Kamera PANASONIC NV-GS60 versus NV-GS80
Moderátor: Moderátoři
Kamera PANASONIC NV-GS60 versus NV-GS80
Dostal jsem nabídku na koupi Pan. NV-GS60 za 5kKč. Z jiného zdroje mi bylo řečeno - počkej po Novém roce na slevy a kup si NV-GS80, je lepší. Použil jsem Uja Goooogla, vyhodil mi horu odkazů, jeden z prvních www.heureka.cz mi umožnil provést srovnání parametrů obou - krom o málo větších rozměrů a vyšší hmotnosti se GS80 od GS60odlišuje asi už jen větším rozsahem možných ohniskových vzdáleností a světelností objektivu - GS60 má rozsah ohniska 1.9-57mm a světelnost 1.8 F, zatímco GS80 má ohnisko mezi 2.3 a 73.6 se světelností 1.8 F. Minimální úroveň osvětlení mají obě stejnou - 2 luxy.
Prosím fórum o dojmy a názory, hlavně mne zajímají zkušenosti s provozem - jak berou tyto kamery "nigt shot", je obraz tmavý ale rozeznatelný, nebo bodový světelný zdroj v jinak temné místnosti vede k zobrazení světlého "fleku" na černém pozadí?
Prosím fórum o dojmy a názory, hlavně mne zajímají zkušenosti s provozem - jak berou tyto kamery "nigt shot", je obraz tmavý ale rozeznatelný, nebo bodový světelný zdroj v jinak temné místnosti vede k zobrazení světlého "fleku" na černém pozadí?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Spíš se mi jedná o to, aby scéna například kolem vánočního stromku, osvětlená jen tím stromkem, nebyla pouze snímkem "2 černoši v HOOOODNĚ dlouhým tunelu", ale aby na ní bylo rozeznat aspoň obličej postavy, když už ne barvu očí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
tak takéto sceny pri stromčeku ale aj ine nočne s uspechom a spokojnosťou natačam už 8 rokov na 8mm film s kamerou SONY CCD-TR417E PAL. Je to zakl. modelový rad, ale už ma ten night shot. a u mna to funguje fakt dobre. kamera pracuje v systeme Video8 XR.EKKAR píše:Spíš se mi jedná o to, aby scéna například kolem vánočního stromku, osvětlená jen tím stromkem, nebyla pouze snímkem "2 černoši v HOOOODNĚ dlouhým tunelu", ale aby na ní bylo rozeznat aspoň obličej postavy, když už ne barvu očí...
Takže, ak už ked na 8mm filme som so zaznamom spokojný a kamera toho už ma nabehane hoooodne,tak myslím že stroj dnešných technologii a obzvlášť panas to bude tiež zvladať bravurne.
takže už je to len na tebe
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
to Durkovic: Díky za podporu i radu - když pominu, že nejdřív píšeš 8mm FILM - tento materiál bych byl ochoten přiřadit ke kameře ADMIRA, kterou vlastnil můj dědeček, byla na péro jako budík... - a pak napíšeš o systému VIDEO8 XR - což je analogový videozáznam rotujícím bubnem do šikmé stopy. Rozlišení při nízkém osvětlení ale není primárně určeno metodou záznamu, to je určeno CCD snímačem, jeho vlastnostmi a následným zpracováním signálu. Záznam je až to poslední...
Ještě k té miniDV kameře - jeden kolega v práci mi dnes vynadal, proč se vůbec zabývám magnetopáskovou kamerou, když za nějakých 8kKč (a po Silvestru určitě ještě míň) můžu mít kameru s HDD nebo miniDVD (8cm) vypalovačkou a přímým nahráváním videa ve formě datových souborů. Druhý mu ale oponoval (a musím se přiznat, že názor toho druhého je mi bližší), že když budu mít kameru s HDD nebo DVD, budu mít záznam přímo ve více nebo méně kvalitní kompresi mpeg2 nebo 4, zatímco miniDV má signál nekomprimovaný. Mpeg z miniDV udělám vždycky, opačně to sice jde taky, ale je to to samé, jako mezi CD-A a mp3 - z mp3 nové CD-A s původní kvalitou neuděláte, kdybyste se na hlavu stavěli a k tomu odpichovali ušima...
Ještě k té miniDV kameře - jeden kolega v práci mi dnes vynadal, proč se vůbec zabývám magnetopáskovou kamerou, když za nějakých 8kKč (a po Silvestru určitě ještě míň) můžu mít kameru s HDD nebo miniDVD (8cm) vypalovačkou a přímým nahráváním videa ve formě datových souborů. Druhý mu ale oponoval (a musím se přiznat, že názor toho druhého je mi bližší), že když budu mít kameru s HDD nebo DVD, budu mít záznam přímo ve více nebo méně kvalitní kompresi mpeg2 nebo 4, zatímco miniDV má signál nekomprimovaný. Mpeg z miniDV udělám vždycky, opačně to sice jde taky, ale je to to samé, jako mezi CD-A a mp3 - z mp3 nové CD-A s původní kvalitou neuděláte, kdybyste se na hlavu stavěli a k tomu odpichovali ušima...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
oki poopravím sa, bolo to myslené tak že kazety systému Video8 majú v sebe navinutý pasok o šírke 8mm.EKKAR píše:to Durkovic: Díky za podporu i radu - když pominu, že nejdřív píšeš 8mm FILM - tento materiál bych byl ochoten přiřadit ke kameře ADMIRA, kterou vlastnil můj dědeček, byla na péro jako budík... - a pak napíšeš o systému VIDEO8 XR - což je analogový videozáznam rotujícím bubnem do šikmé stopy. Rozlišení při nízkém osvětlení ale není primárně určeno metodou záznamu, to je určeno CCD snímačem, jeho vlastnostmi a následným zpracováním signálu. Záznam je až to poslední...
Ještě k té miniDV kameře - jeden kolega v práci mi dnes vynadal, proč se vůbec zabývám magnetopáskovou kamerou, když za nějakých 8kKč (a po Silvestru určitě ještě míň) můžu mít kameru s HDD nebo miniDVD (8cm) vypalovačkou a přímým nahráváním videa ve formě datových souborů. Druhý mu ale oponoval (a musím se přiznat, že názor toho druhého je mi bližší), že když budu mít kameru s HDD nebo DVD, budu mít záznam přímo ve více nebo méně kvalitní kompresi mpeg2 nebo 4, zatímco miniDV má signál nekomprimovaný. Mpeg z miniDV udělám vždycky, opačně to sice jde taky, ale je to to samé, jako mezi CD-A a mp3 - z mp3 nové CD-A s původní kvalitou neuděláte, kdybyste se na hlavu stavěli a k tomu odpichovali ušima...
ale diky za pripomienku
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
a v ostatnom maš pravdu, a s tým druhým nazorom... suhlasím aj ja.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
připodotýkám, že miniDV není nekomprimovaný záznam, ale je to komprese do AVI formátu cca 5:1 (DV kodek), je ovšem fakt že je to komprese "vymakaná".
Jinak co se týče otázky kamery a snímání ve špatných podmínkách, zopakuju co obvykle doporučuju: záleží především na čipu (tříčipové kamery jasně a neuvěřitelně vedou v kvalitě barev a v míře šumu při malém světle, na pláži v červenci to až tak markantní není), a mj, i hodně záleží třeba na možnosti sjet s časem expozice z obyklého 50 fps na 25, 12 nebo dokonce i na 6 fps (poslední dva už spíš pro stastické záběry.
Volba 25 fps mi mockrát umožnila natáčet perfektně sytě barevně a bez šumu scény při mizerném světle i pro oko, nebo zajímavou atmosféru při jediné svíčce.
Při bodovém zdroji světla v obraze se ukáže i další přednost nebo slabina dané kamery, a sice jestli čip zvládne "izolovat" světelný zdroj nebo vrhne hnusnou vertikální čáru v místě zdroje světla (CCD čip méně odolných verzí nějak "probíjí náboj" v daném sloupci elementů, přesný mechanismus neznám).
Jinak co se týče otázky kamery a snímání ve špatných podmínkách, zopakuju co obvykle doporučuju: záleží především na čipu (tříčipové kamery jasně a neuvěřitelně vedou v kvalitě barev a v míře šumu při malém světle, na pláži v červenci to až tak markantní není), a mj, i hodně záleží třeba na možnosti sjet s časem expozice z obyklého 50 fps na 25, 12 nebo dokonce i na 6 fps (poslední dva už spíš pro stastické záběry.
Volba 25 fps mi mockrát umožnila natáčet perfektně sytě barevně a bez šumu scény při mizerném světle i pro oko, nebo zajímavou atmosféru při jediné svíčce.
Při bodovém zdroji světla v obraze se ukáže i další přednost nebo slabina dané kamery, a sice jestli čip zvládne "izolovat" světelný zdroj nebo vrhne hnusnou vertikální čáru v místě zdroje světla (CCD čip méně odolných verzí nějak "probíjí náboj" v daném sloupci elementů, přesný mechanismus neznám).
Zdravím,
natáčím už nejmíň 7 let (cca 300 hodin videa) a o kamery se docela zajímám, takže nemůžu nereagovat. Obecně se dá říct že co pohnojí optika to elektronika nedožene, takže kvalita obrazu je určena objektivem a snímacím čipem. Co se týče CCD (příp. CMOS) snímacího čipu tak jeho nejdůležitějším parametrem je VELIKOST, ne však počet megapixelů! U megapixelů spíš platí že čím víc tím hůř. Velké množství malinkých bodů na čipu výrazně snižuje jeho citlivost. Ohromující počet megapixelů je pouze reklamní trik, mj. i proto že i ze 3megapixelové kamery nakonec leze obraz s rozlišením 720x576, což je přibližně 0,42megapixelu! Když budu srovnávat kamery s různou velikostí čipu při natáčení za slunečného dne v pravé poledne tak rozdíl nepoznám, výhoda velkého čipu se naplno projeví při filmování v místnosti za večerního světla. Mám doma 2 kamery - 2 roky starou digitální Sony HC17e s čipem 1/6" a rozlišením 0,8MPix a 9 let starou analogovou Sony TR425e s čipem 1/4" a rozlišením 0,32Mpix, když porovnám kvalitu obrazu za horších světelných podmínek, tak ta analogová (kterou jsem z druhé ruky koupil za 1500) má 10x lepší obraz!
Co se týče 3 čipových kamer tak tady zase platí že jeden velký čip bude VŽDY LEPŠÍ než 3 malé! Takže kdybych se rozhodoval jestli kameru s jedním 1/3" čipem nebo se třemi 1/6", beru jednoznačně jednočip.
Je fakt že kdybych dnes měl koupit novou kameru tak si nevyberu. Kamery s cenou do 15000 mají CCD do 1/6" a objektiv který filmaři nazývají "víčko od jogurtu" takže na filmování v místnosti kterou osvětluje jen vánoční stromek můžeme zapomenout. Na druhou stranu kameru dražší než 15000 bych měl při dnešní "kvalitě" strach koupit (2x v servisu už během záruky není žádná vyjímka) - samozřejmě pokud plánuju natočit 2 hodiny videa za rok, tak bych se toho tak nebál...
To jestli ukládat na kazety nebo na disk je otázka, ale stejně nahrávka nakonec v 90% případů skončí na DVD. Kazeta má výhodu ve výše zmiňované kompresi DV, která je jednak (téměř) bezeztrátová a jednak je vhodnější pro střih a následné zpracování. Do ztrátového MPEGu to můžu převést vždycky...
Pak jsou tu ještě HD kamery - kamery s vysokým rozlišením. Ty bych ale zatím nechal spát, protože málo kdo má doma BlueRay či něco podobného a přehrávat video pouze kamerou není zrovna nejvhodnější...
natáčím už nejmíň 7 let (cca 300 hodin videa) a o kamery se docela zajímám, takže nemůžu nereagovat. Obecně se dá říct že co pohnojí optika to elektronika nedožene, takže kvalita obrazu je určena objektivem a snímacím čipem. Co se týče CCD (příp. CMOS) snímacího čipu tak jeho nejdůležitějším parametrem je VELIKOST, ne však počet megapixelů! U megapixelů spíš platí že čím víc tím hůř. Velké množství malinkých bodů na čipu výrazně snižuje jeho citlivost. Ohromující počet megapixelů je pouze reklamní trik, mj. i proto že i ze 3megapixelové kamery nakonec leze obraz s rozlišením 720x576, což je přibližně 0,42megapixelu! Když budu srovnávat kamery s různou velikostí čipu při natáčení za slunečného dne v pravé poledne tak rozdíl nepoznám, výhoda velkého čipu se naplno projeví při filmování v místnosti za večerního světla. Mám doma 2 kamery - 2 roky starou digitální Sony HC17e s čipem 1/6" a rozlišením 0,8MPix a 9 let starou analogovou Sony TR425e s čipem 1/4" a rozlišením 0,32Mpix, když porovnám kvalitu obrazu za horších světelných podmínek, tak ta analogová (kterou jsem z druhé ruky koupil za 1500) má 10x lepší obraz!
Co se týče 3 čipových kamer tak tady zase platí že jeden velký čip bude VŽDY LEPŠÍ než 3 malé! Takže kdybych se rozhodoval jestli kameru s jedním 1/3" čipem nebo se třemi 1/6", beru jednoznačně jednočip.
Je fakt že kdybych dnes měl koupit novou kameru tak si nevyberu. Kamery s cenou do 15000 mají CCD do 1/6" a objektiv který filmaři nazývají "víčko od jogurtu" takže na filmování v místnosti kterou osvětluje jen vánoční stromek můžeme zapomenout. Na druhou stranu kameru dražší než 15000 bych měl při dnešní "kvalitě" strach koupit (2x v servisu už během záruky není žádná vyjímka) - samozřejmě pokud plánuju natočit 2 hodiny videa za rok, tak bych se toho tak nebál...
To jestli ukládat na kazety nebo na disk je otázka, ale stejně nahrávka nakonec v 90% případů skončí na DVD. Kazeta má výhodu ve výše zmiňované kompresi DV, která je jednak (téměř) bezeztrátová a jednak je vhodnější pro střih a následné zpracování. Do ztrátového MPEGu to můžu převést vždycky...
Pak jsou tu ještě HD kamery - kamery s vysokým rozlišením. Ty bych ale zatím nechal spát, protože málo kdo má doma BlueRay či něco podobného a přehrávat video pouze kamerou není zrovna nejvhodnější...