Zákon Newtona a Ohma vyřazen z učiva ZŠ

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#16 Příspěvek od ZVUK2000 »

EKKAR píše: Zákon akce a reakce
A místo toho se bude vyučovat "Zákon akce a erekce"

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od p32 »

ZVUK2000 píše:A to si pamatuji že jsme ve 3. třídě v prvouce brali základní elektrický obvod se žárovkou, magnetismus, sluneční soustavu i zmínku o gravitaci.
Vnuk je v první třídě. Na Vánoce dostal mimo jiné i stavebnici pro zapojování elektrických obvodů. Bylo vidět, že si s tím hezky vyhrál. To mě uklidnilo, že to v té škole brát ani nemusejí, protože se to naučí vše sám pod dozorem. Prostě se jim nepodaří vypěstovat ve školách ze všech jen deboše. :lol:

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#18 Příspěvek od bu2520 »

no vidíš jediný zákon se kterým se setkávám dost často je zákon akce a reakce, ovšem v přeneseném smyslu :D
Amerika je legrace proti severským zemím , syn tam byl na stáži a tam nechávají do tuším osmnácti aby si "děti" dělali co chtějí , když se jim nechce do školy tak nejdou atd. A milé děti v osmnácti když zjistí že nic neumí, tak to dohání studiem , aby je vůbec někdo zaměstnal.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#19 Příspěvek od Hill »

Máš pravdu, to bastlení je v těch odborných předmětech výhodou, protože je samo o sobě motivací vědět, proč. Ono to taky pak i jinak baví, když z toho vypadne i hmatatelný výsledek.
Fakt je, že jsem bastlil už na základce, nebyl jsem ve třídě sám, učitele fyzika i chemie určitě bavily, nějaký internet si neuměl představit široko daleko nikdo, tak se literatura sháněla, kde se dalo. Pravda, schvalovací proces některých knih trval tehdy tak dlouho, že řada technologií už byla překonaná, ale fyzikální zákony se nezměnily, tak aspoň to.
Že školství snižuje nároky na žáky, je už léta známá věc, o které jsme si tu podrbali už víckrát. Postěžovali jsme si, ale to je tak všechno, sestup úrovně vzdělání trvá. Žáci a studenti nezvládají? Přece je nemůžeme nutit, tak snížíme nároky a učivo rozložíme do delšího období. A některé předměty svěříme až odborným školám: elektrotechniku, mechaniku, optiku, astronomii, chemii...
Jistě, zdaleka ne každý to bude k životu potřebovat, a ještě méně je těch, kdo v některém z těchto oborů vyniknou, ale jak se pozná, že by někomu slušela právě konkrétní odborná škola?
Proto rušení učiva v odborných (a prakticky využitelných) předmětech nepokládám za pokrok. Vždyť i samotné slovo "pokrok vpřed" bylo v minulosti zneužívané tak, že se pod ním dodnes často schovávají naprosté hovadiny. Neříká totiž, zda postupujeme čelem, bokem, nebo zády. A o směru to neříká také nic.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#20 Příspěvek od Crifodo »

jak chápat předložený návrh na cestu k buranství:
Dochází k začlenění nové klíčové kompetence, digitální, nového vzdělávacího oboru Informatika a v souvislosti s nároky informatiky na časovou dotaci i k úpravám rámcového učebního plánu a redukci vzdělávacího obsahu vybraných vzdělávacích oblastí.
- umanutí digitální svazáci narvali do osnov tolik klikání/šmatlání, případně vyplňování formulářů pro státní správu, že na učivo už nezbyl čas

při přidávání nového (dalšího) vzdělávacího obsahu do RVP ZV ubrat odpovídající část (nějakého) stávajícího obsahu.
- co je ten nový obsah, o tom si nedělám iluze

k částečné redukci došlo u očekávaných výstupů ...
, které vyžadovaly posouzení přesahující kognitivní schopnosti žáků daného věku

- učení musí být jen tolik, aby to pobral geneticky zatížený Koloman Č..a, syn 17letého Dezidera Č..y a jeho 14 leté sestry

v tematickém celku Místo, kde žijeme byla redukována ta část očekávaného výstupu, jejíž dosažení bylo podmíněno zprostředkováním zážitků závislých na socioekonomickém statusu rodiny
- zážitky majoritní rodiny určuje kličkování mezi splácením hypotéky a uškudlením na dovolenou, zážitky Deziderovy rodiny určujou cesty od Kaufláče k herně a naopak

vyřazení obsahu považovaného za příliš obtížný:
konkretizace rysů západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti

- k tomu není co dodat
Fyzika:
vyřazení obsahu považovaného za příliš obtížný:
vyřazeno odlišení hvězd od planet na základě jejich vlastností, neboť k popisu a pochopení významných rozdílů mezi vesmírnými objekty odpovídajícímu současnému stavu poznání a prezentovanému v médiích jsou třeba středoškolské znalosti

- jen nejlepší středoškolák pobere, proč není Mars hvězda a jak to pozná

Zeměpis:
odstranění duplicit:
odstraněny reálie o vesmíru a o tělesech sluneční soustavy; jedná se předně o tematiku obsaženou ve Fyzice

- z fyziky vyřazeno pro "příliš obtížné", ze zeměpisu odstraněno protože je to ve fyzice :twisted:

Nová mládež nemá mít znalosti a schopnost je vidět v souvislostech, má věřit tomu, že si všechno vygůglí. Vygůglí si ovšem jen to, co jim gůgl pustí a jen do té doby, dokud ho někdo nevypne.
Bylo by to k hořkému zachechtání, než si člověk uvědomí že "tohle" ho mělo v budoucnu živit.

Uživatelský avatar
kutilmil
Příspěvky: 3801
Registrován: 01 lis 2008, 01:00
Bydliště: Skalica

#21 Příspěvek od kutilmil »

Ja keď chcem niekoho nachytať tak sa stačí opýtať na vzorec na objem štvorca a je vymalované. prípadne obsah kružnice alebo objem kruhu.

Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#22 Příspěvek od bu2520 »

nová mládež by měla být především zvídavá, ale díky našemu mediálnímu světu se jí cpe , že jediná správná cesta ke štěstí a úspěchu je stát se sociální a ne vědeckou celebritou.
A jako vždy to začíná v rodině, dnes chodí pomalu každé dítě do několika kroužků jedinný čas , který má na sebe je na internetu , kde se na něj valí velké nic naleštěné jako prd.
Jak v rodině tak v okolí pamatuji dobu, kdy předurčení dítěte bylo jak moc tráví čas u počítače u Wolfsteina či Doomu a nadšení rodiče v tom viděli jasný paprsek světla " dítě bude ajťák" . A nakonec co vím přinejmenším z rodiny, jeden prolézal střední s velmi odřenýma ušima a nakonec vystudoval filozofii, druhý lopotně dodělal informatiku bakaláře , ale pak s červeným diplomem peďák (no alespoň učí informatiku) .
Podle mě je zbytečné drilovat nějaké echt poučky , ale spíš naučit používat hlavu a to bohužel osnovy nějak opoměly.

Uživatelský avatar
Spiral
Příspěvky: 300
Registrován: 07 čer 2013, 02:00

#23 Příspěvek od Spiral »

Inkluzivní vzdělávání přece musí fungovat!

Uživatelský avatar
Osmdesat
Příspěvky: 1497
Registrován: 19 led 2016, 01:00
Bydliště: Liberecko

#24 Příspěvek od Osmdesat »

polovodičová dioda již není z hlediska běžného uživatele elektroniky tak dominantní polovodičovou součástkou jako před 60 lety
Dioda: „Jsem ti pro legraci, úřednická krávo? Beze mne bys na svém kompíčku nenapsala ani tenhle slint.“
Naposledy upravil(a) Osmdesat dne 17 úno 2021, 12:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#25 Příspěvek od Ruprecht »

kutilmil píše:...vzorec na objem štvorca...objem kruhu...
Ty jsou fakt dobré. A čo si Kefalín predstavujete pod takým slovom "objem"? :)
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

Asi něco podobnýho, jako útlum do "pí-článku" nebo diskrétní indukčnost do cívky. Oblíbená kratochvíle to mistrů odbornýho výcviku, posílat mladý učně/studenty na praxi do skladu pro NÁHRADNÍ:
- kompresi do válců;
- odtrh do kontaktů;
- tlak do pneumatik;
- jiskry do svíček;
- pružnost do pružin a pro útlum do tlumičů;
- lesk na lak;
- lepší průhlednost na sklo;
- kapacitu do baterky nebo do kondenzátoru;
- indukčnost do cívek;
- rezistivitu do odporů;
- vodivost do drátů;
- zesílení do tranzistorů;
- kýbl lágrysu (na stavbách);
- samozřejmě vrtáky nebo kalibry na trojhrannou nebo čtyřhrannou díru;
- kladivo/šroubovák/klíč na matky pro leváky;
a já nevím na co ještě jsem si nevzpomněl ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
emo53
Příspěvky: 259
Registrován: 27 črc 2009, 02:00

#27 Příspěvek od emo53 »

Ekkar, ešte bublinu do vodováhy.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#28 Příspěvek od Ondra2 »

Mezery mezi šprušle do žebříku a rachot do vrtačky.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#29 Příspěvek od Hill »

...a, když už děláte tu školní praxi na ústředně dálkových spojů, řekněte si jim, ať vám dají pro školu nějaké přebytečné nepery. Řekněte, že ty naše jsou už ošoupané...
Tuto větu dával externista ing Čihák k lepšímu, že už měl na ústředně maturanta, který si o ně skutečně řekl.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#30 Příspěvek od Yarda1 »

EKKAR píše:...posílat mladý učně/studenty na praxi do skladu pro NÁHRADNÍ:
- kompresi do válců;
- ...
Tomuhle bych se moc nesmál - může být, že v oboru se používá oficiální nebo hovorové označení něčeho co někomu mimo obor nic neřekne.
Tak třeba co si kdo představí, když ho někdo pošle pro bagr, štafle nebo psa?
Nebo brouka. A pro operák jde na chirurgii :-D
Četl jsem, že v restaurační kuchyni připravovali kotel vývaru, prý ho vařili pomalu aby byl kvalitní a pak poslali učně, aby ten vývar vycedil. Tak učeň vypustil vývar do odpadu a přinesl vyvařené maso. Kdo za to mohl?
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“