chtěl bych požádat o radu ohledně zvýšení dojezdu el. čtyřkolky. Motor je v ní 36V 500W a má olověné baterie 3x12V 9Ah, za domem je lesem cca 30km okruh ...asi 17km je to pořád stoupání a pak už se nazpět jede z kopce + něco málo po rovině, ale problém je v tom, že po cca 15,3km v tom stoupání dojdou baterky
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
No tlačit 55kg 1,5km do kopce už asi nikdy více ...jedině se otočit a vyrazit zpět.
Jasně byla by určitě možnost koupit výkonější baterie 12V 12Ah bohužel se nevejdou do boxu, takže úprava pomalu celé čtyřkolky a co z baterkama co tam jsou a taky mnohem větší váha = zavrhl jsem, stejně tak jako nákup nějaké Li-ion baterie a podobně.
Vím, že se nemůžou spojovat různé typy baterií z různou kapacitou, ale chtěl bych zkonzultovat jedno řešení...
Doma mám dvě Li-ion baterie od aku vrtačky 20V 4Ah, které by se i s nějakou elektronikou a dráty vešly pod sedadlo, takže žádná složitá úprava.
Dohromady mají v sérii 40V a 4Ah což by mělo na toho chybějícího 1,5km bohatě stačit.
Tahle baterie jelikož bude mít víc jak 36V by se měla chovat, tak že se ji to bude snažit vybít jako první na úroveň té 36V?
Představa je taková, že bych tam měl přes spínač tu aku baterii 40V paralelně připojenou k té původní 36V, ze začátku bych spínačem připojil paralelně tu aku 40V, aby to pomáhalo nabíjet tu originální 36V 9Ah a ušetřil u ní nějakou energii, jak by na té aku 40V kleslo napětí, tak bych jí zase vypnul a zbytek už dojel na tu 36V 9Ah?
Je možné to takhle zapojit nebo bych tam musel dodělat ještě nějaký obvod... diody, aby tekl proud jen jedním směrem a podobně, aby ta 36V nezačala nějak likvidovat tu 40V Li-ion aku?
Mělo by se to chovat něco jako dobíjení za jízdy té originální 36V baterie jinou baterií místo nabíječky/alternátoru.
Děkuji předem všem za rady a pomoc