Pájka pro alternátory

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

Pájka pro alternátory

#1 Příspěvek od Serifus »

Zdravím! Můžete prosím poradit vhodnou pájku pro pájení v alternátoru? Tj. vyšší provozní teploty, vyšší proudové zatížení. Vím, že by měla být se stříbrem. Ale nevím, jaký obsah by měl být. Klidně konkrétní odkaz, prosím.

Děkuji!

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Záleží, jestli to chceš dělat profi, nebo provést jednu opravu. Generálkoval jsem 120A alternátor, kde jsem měnil diodový blok, regulátor a ložiska a vývody vinutí jsem pájel tak, že jsem očištěné místo omotal Cu drátky z licny a pak procínoval normální SnPb60. Altík jezdil dalších 6 let do prodeje auta bez problémů. V dávnější minulosti jsem taktéž pájel obyč. pájkou v altíku do Žigula, do Škoda 120 a do Audi 80 a vše taktéž běhalo až do prodeje těch aut OK. Takže bych to neviděl zase tak extra háklivé. V tom 120A altíku to v originále nebylo pájené, ale bodované.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#3 Příspěvek od keemo »

Taky si myslim ze staci klasicka olovena pajka... ta se tavi kolem 200 st a to si myslim ze tam (za predpokladu ze ten spoj bude dobre udelany) nikdy nebude :D

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#4 Příspěvek od kbulda »

Jak, nebo kde, jsi přišel na to, že by měla být se stříbrem ?

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

V pohodě stačí obyč pájka. Akorát bych rozhodně nepájel uhlíky ve startéru. Ty se musej přivařit.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Michal22 »

Já jsem dělal jednou kamarádovi alternátor do Hondy Fireblade 1000.
Moc to nevydrželo, koupil si potom nový stator.
Ale je pravda, že mě tenkrát nenapadlo to otuplovat drátkem.
Jinak v dobách minulých jsem docela často pájel v alternátorech (tenkrát ještě Š706, Liaz 100/110 apod.), nepamatuju nějaké výrazné problémy.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
lopez
Příspěvky: 868
Registrován: 17 pro 2011, 01:00

#7 Příspěvek od lopez »

On asi myslel či nieje lepšie použiť napr. Sn96Ag4 ("bezolovo"). Vyššia teplota tavenia. Ale tiež si myslím že omotať drôtom a klasika SnPb vydrží. Lebo ako píšu kolegovia - na 200 °C sa alternátor nedostane (nerátam nejakú poruchu).
Mne osobne sa najlepšie pracuje z Sn60Pb38Cu2. Ale to je na každom - 100 ľudí - 100 chutí.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#8 Příspěvek od keemo »

Bezolovo ma sice vyssiu teplotu tavenia ale je to tiez rapidne krehkejsi material, rychlejsie starne takze toto by som tam urcite nedaval... Preco myslis ze v dnesnej bezolovnatej dobe kopa pristrojov trpi na studene spoje uz po par rokoch a napriklad v leteckej technike je bezolovo vyslovne zakazane? :D

Uživatelský avatar
Serifus
Příspěvky: 201
Registrován: 09 úno 2009, 01:00

#9 Příspěvek od Serifus »

lopez píše:On asi myslel či nieje lepšie použiť napr. Sn96Ag4 ("bezolovo"). Vyššia teplota tavenia. Ale tiež si myslím že omotať drôtom a klasika SnPb vydrží. Lebo ako píšu kolegovia - na 200 °C sa alternátor nedostane (nerátam nejakú poruchu).
Mne osobne sa najlepšie pracuje z Sn60Pb38Cu2. Ale to je na každom - 100 ľudí - 100 chutí.
Přesně tak. A přesně tu samou, co máš ty, mám taky. Super. Díky moc.



Díky všem! :!: :!:

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#10 Příspěvek od Sendyx »

Ono docela závisí na tom, co pájíš. Jestli masivní měděné dráty, tak na ně byla pájka s trochu jiným složením než Sn60, protože klasická eutektika má údajně horší trvanlivost spoje. Pokud má spoj vydržet vyšší teploty, používala se tuším Sn30PbZn. Akorát že obě zmíněné pájky vyžadují kvalitní prohřev spoje a jsou dost křehké, na rozdíl od 60/40 a podobných BEZ stříbra.
Pájka s obsahem stříbra obvykle v takovém případě nic nevylepší...
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
radkz
Příspěvky: 27
Registrován: 22 říj 2007, 02:00

#11 Příspěvek od radkz »

Dobrý deň,
Herr Bosch už min 10 rokov nespájkuje.
rado
Přílohy
Bosch 90A
Bosch 90A

Uživatelský avatar
lopez
Příspěvky: 868
Registrován: 17 pro 2011, 01:00

#12 Příspěvek od lopez »

keemo - mne je to jasné. Bezolovo u mňa nenájdeš. :D

Uživatelský avatar
lopez
Příspěvky: 868
Registrován: 17 pro 2011, 01:00

#13 Příspěvek od lopez »

radkz - to podľa mňa nieje len stlačené ale pravdepodobne aj "zbodované".

Uživatelský avatar
radkz
Příspěvky: 27
Registrován: 22 říj 2007, 02:00

#14 Příspěvek od radkz »

lopez - bez zbodovania by to veľmi dlho spoľahlivo nefungovalo

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#15 Příspěvek od Nakadah »

Dva Altíky VALEO 90A jsem při repasi pájel Fluitinem 1532 (Sn60Pb38Cu2) a naprosto bez problémů. Fungují. Akorát teda origo z výroby to je bodované, rozdělat to od sebe je trošku drbačka.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“