Kamera PANASONIC NV-GS60 versus NV-GS80

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

Kamera PANASONIC NV-GS60 versus NV-GS80

#1 Příspěvek od EKKAR »

Dostal jsem nabídku na koupi Pan. NV-GS60 za 5kKč. Z jiného zdroje mi bylo řečeno - počkej po Novém roce na slevy a kup si NV-GS80, je lepší. Použil jsem Uja Goooogla, vyhodil mi horu odkazů, jeden z prvních www.heureka.cz mi umožnil provést srovnání parametrů obou - krom o málo větších rozměrů a vyšší hmotnosti se GS80 od GS60odlišuje asi už jen větším rozsahem možných ohniskových vzdáleností a světelností objektivu - GS60 má rozsah ohniska 1.9-57mm a světelnost 1.8 F, zatímco GS80 má ohnisko mezi 2.3 a 73.6 se světelností 1.8 F. Minimální úroveň osvětlení mají obě stejnou - 2 luxy.
Prosím fórum o dojmy a názory, hlavně mne zajímají zkušenosti s provozem - jak berou tyto kamery "nigt shot", je obraz tmavý ale rozeznatelný, nebo bodový světelný zdroj v jinak temné místnosti vede k zobrazení světlého "fleku" na černém pozadí?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#2 Příspěvek od Cust »

zkusenosti nemam, ale myslim, ze vetsi objektiv pri primem srovnani bude poznat, na druhou stranu, az se za 25 let budes chti podivat na sve 3x rozvedene deti, jakozto jest mile sviste uz to bude ostatnim jen k zasmeni (mysleno kvalita obrazu)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Spíš se mi jedná o to, aby scéna například kolem vánočního stromku, osvětlená jen tím stromkem, nebyla pouze snímkem "2 černoši v HOOOODNĚ dlouhým tunelu", ale aby na ní bylo rozeznat aspoň obličej postavy, když už ne barvu očí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od durkovic »

EKKAR píše:Spíš se mi jedná o to, aby scéna například kolem vánočního stromku, osvětlená jen tím stromkem, nebyla pouze snímkem "2 černoši v HOOOODNĚ dlouhým tunelu", ale aby na ní bylo rozeznat aspoň obličej postavy, když už ne barvu očí...
tak takéto sceny pri stromčeku ale aj ine nočne s uspechom a spokojnosťou natačam už 8 rokov na 8mm film s kamerou SONY CCD-TR417E PAL. Je to zakl. modelový rad, ale už ma ten night shot. a u mna to funguje fakt dobre. kamera pracuje v systeme Video8 XR.
Takže, ak už ked na 8mm filme som so zaznamom spokojný a kamera toho už ma nabehane hoooodne,tak myslím že stroj dnešných technologii a obzvlášť panas to bude tiež zvladať bravurne.

takže už je to len na tebe :wink:
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

to Durkovic: Díky za podporu i radu - když pominu, že nejdřív píšeš 8mm FILM - tento materiál bych byl ochoten přiřadit ke kameře ADMIRA, kterou vlastnil můj dědeček, byla na péro jako budík... - a pak napíšeš o systému VIDEO8 XR - což je analogový videozáznam rotujícím bubnem do šikmé stopy. Rozlišení při nízkém osvětlení ale není primárně určeno metodou záznamu, to je určeno CCD snímačem, jeho vlastnostmi a následným zpracováním signálu. Záznam je až to poslední...

Ještě k té miniDV kameře - jeden kolega v práci mi dnes vynadal, proč se vůbec zabývám magnetopáskovou kamerou, když za nějakých 8kKč (a po Silvestru určitě ještě míň) můžu mít kameru s HDD nebo miniDVD (8cm) vypalovačkou a přímým nahráváním videa ve formě datových souborů. Druhý mu ale oponoval (a musím se přiznat, že názor toho druhého je mi bližší), že když budu mít kameru s HDD nebo DVD, budu mít záznam přímo ve více nebo méně kvalitní kompresi mpeg2 nebo 4, zatímco miniDV má signál nekomprimovaný. Mpeg z miniDV udělám vždycky, opačně to sice jde taky, ale je to to samé, jako mezi CD-A a mp3 - z mp3 nové CD-A s původní kvalitou neuděláte, kdybyste se na hlavu stavěli a k tomu odpichovali ušima...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od durkovic »

EKKAR píše:to Durkovic: Díky za podporu i radu - když pominu, že nejdřív píšeš 8mm FILM - tento materiál bych byl ochoten přiřadit ke kameře ADMIRA, kterou vlastnil můj dědeček, byla na péro jako budík... - a pak napíšeš o systému VIDEO8 XR - což je analogový videozáznam rotujícím bubnem do šikmé stopy. Rozlišení při nízkém osvětlení ale není primárně určeno metodou záznamu, to je určeno CCD snímačem, jeho vlastnostmi a následným zpracováním signálu. Záznam je až to poslední...

Ještě k té miniDV kameře - jeden kolega v práci mi dnes vynadal, proč se vůbec zabývám magnetopáskovou kamerou, když za nějakých 8kKč (a po Silvestru určitě ještě míň) můžu mít kameru s HDD nebo miniDVD (8cm) vypalovačkou a přímým nahráváním videa ve formě datových souborů. Druhý mu ale oponoval (a musím se přiznat, že názor toho druhého je mi bližší), že když budu mít kameru s HDD nebo DVD, budu mít záznam přímo ve více nebo méně kvalitní kompresi mpeg2 nebo 4, zatímco miniDV má signál nekomprimovaný. Mpeg z miniDV udělám vždycky, opačně to sice jde taky, ale je to to samé, jako mezi CD-A a mp3 - z mp3 nové CD-A s původní kvalitou neuděláte, kdybyste se na hlavu stavěli a k tomu odpichovali ušima...
oki poopravím sa, bolo to myslené tak že kazety systému Video8 majú v sebe navinutý pasok o šírke 8mm.

ale diky za pripomienku :wink:

a v ostatnom maš pravdu, a s tým druhým nazorom... suhlasím aj ja. :)
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#7 Příspěvek od Crifodo »

připodotýkám, že miniDV není nekomprimovaný záznam, ale je to komprese do AVI formátu cca 5:1 (DV kodek), je ovšem fakt že je to komprese "vymakaná".

Jinak co se týče otázky kamery a snímání ve špatných podmínkách, zopakuju co obvykle doporučuju: záleží především na čipu (tříčipové kamery jasně a neuvěřitelně vedou v kvalitě barev a v míře šumu při malém světle, na pláži v červenci to až tak markantní není), a mj, i hodně záleží třeba na možnosti sjet s časem expozice z obyklého 50 fps na 25, 12 nebo dokonce i na 6 fps (poslední dva už spíš pro stastické záběry.
Volba 25 fps mi mockrát umožnila natáčet perfektně sytě barevně a bez šumu scény při mizerném světle i pro oko, nebo zajímavou atmosféru při jediné svíčce.
Při bodovém zdroji světla v obraze se ukáže i další přednost nebo slabina dané kamery, a sice jestli čip zvládne "izolovat" světelný zdroj nebo vrhne hnusnou vertikální čáru v místě zdroje světla (CCD čip méně odolných verzí nějak "probíjí náboj" v daném sloupci elementů, přesný mechanismus neznám).

Uživatelský avatar
urbanek
Příspěvky: 556
Registrován: 01 kvě 2005, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od urbanek »

Zdravím,
natáčím už nejmíň 7 let (cca 300 hodin videa) a o kamery se docela zajímám, takže nemůžu nereagovat. Obecně se dá říct že co pohnojí optika to elektronika nedožene, takže kvalita obrazu je určena objektivem a snímacím čipem. Co se týče CCD (příp. CMOS) snímacího čipu tak jeho nejdůležitějším parametrem je VELIKOST, ne však počet megapixelů! U megapixelů spíš platí že čím víc tím hůř. Velké množství malinkých bodů na čipu výrazně snižuje jeho citlivost. Ohromující počet megapixelů je pouze reklamní trik, mj. i proto že i ze 3megapixelové kamery nakonec leze obraz s rozlišením 720x576, což je přibližně 0,42megapixelu! Když budu srovnávat kamery s různou velikostí čipu při natáčení za slunečného dne v pravé poledne tak rozdíl nepoznám, výhoda velkého čipu se naplno projeví při filmování v místnosti za večerního světla. Mám doma 2 kamery - 2 roky starou digitální Sony HC17e s čipem 1/6" a rozlišením 0,8MPix a 9 let starou analogovou Sony TR425e s čipem 1/4" a rozlišením 0,32Mpix, když porovnám kvalitu obrazu za horších světelných podmínek, tak ta analogová (kterou jsem z druhé ruky koupil za 1500) má 10x lepší obraz!
Co se týče 3 čipových kamer tak tady zase platí že jeden velký čip bude VŽDY LEPŠÍ než 3 malé! Takže kdybych se rozhodoval jestli kameru s jedním 1/3" čipem nebo se třemi 1/6", beru jednoznačně jednočip.
Je fakt že kdybych dnes měl koupit novou kameru tak si nevyberu. Kamery s cenou do 15000 mají CCD do 1/6" a objektiv který filmaři nazývají "víčko od jogurtu" takže na filmování v místnosti kterou osvětluje jen vánoční stromek můžeme zapomenout. Na druhou stranu kameru dražší než 15000 bych měl při dnešní "kvalitě" strach koupit (2x v servisu už během záruky není žádná vyjímka) - samozřejmě pokud plánuju natočit 2 hodiny videa za rok, tak bych se toho tak nebál...
To jestli ukládat na kazety nebo na disk je otázka, ale stejně nahrávka nakonec v 90% případů skončí na DVD. Kazeta má výhodu ve výše zmiňované kompresi DV, která je jednak (téměř) bezeztrátová a jednak je vhodnější pro střih a následné zpracování. Do ztrátového MPEGu to můžu převést vždycky...
Pak jsou tu ještě HD kamery - kamery s vysokým rozlišením. Ty bych ale zatím nechal spát, protože málo kdo má doma BlueRay či něco podobného a přehrávat video pouze kamerou není zrovna nejvhodnější...

Odpovědět

Zpět na „Fotoaparáty, kamery a jiné optické přístroje“