Kolik Vám to v zimě žere ?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#31 Příspěvek od p32 »

mirku píše:
p32 píše: ... chtělo by to doplnit otázku i o ten zbytek. Tzn. za jakých podmínek a za jaké prachy? ...
... můžeš to prosím vysvětlit ?
Tak koupíš nového nafťáka za stejné prachy jako stejného nového benzíňáka? Jaké jsou ceny oprav po 5, 8, 15 letech? Jezdí to jen ve městě nebo jen na dálnici?
Občas slyším o výhodné koupi staršího nafťáka (dost záleží podle značky) a potom nářek nad opravami, které na něho čekaly. Ale taky jsem viděl výhodnou koupi fábky v benzíně, výměnu baterie potom za 4 dny, randál od výfuku dole a jak jsem sledoval, tak opravy budou pokračovat.
Taky záleží na to, kolik se ročně najede. Od toho se odvíjí ceny dalšího servisu.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#32 Příspěvek od Michal22 »

Tomasjedno - já jsem žil v tom, že u nafťáku jsou nižší otáčky způsoben odlišným způsobem expanze v cyklu (u benzínu dojde k zapálení jiskrou, stlačená směs shoří /skoro/ hned, osová rychlost pístu je vysoká. U nafty dojde jakoby k postupnému shoření směsi, která vznikla vstříknutím nafty do stlačeného vzduchu, díky tomu je osová rychlost pístu nižší).
Způsobeno je to myslím nejen rozdílným způsobem přípravy směsi a rozdílným způsobem zapálení, ale i jinou rychlostí hoření směsi benzínu se vzduchem proti rychlosti hoření směsi nafty se vzduchem.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#33 Příspěvek od tomasjedno »

Rychlost hoření s rychlostí pístu nijak nesouvisí, ostatně k zapálení směsi dochází poblíž horní úvratě pístu, kdy tento téměř stojí.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#34 Příspěvek od MetalGod »

Hele, jaká zima se tady jako řeší? :lol:
V zimě, když jsou teda mrazy, mi to taky chlastá o něco víc, hlavně na couračkách (do 10km), to si vezme 11/100, v létě 10/100, ale na delších vzdálenostech, třeba 50km, si vezme 7-8/100 (nevím, kdo tady pláče, že má spotřebu 5-6/100 :lol:). Tak ono je to logický, v zimě jsou provozní maziva hustší, takže kladou větší odpor, to je normální, aby nekladly, musej mít čas na prohřátí.
Ale co jsem si všimnul - zajímavý je, že můj 20letej dědek (Mondeo Mk2 2.0i 16V) chlastá jak o 6 let novější Pežžžotek 307SW v jednašestce (taky benzín), jen je s ním kvůli vyššímu výkonu a krouťáku mnohem větší sranda (ta jednašestka je zoufale líná na to, že má mít 80kW).
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Hubert_79 »

Mám Forda Fusiona 1,4 s 59kW a stabilně mi žere 5,7-6,5l na 100km. Jezdím spíš delší trasy, než nějaké popojížděčky kolem komína.
Před tím jsem měl Escorta (1992) 1,8 s 77kW a ten mi žral tak o litr víc. Když byl ale v pytli termostat, tak to chlastalo kolem 10l na 100km.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#36 Příspěvek od Sandal »

1.6 80kW je sračka i 206ce, mnohem lehčím autě.
Já jsem tada spíš na ty diesely.Líbí se mi ten ukrutnej zátah. V 1800 otáčkách mít u 1.9 PD přes 400Nm a 150ti HP po čipu je labůžo.Spotřeba furt kolem 6-7 litrů je pohoda.Já teda čip nemám ale svezl jsem se :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#37 Příspěvek od PixelOrgy »

Michal22 píše: Ale osobně nejsem zastánce toho, čemu se říká defenzívní jízda.
Ono třeba když někdo přijíždí pomalu ke křižovatce s červenými světly, myslí si, že má čas, všechno si načasuje, tak si neuvědomuje, že všichni za ním nejedou ve stejném směru.
A pokud teda já (jako za ním jedoucí) kvůli jeho pomalé jízdě nemůžu najet do odbočovacího pruhu ve směru doleva ještě předtím, než se mění směry, tak si kvůli jeho pomalé jízdě musím počkat další celý cyklus křižovatky (protože jsem tam nebyl včas, smyčka v asfaltu nezdetekovala vozidlo stojící v odbočovacím pruhu doleva, vůbec nepustí zelenou šipku pro tento směr).
Typicky na křižovatce Řípská/Tuřanka.
A je zajímavé, kolik lidí jezdí defenzívně (pomalu) v těch mlhách a dešti, co jich tady na jihu Moravy bylo v poslední době hodně, ale ani si neráčí pustit potkávací světla, jedou jen na denní svícení.
To je strasny peklo, presne... A zacinam si vsimat nove (jeste 🤐) mody, kdy lidi s hybridem (nejcasteji vidam Toyotu C-HR) zrejme "rekuperuji" a od semaforu k semaforu jedou pomalu samospadem... co se deje za nima nezajem, asi aby se pak vecer mohli v hospode chlubit, ze se jim povedl prumer 3.764856637l/100km...

Jinak spotrebu sleduju semtam jen na dlouhej trasach kvuli planovani, ve meste vubec...

Uživatelský avatar
alikes
Příspěvky: 14
Registrován: 29 kvě 2010, 02:00

#38 Příspěvek od alikes »

EKKAR píše:
termit256 píše:...
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Tesat. Bohužel, dnešní výroba pod ekofašounským €urohujerským diktátem Brusele nic jinýho neprodukuje, než auta s motorama do sekačky a s palubníma vejbavama vysloveně podporujícíma jizdu stylem brzda provozu ...
Takže za to že se někdo neumí udržet na silnici nebo ve svém pruhu může ten kdo se v něm udrží a přizpůsobí svou jízdu stavu vozovce a svým zkušenostem. Karle, to je opravdu logika hodná tobě :roll:

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#39 Příspěvek od termit256 »

Kdyz te zene srani a jedes zrovna za takovym setrilkem, dostanes na loudani zcela jiste jiny nahled :-)

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#40 Příspěvek od PixelOrgy »

:-D :-D No muzu ti rict, ze obcas to muze byt adrenalin i na prazdne dalnici... V Nemecku ty benzinky nemaji zdaleka tak nahusto, jak tady... A takovy kafe s mlikem nasledovany brzkym odjezdem z one benzinky umi vyrobit spoustu ledovyho potu :-D :-D

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#41 Příspěvek od termit256 »

Ono ani u tech dojezdu na neutral ke krizovatkam se v globalu nic neusetri. Usetri mozna ten louda co jede prvni, ale ostatni spotrebuji o to vic, protoze pokud nemaji byt rozestupy mezi auty pul kilaku, musi ti ostatni neustale brzdit nebo akcelerovat aby se trefili do zpomalujici rychlosti sneka a udrzeli si normalni odstup. Pokud by jel ustalenou rychlosti a pred krizovatkou proste zabrzdil, jedou tak vcelku bez problemu vsichni za nim.
Taky pri vjizdeni na hlavni je jedna radost, kdyz se takovych defenzivnich jezdcu najde par za sebou. Rozestupy jak prase, presne na hrane toho kdy se mu tam vlezes aby nemusel prilis brzdit. Kdyz takhle stojis na krizovatce 5 minut, tak uz to tam po case nekomu vpalis i za cenu toho ze bude muset pribrzdit. Pokud by jeli normalne za sebou, vzdy se nejake okno vytvori kdy muzes v klidu vjet na hlavni nebo z ni odbocit doleva. Dalsi problem je, ze loudove obvykle cumi vsude mozne jen ne pred sebe ukolebani "bezpecnou a pomalou" jizdou a pokud jim tam nekdo vpali, nestihnou zareagovat. Podle mne je prehnane defenzivni jizda stejne sobecke a nebezpecne chovani jako to co predvadi lepici a zavodnici. Jen narozdil od nich si to neuvedomuji, protoze nevidi jake problemy tim pusobi kolem sebe vsem ostatnim.

Uživatelský avatar
msar
Příspěvky: 253
Registrován: 22 dub 2006, 02:00
Bydliště: Hradec Králové

#42 Příspěvek od msar »

Dám příklad od nás z HK: Na světelné křižovatce najedu na městský okruh, po 450m je semafor. Když se loudám 30kmh v pravém pruhu a přesně při příjezdu k semaforu padne zelená tak jen přidám plyn a pokračuju bez zastavení, nebo jako ostatní, co musí jet v levém pruhu min 60kmh, pak zastavit a čekat na zelenou a než se rozjedou, je loudal daleko před nimi. Co je lepší?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#43 Příspěvek od p32 »

Prostě nekecat, chodit častěji a zavčas na záchod a hlavně se přizpůsobit provozu než tě chytnou. :lol:

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#44 Příspěvek od termit256 »

Ty vlny na semaforech jsou serizeny na 50km/hod. Kdyz jedes 30, projedes ty, ale uz temer nikdo za tebou. Nadavky kterymi te castuji lidi za tebou bys slyset urcite nechtel :-)
Taky pokud chce nekdo vjet na hlavni mimo semafor, prejit ulici apod. ceka ze se pri cervene vytvori mezi auty mezera. Pokud ji rozpliznes sneci jizdou, chudaci bud cekaji na nekoho kdo se neboji pouzit brzdu, nebo ztrati nervy a vpali to pred tebe. Jsi typicky priklad toho co jsem psal vyse, vubes si neuvedomujes jakou pakarnu delas lidem v tvem okoli.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#45 Příspěvek od MetalGod »

Kecy, ne všude, třeba Havlbrod musíš proletět šedesátkou, abys projel vlnu, Pardubice skoro to samý. A někde ani ta zelená vlna nefunguje, nebo musíš jet třicítkou.
Mimochodem, vy, co se rozjíždíte jak se dvěma tunama kamení v kufru - když na to šlápnete a budete řadit při obvyklých rychlostech, na jednotku vzdálenosti budete mít stejnou spotřebu, jako když se plynu hystericky bojíte. Nečumte na okamžitou spotřebu, ale na průměrnou! Rozdíl? Protože na silnici nejste sami a ani není vaše, nikoho za sebou nebudete brzdit.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“