Tyristor a spojky Babetta (přesunuto, přejmenováno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od rnbw »

Dva typy celusti su preto, lebo su dva typy spojky.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#17 Příspěvek od kutilmil »

No a prečo sú dva typy spojok? aké vlastnosti má spojka prvého a spojka druhého typu?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#18 Příspěvek od breta1 »

kutilmil píše:Co sa stane ked sa zapalko zapoji podla schemy napravo? Sú prehodené len dva spodné vývody "tyristora".
Podle schema vpravo je po sepnutí tyristoru na přechodu G-K celé závěrné napětí nabitého kondenzátoru - pochybuji, že to lze takto provozovat

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#19 Příspěvek od kutilmil »

Ja som práve zistil, že to tak mám zapojené. Fungovať to funguje. Uvidíme ako dlho. Ale ajtak rozmýšlam že tá cievka predsa to napätie kondu stiahne takmer na nulu. Alebo sa mýlim?

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#20 Příspěvek od BOBOBO »

Záměnné , myslel jsem si , že těžká bude lepší , ale ....
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=1679
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zboz ... ic_ma=1676
Je vždy spojka II.stupně

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#21 Příspěvek od kutilmil »

nechápem čo si mi chcel povedat

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#22 Příspěvek od masar »

Asi to, že Babety byly také dvojrychlostní. Nejprve zabrala spojka I. stupně a po překročení určité rychlosti zabrala spojka II. stupně.
:wink:
Co takhle si něco o Babetě nejprve přečíst a pak se ptát?
Naposledy upravil(a) masar dne 19 kvě 2020, 21:06, celkem upraveno 2 x.

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#23 Příspěvek od masar »

kutilmil píše:Co sa stane ked sa zapalko zapoji podla schemy napravo? Sú prehodené len dva spodné vývody "tyristora".
Při tomto zapojení se část náboje kondenzátoru vybije přes přechod K-G do spouštěcí cívky. Fungovat to může, ale rozhodně ne lépe.
:wink:

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#24 Příspěvek od Killroy »

Dvourychlostní verze se dělaly jak s lehkými, tak i těžkými paknami. Ty těžké, myslím, přinesl postupně vývoj s tím, že babetta byla schopná vozit i těžší těla. Sám je tam mám, protože s lehkou paknou bych se asi moc nesvezl (105kg).

Pokud to chceš předělat na těžké pakny, pak potřebuješ nejen tu sadu těžkých paken, ale i jiný unášeč a jiné ty středové segmenty. Z té původní "lehké sady" tam nezůstane nic, pouze ten původní II buben co ho žene řemen a krycí plech.

Nevymýšlej blbosti v zapojení toho starého tyristoru, prostě to máš špatně.. Jako první to předělej na GYT zapalování a nech tam původní karburátor Jikov. Když ho dobře sešteluješ, tak to na něj bude jezdit jako fík. Další až potom.

Postupně ti můžu třeba poradit, jak pokrátit výfukové koleno a jaký to má přínos. Anebo co přinese výměna hnacího řetězového kolečka za více či ménězubé. Makej a nešpekuluj..

Přesuneme do Auto-moto ?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Killroy píše:...
Přesuneme do Auto-moto ?
Už to tam dávno mělo bejt ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#26 Příspěvek od kutilmil »

To výfukové koleno by ma killory zaujimalo. Robiť to ale nebudem. Ohladom ťažkých čelustí: Ak by to doniesol vývoj tak prečo sa stále vyrábajú aj ľahké? Veď ak chceš vymeniť lahké za ťažké a opačne tak stačí vymeniť "len 3 diely" samotne pakne + velky a maly unašač.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“