Tesla NC 430
Moderátor: Moderátoři
- Petr98_2010
- Příspěvky: 33
- Registrován: 11 kvě 2010, 02:00
Tesla NC 430
Dobrý večer.
Rekněte mi prosím jaký kondenzátor má být v tomto gramofonu.V návodu je 47k ale 100V, a to nejde.V mém gramofonu byl 220n ale není na něm napětí.Předchozí majitel evidentně kondík měnil,to nebyla tovární práce.
Možná v návodu chybí jedna nula a správná hodnota max.napětí je 1000V.
Myslím ten velký kondenzátor pro posun fáze.
Dík za odpověď.
Rekněte mi prosím jaký kondenzátor má být v tomto gramofonu.V návodu je 47k ale 100V, a to nejde.V mém gramofonu byl 220n ale není na něm napětí.Předchozí majitel evidentně kondík měnil,to nebyla tovární práce.
Možná v návodu chybí jedna nula a správná hodnota max.napětí je 1000V.
Myslím ten velký kondenzátor pro posun fáze.
Dík za odpověď.
- Petr98_2010
- Příspěvky: 33
- Registrován: 11 kvě 2010, 02:00
Dík za odpověď, jenže já tam mám motorek bez označení typu ale je na něm přelepka s jakýmsi stylisovaným písmenem B a podle toho se snad dá usoudit že je to motor SMR 300 atd.To jsem měl napsat do původního dotazu.Takže se omlouvám.Navíc mám ten kondensátor v rozpisce pod pozicí 50, takže asi nemám správný návod.Pravda je i to,že je k tomu přiložené schéma se zesilovačem a ten motor je jinak zapojený.Zdá se,že mám hokej v návodu i v gramofonu.
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Stylisované B jsou Novoborské strojírny a tedy by mělo jít o SMR 300-100 na 220 nebo 230 V. Ale to vše by na nálepce mělo být napsáno. I k němu patří kondík 47 n. Verze se zesilovačem měly motorek napájený ze sekundáru transformátoru a kapacita kondíku byla jiná, větší. Pozice jsou správné: 50 je kondík, 80 je motorek.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
PŘESNĚ, určitě to je tak, že motorky jsou buď na 220V, je celkem 1 co je to za typ, 47nF/1000V je ten správný. Paxe používal motorek na 24V který se "živil" skoro 30V st a kondenzátor tam byl krabicový, 8uF/160V.elektrosvit píše:Stylisované B jsou Novoborské strojírny a tedy by mělo jít o SMR 300-100 na 220 nebo 230 V. Ale to vše by na nálepce mělo být napsáno. I k němu patří kondík 47 n. Verze se zesilovačem měly motorek napájený ze sekundáru transformátoru a kapacita kondíku byla jiná, větší. Pozice jsou správné: 50 je kondík, 80 je motorek.
Tak teď jste mi nasadili brouka do hlavy. Mám NC580, což je až na tvar raménka úplně to samé. Měl jsem tam proražený kondenzátor 220 nF. V manuálu jsem ovšem našel již zmíněný 47 nF, s motorem M305. Jenže po spuštění gramofonu s tímto kondenzátorem motorek dost vrněl a občas se roztočil pozpátku. Po náhradě zdravým 220 nF na 1000 V je klid. Motor M307. Čím se od sebe M305 a M307 liší?
motor M307 má cívky na 120V.MH111 píše:Jenže po spuštění gramofonu s tímto kondenzátorem motorek dost vrněl a občas se roztočil pozpátku. Po náhradě zdravým 220 nF na 1000 V je klid. Motor M307. Čím se od sebe M305 a M307 liší?
Podle zapojení cívek se dá použít na 120 i 230V.
na obrázku je zapojení pro 230V i s kondenzátorem 220nF.
motor M305 má cívky přímo na 230V, kondík 47nF a jinak se zapojuje . . .
Děkuji za vysvětlení.
Co se původního dotazu týče, nebyl tam žlutý svitek TGL?
Co se původního dotazu týče, nebyl tam žlutý svitek TGL?
Naposledy upravil(a) MH111 dne 06 dub 2020, 10:37, celkem upraveno 1 x.
Používali tam převážně žluté svitky TGL55163 na 630V, nebo stříbřitý polyestery TGL38159 na 630V a 1000V.
U nízkonapěťových verzí, kde je třeba vyšších kapacit, to byly i tuzemské TC205 a TC206.
Nakonec ty úplně nejstarší šasi HC42 z první výroby a na 220V, měly maďarské polyestery REMIX C210, 47n/1000V.
Přes spínač někdy malý kondenzátor byl, někdy ne. Pokud byl, tak většinou 2n2/1000V.
Servopohony Komextherm s motorkem M305 na 24V, měly krabicový kondenzátor 2uF/160V, novější TC205 2,2uF/100V.
Původní typ není důležitý. Cpali tam to, co zrovna v tu dobu sehnal zásobovač.
Důležité je to, že pro motorky na 120V a 220V to musí být svitkový kondenzátor na nejméně 630VDC, lépe na 1000VDC.
Pro motorky na 24V stačí svitek na 100V-250VDC.
Pokud nemáš možnost sehnat původní typ, tak pro motorky 120V i 220V použij klidně i kvalitnější druh X2 "síťového" kondenzátoru na 275VAC.
Nepoužívat ultralevné druhy v hranatých žlutých pouzdrech, co bývají ve spotřebce. Je to hnus.
U nízkonapěťových verzí, kde je třeba vyšších kapacit, to byly i tuzemské TC205 a TC206.
Nakonec ty úplně nejstarší šasi HC42 z první výroby a na 220V, měly maďarské polyestery REMIX C210, 47n/1000V.
Přes spínač někdy malý kondenzátor byl, někdy ne. Pokud byl, tak většinou 2n2/1000V.
Servopohony Komextherm s motorkem M305 na 24V, měly krabicový kondenzátor 2uF/160V, novější TC205 2,2uF/100V.
Původní typ není důležitý. Cpali tam to, co zrovna v tu dobu sehnal zásobovač.
Důležité je to, že pro motorky na 120V a 220V to musí být svitkový kondenzátor na nejméně 630VDC, lépe na 1000VDC.
Pro motorky na 24V stačí svitek na 100V-250VDC.
Pokud nemáš možnost sehnat původní typ, tak pro motorky 120V i 220V použij klidně i kvalitnější druh X2 "síťového" kondenzátoru na 275VAC.
Nepoužívat ultralevné druhy v hranatých žlutých pouzdrech, co bývají ve spotřebce. Je to hnus.