Magnetofonová nostalgie (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
>> EL34: kolik systémů má hlava pro čtyřstopý záznam? Přece dva. Hlava se 4 systémy, mezi nimiž jsou mezery, přece dovoluje vyměnit cívky a mezi ty čtyři stopy nahrát další čtyři.
>>ZVUK2000: taky koukám, asi jim to při této topologii nekmitalo jen díky tomu, že se nepožadoval belký frekvenční rozsah a zesilovač se dal účinněji zablokovat.
>>ZVUK2000: taky koukám, asi jim to při této topologii nekmitalo jen díky tomu, že se nepožadoval belký frekvenční rozsah a zesilovač se dal účinněji zablokovat.
myslím, že se jedná o celostopý, čtyřkanálový záznam.
tím že jsou úzké stopy se dosahuje vysoké separace jednotlivých kanálů od sebe.
na fotce jsou také vidět stínící plechy mezi jednotlivými systémy hlavy.
Také je zajímavé použití MA0403A, terý se v žádné komerční elektronice nikdy nevyskytl . . .
tím že jsou úzké stopy se dosahuje vysoké separace jednotlivých kanálů od sebe.
na fotce jsou také vidět stínící plechy mezi jednotlivými systémy hlavy.
Také je zajímavé použití MA0403A, terý se v žádné komerční elektronice nikdy nevyskytl . . .
Naposledy upravil(a) ok1hga dne 05 čer 2020, 08:43, celkem upraveno 1 x.
Tos měl napsat hned na začátku. Z forky to zřejmé není.
Mně jen připadlo, že stopy mají mezery ještě na jednu stopu. O nějaký přeslech by nešlo, kvalita záznamu stajně stačí sotva pro řeč, úzké stopy znamenají děravý záznam... Ale těchto hlav se vyrobilo sotva pár desítek kusů, tedy kompletace převážně ruční, s využitím dílů pro hlavy ANP935, na které byla zavedená výroba od roku 1963, jen se zmenšenou šířkou stopy. Ostatní rozměry jádra a vinutí už další miniaturizaci nedovolily.
Mně jen připadlo, že stopy mají mezery ještě na jednu stopu. O nějaký přeslech by nešlo, kvalita záznamu stajně stačí sotva pro řeč, úzké stopy znamenají děravý záznam... Ale těchto hlav se vyrobilo sotva pár desítek kusů, tedy kompletace převážně ruční, s využitím dílů pro hlavy ANP935, na které byla zavedená výroba od roku 1963, jen se zmenšenou šířkou stopy. Ostatní rozměry jádra a vinutí už další miniaturizaci nedovolily.
je to stejný stroj jaký se objevil u tebe již v roce 2016 ?
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=75623
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=75623
To může být způsobeno tím, že ten hovňák, co má ten odpor v sérii v Boucherotu, už prostě moc nefunguje jako kondenzátor, ale spíš jako odpor. Při nedávných, výsledky velice překvapivých experimentech s regenerací MP hovňáků, jsem běžně narážel i na nikdy nepoužité, nepopraskané kusy, které měly už při 50V svod několik mA.
Jestli ten MA0403A není napájený ze stabilizátoru /jakože asi není/ a dostává naprázdno nad 18V, tak je určitě KO. Těch 18V výrobce uvádí jako horní mez a bez jakékoli rezervy, o čemž jsem se párkrát přesvědčil. Srandovní na tom je, že v tom IO se neprorazí koncové struktury, ale nejspíš jejich budiče. Ty následně naplno otevřou obě koncové struktury a způsobí velký odběr. Pokud je zdroj tvrdý, IO se roztrhne, nebo udělá díru na některé straně u širšího pásku.
Možný přepětí na IO, nebo existence zapínací špičky tady je, neboť ten aparát je konstruovaný ještě na 220V. Tehdy mělo napájení IO jistě rezervu, ale při např. 240V už ji má hodně zmenšenou.
Klidně mohl IO odejít i vlastním masivním vf kmitáním, ten osmahlý odpor z Boucherotu to naznačuje.
Síťové trafo to má prosím jakého typu? Je sériové z B57, nebo úplně jiné, jen pro tento účel?
Ve vojenském R3AT a v R4AT, byly MA0403A použity jako zesilovače pro napájení náhlavních souprav ARF, připojených k tomu "středovému" křížovému ovládacímu panelu. Párkrát jsem je měnil jako celý modul i s chladicími plechy. Byly tam napájené z tranzistorové zenerky, ale odcházely i tak, přičemž měly na výstupech ochranné odpory proti zkratu v kabelu soupravy ARF. Myslím, že byly použité ve stejných vozech i v interkomu řidič-radisté-velitel.
Jestli ten MA0403A není napájený ze stabilizátoru /jakože asi není/ a dostává naprázdno nad 18V, tak je určitě KO. Těch 18V výrobce uvádí jako horní mez a bez jakékoli rezervy, o čemž jsem se párkrát přesvědčil. Srandovní na tom je, že v tom IO se neprorazí koncové struktury, ale nejspíš jejich budiče. Ty následně naplno otevřou obě koncové struktury a způsobí velký odběr. Pokud je zdroj tvrdý, IO se roztrhne, nebo udělá díru na některé straně u širšího pásku.
Možný přepětí na IO, nebo existence zapínací špičky tady je, neboť ten aparát je konstruovaný ještě na 220V. Tehdy mělo napájení IO jistě rezervu, ale při např. 240V už ji má hodně zmenšenou.
Klidně mohl IO odejít i vlastním masivním vf kmitáním, ten osmahlý odpor z Boucherotu to naznačuje.
Síťové trafo to má prosím jakého typu? Je sériové z B57, nebo úplně jiné, jen pro tento účel?
Ve vojenském R3AT a v R4AT, byly MA0403A použity jako zesilovače pro napájení náhlavních souprav ARF, připojených k tomu "středovému" křížovému ovládacímu panelu. Párkrát jsem je měnil jako celý modul i s chladicími plechy. Byly tam napájené z tranzistorové zenerky, ale odcházely i tak, přičemž měly na výstupech ochranné odpory proti zkratu v kabelu soupravy ARF. Myslím, že byly použité ve stejných vozech i v interkomu řidič-radisté-velitel.