Magnetofonová nostalgie (odděleno)
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Od sinclaira jsem si už před drahně lety koupil jednu B43 a jednou za čas ji vytáhnu a vrtám se v ní. Funguje mi už skoro perfektně, ale pořád mi hrál každý kanál jinak hlasitě. A na co jsem nakonec nepřišel - potenciometr hlasitosti má rozjetý odpor obou drah. Jmenovitá hodnota je 50k, ale jedna dráha má 47,6 k a druhá 33 k. Od elektrosvita jsem dostal jiný, tam mají dráhy 45 a 39,7 k. Ještě bych chápal, že do horní dráhy třeba zateklo mazivo z hřídelky a nějak to zreagovalo, ale u každého poťáku má nižší odpor jiná dráha. Poťák je zn. Elrado, asi východoněmecký, je na něm značen souběh 3 dB.
Nahrané pásky mám na několika místech. Pořídil jsem si na ně velkou dřevěnou skříň, abych měl přehled. Chci v ní udělat "chlívečky" na každý pásek v krabici sólo. Běžně se skladují pásky nastojato, ale to je hlavně pro pohodlnější braní. Naležato se zase lépe čte popis krabiček.
---Tak mě napadá, která poloha je z "elektrického" pohledu vhodnější pro dlouhodobé skladování.
Jestli ||||| nebo ----- ? Které uložení z dlouhodobého hlediska méně poškozuje nahrávky. Nějaký názor na to? Dík.
(mezi krabičkami bude 4mm silný sololit)
---Tak mě napadá, která poloha je z "elektrického" pohledu vhodnější pro dlouhodobé skladování.
Jestli ||||| nebo ----- ? Které uložení z dlouhodobého hlediska méně poškozuje nahrávky. Nějaký názor na to? Dík.
(mezi krabičkami bude 4mm silný sololit)
Na kvalitu záznamu ,, z elektrického pohľadu" uloženie kotúčov na stojato, alebo na ležato nemá vplyv. Má však vplyv na mechanické zdeformovanie plastových kotúčov. Ak by boli na ležato 1 -2 na sebe, tak ešte O.K. Ale mať ich na sebe napr. 10ks, tak tie spodné trpia a sa deformujú a následne deformujú okraje pásky, na ktorú tlačia. (Je to podobné, ako u vinylových LP. Tie skladuje ,,vodorovne" len bastard.) Najviac sa to prejavovalo pri staršom dizajne kotúčov (tie ,,trojotvorové", viď obrázok - ten prvý, ten v ľavo). Často aj praskali po obvode. Ale ani tie novšie nezabránia deformácii okrajov pásky. A zvlnené okraje pásky už majú vplyv na kvalitu záznamu. Z dôvodu mechanického = nespoľahlivé opásanie krajnej stopy pásky okolo mgf hlavy. A z toho vyplývajúce problémy.
V rozhlase to měli naštorc a to i přesto, že šlo o IEC středovky. Kartón v origo krabici drží celý svitek za horní okraj vystupující středovky tak, že se svitek vnitřního okraje krabice nedotýká.
Ale obecný vnitřní předpis ČRo píše, že i pásy na cívkách mají být naštorc. Kazety taky, v nelakovaných dřevěných boxech po 20ks a hřbetem s popisem nahoru.
Ale obecný vnitřní předpis ČRo píše, že i pásy na cívkách mají být naštorc. Kazety taky, v nelakovaných dřevěných boxech po 20ks a hřbetem s popisem nahoru.
Jedná sa o kazetový magnetofón Unitra M8011. Funguje prevažne normálne, len občas výraznejšie klesne rýchlosť posuvu. Je možné povedať, že náhle, pričom tónová poloha skladby sa zníži asi o 1 tón. Rýchlosť sa spravidla po niekoľkých sekundách vráti na pôvodnú hodnotu.
Pohon je dosť robustný, remienok je dobrý, preto mám pocit, že príčina bude asi v motore. Sú nejaké skúsenosti s motormi od Unitry?
Pohon je dosť robustný, remienok je dobrý, preto mám pocit, že príčina bude asi v motore. Sú nejaké skúsenosti s motormi od Unitry?
M8011 byl poruchový jedna hrůza, to potvrdili souhlasně kámoši z fóra Trioda (PL) jediným atributem byl celkem atraktivní vzhled jinak nic moc (pokus o přestavbu na dvojrychlostní mechaniku 4.8 - 9.52 cm/s v principu kuriozní selhal hanebně)
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
O motoroch v Tesla SM260/261 som počul. Mám ešte jeden M8011 a ten už má vymenený motor. Použitý je motor 6V 2400 ot., takže je zapojený cez stabilizátor pevného napätia 7806. Pozoruhodné je tiež označenie CW, pritom je ale ľavotočivý. Zdá sa, že os má Ø2 mm, takže je možné použiť bežné motory.
Sú to klasické jednosmerné komutátorové motory s permanentným magnetom statora. Niečo ako bývala Igla 4,5V-kto si ešte pamätá
? Originál motor má prehnane citlivú reguláciu rýchlosti otáčania. Stačí aj najmenšie pootočenie trimra a otáčky sa zmenia o 2-5%. Možno aj tam bude zrada.
Sú to klasické jednosmerné komutátorové motory s permanentným magnetom statora. Niečo ako bývala Igla 4,5V-kto si ešte pamätá
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)