Ukazatel množství oleje

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kolda
Příspěvky: 154
Registrován: 25 zář 2013, 02:00

Ukazatel množství oleje

#1 Příspěvek od Kolda »

Zdravím:)

Neřešil někdo nějaký ukazatel na množství oleje? Nebo něco koupit na ebay, ale co funguje a vydrží to..

Jde o olej v motoru(motor stroker se šnekem)tak si občas přicucne, dolevám cca 0,5l na 3000. - chci se držet na horní hranici. V okruhu je chladič

A rád bych to víc pod kontrolou. Když bych někde vzal za vanu a nebo poškodil chladič. Kontrolka na tlak je už pozdě.

Představa: 3 led - ok, kontrola, pod limitem(nastaveno nad spodní hranici)

Chápu že za jízdy hladina nebude klidná.
Nenapadá mě jak to dodělat z auta co na to má čidlo, ale je to vždy na ECU a to je pro doděláni nereálné.

Snad je dobře zařazeno.

Díky
Naposledy upravil(a) Kolda dne 29 led 2020, 19:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

Co je to motor se šnekem?Máš namysli šroubovej kompresor?
K tomu oleji asi tak.Za 3000km (mil) si to budeš muset holt kontrolovat ručně.Zase to neni 0,5l na 100km abys to neuhlídal.Tohle se u aut řeší přes "budíky" který hlásej nízkou hladinu a nízkej tlak.Těžko se to ale asi dá napodobit.
Jinak tě samozřejmě chápu.Neni to tuctovej motor, kterej seženeš na vrakárně, a nechceš o něj přijít.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Kolda
Příspěvky: 154
Registrován: 25 zář 2013, 02:00

#3 Příspěvek od Kolda »

Mám obavu hlavně o nějaký únik. Když by náhodou ta vana. Viděl jsem čidla co na dně vám, ale zapojení jde do ECU a má to jen 3 dráty.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#4 Příspěvek od MetalGod »

Tak olej můžeš měřit jednorázově, před startem.
Nejideálnější by byl hladinoměr rezonanční, s vidličkou, může pracovat v agresivním prostředí i při vysokých teplotách, případný zanesení mu nevadí, jenže stojí tisíce a na výstupu má buď 0, nebo 1, takže bys potřeboval aspoň 3, ale mrňavoučký a těsně nad sebou.
Taky by šel plovák s feritem, co se podle hladiny zasouvá do cívky, ale nesměly by se na stěnách měřicí trubičky dělat usazeniny, který by ho zablokovaly a musel by bejt v klikovce tutově atmosférickej tlak.
Ultrazvuk asi kvůli agresivnímu prostředí ne, optika kvůli viskozitě oleje by nemusela fungovat dobře, leda bys snímal průsvitnost vůči plováku.
Ve všech případech se počítá s tím, že z klikovky vytáhneš extra fajfku ven.
Na průmyslový měřáky moc nečum, začínaj na tisících a končej na desetitisících.
Měření odporu/kapacity taky nebude použitelný vzhledem ke změně vlastností při znečištění/opotřebení oleje.
Naposledy upravil(a) MetalGod dne 29 led 2020, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Tak je to možný.Pokud to bylo nějaký modernější auto, tak maj i měření kvality oleje a to už opravdu půjde přes ECU.
Myslim si že mít obavy z úniku ojeje je asi zbytečná.To bys musel tu vanu někde urvat a to bys hned věděl :wink:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#6 Příspěvek od MetalGod »

Jo. Kdybys urval vanu za jízdy, hned bys to poznal na zadním okýnku (jako že se mi to stalo; ale protože jsem měl místo oleje aditiva, dojel jsem nasucho) :D
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZdenekHQ »

Molyko do leteckých motorů po dědovi? :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

Ultrazvuk by byl perfektní ale čidlo by muselo bejt z venku, jenže to takhle nefunguje.Změřilo by to jen tloušťku vany a ne hladinu.
To je prekérní situace.Těžko něco vymyslíme.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#9 Příspěvek od MetalGod »

Ne, jen mi to moc chlastalo normální olej, už byly kroužky v prdeli. A protože jsem v tý době přestal chlastat a nevěděl, co s prachama, tak jsem do toho místo oleje dolejval aditiva :D
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#10 Příspěvek od MetalGod »

Hele, jaká je tepelná vodivost oleje? Hádám, že hrozná, ale přece jen nějaká - co takhle v něm při maximální hladině utopit 3 maličký pozistory nad sebou, do každýho z nich pustit konstantní proud takový intenzity, aby měly vyšší teplotu jak olej za provozu, a měřit na nich napětí? Jak bude olej odebírat část tepla, pozistor se tolik nezahřeje, bude mít menší odpor a tím pádem nižší napětí, než kdyby byl na luftě.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#11 Příspěvek od misocko »

moja O3 ma tento snimac ultrazvukovy (ak sa nemylia navody)
uz len k tomu arduino a vyhodnotenie :D

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#12 Příspěvek od MetalGod »

Jestli je výstup analogovej, tak na co Ardchujíno? Na to by mohly stačit dva tři komparátory, v případě obdélníkovýho výstupu s proměnlivou frekvencí pak předřazenej integrátor co by jednoduchej převodník f/U.
Kolik takovej snímač může stát? Přes litra určitě. A s nejasnou životností.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Kolda
Příspěvky: 154
Registrován: 25 zář 2013, 02:00

#13 Příspěvek od Kolda »

Díky za pomoc. Vypadá to dost složitě na dodělání. 😁 Vydrželo to do teď, tak to vydrží dál.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#14 Příspěvek od misocko »

MetalGod píše:Jestli je výstup analogovej, tak na co Ardchujíno?
v nejakom "manuali" motora som sa dozvedel ze vystup je PWM , kedze to vysiela teplotu aj hladinu po jednom kabli, tak to asi nebude cista PWM ale nejaky druh komunikacie, dalej som nepatral.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#15 Příspěvek od MetalGod »

U všech aut? Jasně, může tam bejt digitální výstup, ale taky nemusí, může současně měřit teplotu, ale taky nemusí.
Ale to je jedno, protože zrovna takováhle sranda pár litrů může stát, což je jistě odrazující na pokus, kterej nemusí vyjít.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Odpovědět

Zpět na „Poradna“