B730- triviální - jak otevřít?
Moderátor: Moderátoři
S kulatým řemínkem místo čtvercového či trojúhelníkového jsem nezaznamenal nikdy žádný problém. Kdysi dávno, u nějakého cizího kotoučáku se mi povedlo prasklý řemínek slepit sekunďákem a normálně držel dál. Byl nezvykle dlouhý a neměl jsem žádnou náhradu. Zaradoval jsem se, jak je to skvělé, ale později už se mi to nikdy nepovedlo. Vždycky to během chvilky prasklo. Vyskoušel jsem vícero různých sekunďáků, ale pořád špatný. Tak nevím, jaktože to v tom jednom jediném případě tak dobře fungovalo.
Podobnou zkušenost jsem udělal také. Problém byl, že jsem materiál řezal žiletkou, tehdy s ostřím potaženým teflonem, podobně i při řezáním výměnnou čepelí skalpelu. Při použití staré břitvy spoj drželKremik píše:.... se mi povedlo prasklý řemínek slepit sekunďákem ... ale později už se mi to nikdy nepovedlo.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Bohužel jsem se také nechal napálit a od toho pána jsem koupil sadu řemínků, včetně toho O-kroužku. Životnost je zhruba 2 měsíce. Rozhodně není problém s prokluzem, žádné hromádky gumy, jak psal Sinclair se nekonají. Prasklý řemínek je prostě bez jakékoliv známky opotřebení a praskne jakoby bezdůvodně. Rychlost kupodivu sedí, pokud by nepraskal, tak by to byla slušná náhrada. Momentálně tento řemínek a řemínek k setrváku považuji za největší překážku v servisování a udržování mechanik řady B70. Pokud si řemínek jsem schopen přehodit sám, tak je O-kroužek v pohodě, je to za pár minut, náklady do 10Kč. Opravit takto magič někomu, tak můžu chodit kanálama. Takhle se mně vracel jeden CM160 (koupil jsem sadu od zmíněného pána), nakonec jsem tam dal origo řemínek z mojí B116, abych měl pokoj. Od té doby předchází každou opravu varování, že nejsou řemínky a náhrady toto dělají.
Plánuji otestovat zapojení NTC do série s motorkem, aby nebyl rozběh tak prudký. Mám totiž pocit, že praskne hlavně při rozběhu motoru.
Plánuji otestovat zapojení NTC do série s motorkem, aby nebyl rozběh tak prudký. Mám totiž pocit, že praskne hlavně při rozběhu motoru.
Já jsem přesvědčen o tom, že ať už je to O-kroužek, anebo "pravý" kulatý řemínek, v úhlové řemenici prostě praská.
Kvůli neúměrnému namáhání na dvou ultra úzkých plochách, oproti dvěma celým bokům řemene trojúhelného. Splácnutí-nesplácnutí.
Životnost takového nouzového řešení je nejmíň už 20 let vyzkoušená. Pár týdnů, max. nízké jednotky měsíců, oproti vyšším jednotkám let u správného, trojúhelného řemenu.
Naprosto stejně dopadla náhrada hlavního, čtyřhranného řemenu mechaniky B5-B100-B101 "pravým", ale kulatým 3mm řemenem z nějakého polského cívkového ZK. Nouzovka až prasárna, životnost 4-6 měsíců, použití cca 2-3h/d.
A to má trafomotor mechaniky B5 motorový výkon doslova pár wattů, oproti 30W a 40W motorům B7-B11x. Dobrá třetina možného příkonu motoru B5, je rezerva pro trafovinutí elektroniky.
S obrovským odstupem času se zdá až neuvěřitelné, že celou mechaniku B4 pohání sice vysokootáčkový motor s těžkým oběžným rotorem, ale s výkonem jen 3W. Údaj z razítka motorku.
A také si myslím, že dokud se k tomuto tématu /kulatý vs. trojhranný/ zcela přímo nevyjádří Jarda, všeobecně uznávaná autorita nejen tohoto oboru, tak to, co píšu, nejspíše nikoho nepřesvědčí.
Kvůli neúměrnému namáhání na dvou ultra úzkých plochách, oproti dvěma celým bokům řemene trojúhelného. Splácnutí-nesplácnutí.
Životnost takového nouzového řešení je nejmíň už 20 let vyzkoušená. Pár týdnů, max. nízké jednotky měsíců, oproti vyšším jednotkám let u správného, trojúhelného řemenu.
Naprosto stejně dopadla náhrada hlavního, čtyřhranného řemenu mechaniky B5-B100-B101 "pravým", ale kulatým 3mm řemenem z nějakého polského cívkového ZK. Nouzovka až prasárna, životnost 4-6 měsíců, použití cca 2-3h/d.
A to má trafomotor mechaniky B5 motorový výkon doslova pár wattů, oproti 30W a 40W motorům B7-B11x. Dobrá třetina možného příkonu motoru B5, je rezerva pro trafovinutí elektroniky.
S obrovským odstupem času se zdá až neuvěřitelné, že celou mechaniku B4 pohání sice vysokootáčkový motor s těžkým oběžným rotorem, ale s výkonem jen 3W. Údaj z razítka motorku.
A také si myslím, že dokud se k tomuto tématu /kulatý vs. trojhranný/ zcela přímo nevyjádří Jarda, všeobecně uznávaná autorita nejen tohoto oboru, tak to, co píšu, nejspíše nikoho nepřesvědčí.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 31 srp 2020, 20:36, celkem upraveno 4 x.
Rozmery som nasiel:
http://reeltoreel.cz/Rozmery_reminku_Tesla.html
Avelmak ma 94mm s trojuholnikovym prierezom - to by mohlo pasovat do B90/B93:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=41244
Okolo 57mm jedine 56,5mm stvorcovy prierez 2mm:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=18852
http://reeltoreel.cz/Rozmery_reminku_Tesla.html
Avelmak ma 94mm s trojuholnikovym prierezom - to by mohlo pasovat do B90/B93:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=41244
Okolo 57mm jedine 56,5mm stvorcovy prierez 2mm:
https://www.avelmak.sk/index.php?lm=159 ... icle=18852
rnbw, to bude asi málo. Opravdu originální B7x řemen není rovnostran, má "strany tahu" tuším až 3,5mm.
Ale i tak tento řemen /není-li to šikmooká srágora, uplácaná za použití bahna z rejže/ určitě vydrží víc, než kulatý.
Asi skočím o patro níž změřit, pár desítek origošů ještě je.
Ale i tak tento řemen /není-li to šikmooká srágora, uplácaná za použití bahna z rejže/ určitě vydrží víc, než kulatý.
Asi skočím o patro níž změřit, pár desítek origošů ještě je.
Naposledy upravil(a) sinclair dne 31 srp 2020, 20:48, celkem upraveno 1 x.
Nejde to, myslím to zkrácení-lepení. Zkoušel jsem zaručeně pravý Loctite, už nevím číslo, 25ml asi čtyři kila.
Drží to opravdu jaksviňa, rozervat to v ruce nejde. Malý poloměr opásání na řemenici motoru + velká rychlost na malém poloměru této řemenice + teplo při plném tahu, tomu spoji nedělá dobře.
Ten spoj se po chvilce rozletí sám, v lepeném místě. Přitom při "statickém" namáhání tahem od sebe rozebrat nešel.
Rozletěl se obvykle při zařazení některého rychlého chodu, kdy je plně zatížený. Zvlášť, když je ledabyle seřízená hlavní spojka, ale dobře odmaštěná, nesjetá převíjecí mezikola.
Řeč je furt o mechanice B7xx/B11x/CM1x0.
Drží to opravdu jaksviňa, rozervat to v ruce nejde. Malý poloměr opásání na řemenici motoru + velká rychlost na malém poloměru této řemenice + teplo při plném tahu, tomu spoji nedělá dobře.
Ten spoj se po chvilce rozletí sám, v lepeném místě. Přitom při "statickém" namáhání tahem od sebe rozebrat nešel.
Rozletěl se obvykle při zařazení některého rychlého chodu, kdy je plně zatížený. Zvlášť, když je ledabyle seřízená hlavní spojka, ale dobře odmaštěná, nesjetá převíjecí mezikola.
Řeč je furt o mechanice B7xx/B11x/CM1x0.
To som aj cakal, napriek obcasnym spravam o nahodnych uspechoch. Mozno nejakym specialnym lepidlom na gumu, ale nikdy to nebude ako original.
Stvorcove remienky sa bezne robili asi len do 2,5mm. Ale mozno by to utiahol (ak by preklzoval, tak pouzit mensi priemer). Kazdopadne by sa nemal roztrhnut, je to omnoho pruznejsi material ako O-kruzok.
Stvorcove remienky sa bezne robili asi len do 2,5mm. Ale mozno by to utiahol (ak by preklzoval, tak pouzit mensi priemer). Kazdopadne by sa nemal roztrhnut, je to omnoho pruznejsi material ako O-kruzok.