Pračka BOSCH maxx 4 WFC 1600

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bu2520
Příspěvky: 4021
Registrován: 16 črc 2007, 02:00
Bydliště: u HK

#16 Příspěvek od bu2520 »

taky bych zkontroloval držák konektrou přímo na motoru, často se tam pod tím plastem dělá uhlíková cestička mezi tachem a vinutím.

Uživatelský avatar
Vlafig
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2019, 02:00

#17 Příspěvek od Vlafig »

Pokud má motor snahu se roztočit vysokou rychlostí a následně se zastaví, bývá většinou vadný triak motoru na řídícím panelu. Je na něm hliníkový chladič a bývá to typ BTB 12, BTB 16 nebo něco podobného. Stojí asi 20,- Kč. Před jeho výměnou však zkontroluj konektory na motoru a změř odpor tacha, jak bylo popsáno výše. Měl jsi rozebranou desku elektroniky a zkontroloval jsi, jestli tam nejsou propálené cesty nebo studeňáky? Možná bych v rámci kontroly elektroniky ten triak rovnou i vyměnil, tím se nic nezkazí. Hlavně dbej na to, aby triak dobře dosedl k chladícímu plechu a ideální je pod něj i máznout vodivou pastu.

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#18 Příspěvek od tovona »

Tachogeneratoru jsem naměřil odpor okolo 16 ohmu, když jsem ručně pootočil motorem tak z tachogerátoru slo az 5V stridavých. Někde jsem četl/viděl, že tachogenerátor má mít okolo 60-70 ohmů, tak nevím, zda je ten můj ok nebo vadny ???
Na motoru jsem neobjevil zadny stitek (nemam ho vyndany) abych ty hodnoty někde ověřil.
Ten motor se pri zdimani zadnou velkou rychlosti neroztacel, jen asi na vterinu se zacal otacet, po cvaknuti v elektronice (asi rele seplo?) a pak asi na pulmitu nic, pak zase cvak a necela vterina toceni a tak porad dokola.

Topne teleso vypada ok, na multimetru nekonecno proti zemi na rozsahu 20Mohm. K elektronice jsem se zatim nedostal, nebot sroubek na panelu je tak zarezly, ze ho budu muset asi odvrtat.

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#19 Příspěvek od tovona »

Tachogeneratoru jsem naměřil odpor okolo 16 ohmu, když jsem ručně pootočil motorem tak z tachogerátoru slo az 5V stridavých. Někde jsem četl/viděl, že tachogenerátor má mít okolo 60-70 ohmů, tak nevím, zda je ten můj ok nebo vadny ???

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#20 Příspěvek od tovona »

PbSn píše:Zdravím. Co tachogenerátor? Pokud ne uhle, tak prověřte odopr cívky kroužku tacha.
Kolik ma být ten odpor?

Uživatelský avatar
Tomikt
Příspěvky: 216
Registrován: 03 kvě 2005, 02:00

#21 Příspěvek od Tomikt »

tacho jsem ti byl zmerit ted na dvou motorech a namereno 15ohm .. tam problem nebude.. co ten triak? uz jsem jich par u tyhle boschky menil...

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#22 Příspěvek od tovona »

Tomikt píše:tacho jsem ti byl zmerit ted na dvou motorech a namereno 15ohm .. tam problem nebude.. co ten triak? uz jsem jich par u tyhle boschky menil...
Moc Děkuji za info k Tachu.
Elektronika vypada - viz obrazky. Podezřele vypadá trafo TR1, cele je oblepené špínou + součástky okolo. Z druhe strany spoju pod trafem nalepena spina. Po očištění vypadají spoje ok, součástky ok (i na ohmmetru) akorát na trafu se mi jeví podezřele vinutí - viz foto. Jakoby trafo pritahovalo vsechem maras okolo, i nektere spoje pod trafem jak by pritahovaly maras.

Triak BTB 16-800 BW - mezi řídíci elektrodou G a A1 ma cca 45ohmu v obou směrech, mezi ostatními elektrodamiřádově cca 16Mohmu.

Má prosím někdo s něčím podobným zkušenost? Radu?
Přílohy
Očištěné trafo - podivně vypadající vinutí.
Očištěné trafo - podivně vypadající vinutí.
Trafo TR1 - celé zmarasené + součástky okolo
Trafo TR1 - celé zmarasené + součástky okolo
Plošné spoje po očištění
Plošné spoje po očištění
"Podezřelý" Maras na desce plošných spojů
"Podezřelý" Maras na desce plošných spojů

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#23 Příspěvek od rnbw »

Cierny prach z uhlikov sa lepi vsade, kde je vysoke napatie.

Uživatelský avatar
Tomikt
Příspěvky: 216
Registrován: 03 kvě 2005, 02:00

#24 Příspěvek od Tomikt »

jak uz bylo napsano, vymen ten triak, stoji par korun..

Uživatelský avatar
Vlafig
Příspěvky: 182
Registrován: 28 kvě 2019, 02:00

#25 Příspěvek od Vlafig »

Deska vypadá dobře, nevidím žádné přepálené cesty, černý prach setři, trafo neřeš, to funguje, jinak by nešel vůbec zdroj. Odpor tacha není zásadní, jen nesmí být přerušené. Zkontroluj studené spoje na relátkách a vyměň triak. Pak uvidíme, co dál. Může být chyba i v samotném motoru, i to se bohužel stává.

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#26 Příspěvek od tovona »

Triak jsem vyměnil za nový. NEPOMOHLO. Chová se to pořád stejně blbě. Dám program ždímání, cvakne relé, motor bubnem pootočí a přestane točit. Za cca půl minuty pootočí znova a zase vypne a pořád tak dokola místo pořádného ždímání. Spoje na relátkách vypadají ok. Co mohu ještě zkusit?

Uživatelský avatar
Tomikt
Příspěvky: 216
Registrován: 03 kvě 2005, 02:00

#27 Příspěvek od Tomikt »

spoje na relatkach možná vypadají ok, ale taky může mít relé vevnitř opálené kontakty...

Uživatelský avatar
tovona
Příspěvky: 43
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#28 Příspěvek od tovona »

Daji se ty RELATKA rozebrat a zkontrolovat kontakty, nebo rovnou vyměnit?

Uživatelský avatar
otakarv
Příspěvky: 3657
Registrován: 30 srp 2008, 02:00
Bydliště: Čierne pri Čadci
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od otakarv »

Většinou ano.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“