který hlásej nízkou hladinu a nízkej tlak.Těžko se to ale asi dá napodobit.
Jinak tě samozřejmě chápu.Neni to tuctovej motor, kterej seženeš na vrakárně, a nechceš o něj přijít.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Tak olej můžeš měřit jednorázově, před startem.
Nejideálnější by byl hladinoměr rezonanční, s vidličkou, může pracovat v agresivním prostředí i při vysokých teplotách, případný zanesení mu nevadí, jenže stojí tisíce a na výstupu má buď 0, nebo 1, takže bys potřeboval aspoň 3, ale mrňavoučký a těsně nad sebou.
Taky by šel plovák s feritem, co se podle hladiny zasouvá do cívky, ale nesměly by se na stěnách měřicí trubičky dělat usazeniny, který by ho zablokovaly a musel by bejt v klikovce tutově atmosférickej tlak.
Ultrazvuk asi kvůli agresivnímu prostředí ne, optika kvůli viskozitě oleje by nemusela fungovat dobře, leda bys snímal průsvitnost vůči plováku.
Ve všech případech se počítá s tím, že z klikovky vytáhneš extra fajfku ven.
Na průmyslový měřáky moc nečum, začínaj na tisících a končej na desetitisících.
Měření odporu/kapacity taky nebude použitelný vzhledem ke změně vlastností při znečištění/opotřebení oleje.
Nejideálnější by byl hladinoměr rezonanční, s vidličkou, může pracovat v agresivním prostředí i při vysokých teplotách, případný zanesení mu nevadí, jenže stojí tisíce a na výstupu má buď 0, nebo 1, takže bys potřeboval aspoň 3, ale mrňavoučký a těsně nad sebou.
Taky by šel plovák s feritem, co se podle hladiny zasouvá do cívky, ale nesměly by se na stěnách měřicí trubičky dělat usazeniny, který by ho zablokovaly a musel by bejt v klikovce tutově atmosférickej tlak.
Ultrazvuk asi kvůli agresivnímu prostředí ne, optika kvůli viskozitě oleje by nemusela fungovat dobře, leda bys snímal průsvitnost vůči plováku.
Ve všech případech se počítá s tím, že z klikovky vytáhneš extra fajfku ven.
Na průmyslový měřáky moc nečum, začínaj na tisících a končej na desetitisících.
Měření odporu/kapacity taky nebude použitelný vzhledem ke změně vlastností při znečištění/opotřebení oleje.
Naposledy upravil(a) MetalGod dne 29 led 2020, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Hele, jaká je tepelná vodivost oleje? Hádám, že hrozná, ale přece jen nějaká - co takhle v něm při maximální hladině utopit 3 maličký pozistory nad sebou, do každýho z nich pustit konstantní proud takový intenzity, aby měly vyšší teplotu jak olej za provozu, a měřit na nich napětí? Jak bude olej odebírat část tepla, pozistor se tolik nezahřeje, bude mít menší odpor a tím pádem nižší napětí, než kdyby byl na luftě.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Jestli je výstup analogovej, tak na co Ardchujíno? Na to by mohly stačit dva tři komparátory, v případě obdélníkovýho výstupu s proměnlivou frekvencí pak předřazenej integrátor co by jednoduchej převodník f/U.
Kolik takovej snímač může stát? Přes litra určitě. A s nejasnou životností.
Kolik takovej snímač může stát? Přes litra určitě. A s nejasnou životností.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
U všech aut? Jasně, může tam bejt digitální výstup, ale taky nemusí, může současně měřit teplotu, ale taky nemusí.
Ale to je jedno, protože zrovna takováhle sranda pár litrů může stát, což je jistě odrazující na pokus, kterej nemusí vyjít.
Ale to je jedno, protože zrovna takováhle sranda pár litrů může stát, což je jistě odrazující na pokus, kterej nemusí vyjít.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill