Buzeni indukčky FABIE

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

Buzeni indukčky FABIE

#1 Příspěvek od kulikus »

Indukční cívka FABIE (viz obr) má odpor primární cívky 370 ohmů. Budí se 12V nebo vyšším napětím?
Mezi VN výstupem (střed pro svíčku) a piny konektoru ani oplechováním jsem nenaměřil odpor. Byla vadná nebo má v zapojení sekundáru další prvky?
Přílohy
Indukční cívka z FABIE
Indukční cívka z FABIE
Naposledy upravil(a) kulikus dne 16 říj 2020, 13:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#2 Příspěvek od ok1hga »


Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Má běžný napájení +12V a zem, plus tomu dostává na konektor řídící synchronizační signál z ŘJ motoru, kterej nahrazuje činnost rozdělovače = cívka "pálí" do svý svíce jen v ten moment, kdy by do ní švihalo vn z velký společný indukčky přes rozdělovač řízenej od vačkovýho hřídele. Tyhle "fajfkocífky" jsou pověstný tím, že čas od času naprosto bez vnějšího důvodu selhávají, takže nejlepší cestou je vozit si jednu novou v zásobě a v případě závady (chod motoru jen na 3/2 válce podle toho, jestli jde o ještě poctivej 4-válec, nebo už moderně zkriplovanou trojhrnkovou verzi) ji rovnou vyměnit. Cena za kus je kolem 1100-1200 českejch na pultě v prodejně ND. Je zajímavý, že třeba v haťapkách tenhle díl odchází daleko častějc, než ten samej typ v motorech s větším počtem válců ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kulikus »

to OK1HGA: viděl jsem ho, mátlo mne "signál IGT od výrobce". Mol to být měnič napětí.

Primárem tedy teče pouhých 32 mA, a zanikající magnetické pole vytvoří na sekundáru až 25 kV.
Ten plechovej futrál cívky tvoří asi druhý pól sekundáru a musí se dotýkat kovového těla svíčky. Znovu podotýkám, nepovedlo se mi naměřit odpor sekundáru.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#5 Příspěvek od misocko »

cievka bude elektronicka, tych 32mA je blbost , aj ten odpor. Mam doma na hranie elektronicku cievku , merakom tam nameras akurat diodovym testerom nejake diody. Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru..... Ak ju nechas dlhsie navolno (nejake desiatky milisekund) tak sa opet rozcykluje , proste sa nabije asi ochrana ju vypne aby neprekrocila dovoleny prud.

Uživatelský avatar
belkvl
Příspěvky: 267
Registrován: 01 lis 2007, 01:00

#6 Příspěvek od belkvl »

mam vyzkouseny obycejny astabilni klopak z trandu

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

V těhle jednojiskrových jednotkách je na primáru ochranná dioda, která zabraňuje zpětnému proudu do ŘJ. Ani bych se nedivil, že právě odchází hlavně ta dioda.

Uživatelský avatar
belkvl
Příspěvky: 267
Registrován: 01 lis 2007, 01:00

#8 Příspěvek od belkvl »

obcas se tak prorazi az zacne az se spali spolecna pojistka pro rj a zapalovaci modul.... Alespon u hatapky.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Já mám na BXW tyhle "fajfkocífky" taky a "nevím o nich" = nedělají žádný problémy. Najeto 110tkm (zatím) - ale jsou i "nájezdníci" s údajem 300tkm nebo ještě víc na tachometru - s těmahle 4-válcema. Ani majitelé CBBG a dalších odvozenin koncernovejch 4-válců o objemu 1,4 a 1,6litru si nestěžujou. Naproti tomu "haťapkáři" obvykle vozí jednu v kufru čistě preventivně - potvrzeno několika zkušenějšíma uživatelema motorů s kódem AZQ, BME, AWY, BMD, BBM, BXV, BZG, CEVA, CGPA, CHTA, BBM, CHFA, CHFB, CJLA, CJLB, CGPB, CGPA nebo CHFA (všecko nejrůznější odvozeniny koncernovýho 3-válcovýho motoru 1,2HTP). Podle všeho jde o to, že na trojhrncích se hlava v prostoru pro tyhle zapalovací jednotky víc ohřívá, než na silnějších motorech ... takže jestli ta tazatelova inkriminovaná cífka dělá problémy a pochází z trojhrncovýho agregátu, bude nejjednodušší ji vyměnit a nezkoumat PROČ - jde o bohužel vrozenej problém týhle koncepce motorů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#10 Příspěvek od Sandal »

belkvl: To jo, no. Ještě že jsou řídící jednotky a ostatní elektronika v autě poměrně blbuvzdorný a vydržej takový šlehy že se radši přepálí pojistka.

Uživatelský avatar
belkvl
Příspěvky: 267
Registrován: 01 lis 2007, 01:00

#11 Příspěvek od belkvl »

Prepali a za jizdy ti chcipne motor + zhasne kontrolka motoru... Chybi pak napajeni ridici jednotky motoru.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od kulikus »

misocko píše:... Ked ju vsak pripojis na 12V okamzite sa nabije (vyse 1A prud) a hodi iskru (tak chvilu cykluje vo vysokej frekvencii (nieco v kHz) a vypne asi nejaka ochrana). Dalsi pin je tam riadenie , je na nom 12V a 5mA , ak ho prizemnis (robil som to nadrzovku optoclenom) cievka hodi v tom momente iskru , uvolnis - nabije sa m prizemnis hodi iskru.
Na videu od ok1hga je nakreslena jako třídrátový blok. Sedí to číslování? Z tvého popisu soudím, že musím přivést napájení na 1 a pulzně přizemňovat řídicí IGT signál na 3 ke 4 GND.
Přílohy
Zapojeni inducky FABIA
Zapojeni inducky FABIA

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#13 Příspěvek od misocko »

z mojho popisu iba vypiva ze takto sa riadi inducka ktoru mam ja (nieje rovnaka ako ta tvoja) - nasiel som si to na nete.
myslim ze ani v tvojom pripade nebude problem najst na nete zapojenie prave tvojej inducky

Uživatelský avatar
belkvl
Příspěvky: 267
Registrován: 01 lis 2007, 01:00

#14 Příspěvek od belkvl »

z schematu najdes akorad co na jaky pin jde.. U modulu z hatapky staci impulz obdelniku o napeti 5V.

Uživatelský avatar
kulikus
Příspěvky: 2484
Registrován: 10 pro 2009, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kulikus »

Našel jsem v servis manuálu zapojení. 1 GND, 2 GND HV, 3 +12V, 4 IGT. Ověřil jsem měřením na motoru. Zapojil, přivedl kladné pulzy +4V a později +12V (přes PNP) 36 Hz z MKO se střídou 1:1 a zatím nic. Indukčka v motoru funguje.
Naposledy upravil(a) kulikus dne 23 lis 2020, 22:53, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“